2015-10-12, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Din insikt i problemet bygger du alltså dina iakttagelser av kvinnor som passerat dig på gatan?

Det är bara att konstatera att du inte är värd att ta på allvar. Avslöja gärna mer av din okunskap och idioti, du är en utmärkt valarbetare för SD. Troll.
Kör du med personangrepp när ditt kunnande tryter? Jag har poäng där. Varför ha tighta byxor och tighta tröjor samt slöja som "en påstådd förtryckt muslimsk kvinna"? Det skapar ju snarare dubbel sexuell upphetsning, som muslimska män "inte" tycker om. Men vad gäller frågan att förbjuda slöjor. Slöjor är ju mycket vanligt i vissa kristna länder i Europa. Jag läste en artikel på engelska att Kosovo har förbjudit barn upp till 16 år att bära slöjor på skolan. Så kanske SD borde titta närmare på detta såvida det lagförslag inte bara är ironi och ett retoriskt knep från SD:s sida.
Citera
2015-10-12, 01:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
Den här stora jakten på religionen islam är en av SD:s sämre sidor enligt mig. Det är i första hand inte religionen islam som är problemet utan den ghettoframkallande mångkulturen (och som i själva verket är anti-kultur), den oundvikliga konsekvensen av att stora grupper från flera olika kulturer hamnar i ett samhälle där de inte har någon kulturell/historisk koppling.

Än mer dumt är det att jaga hijab-sjalen. Det är framför allt kontraproduktivt då olika kulturer har olika parametrar om vad "nakenhet" är. Att då försöka framtvinga en förändring meddelst huvudduk är en helt poänglös väg att gå, för att inte säga krånglig vad gäller genomförbarheten.

I sådana fall var hon väl nekrofil.
I Sverige är vi inte främmande för att lagstiftningsvägen påverka vårt sociala kön, dvs de roller vi tar på utifrån omgivningens eller traditionens uppfattning om vad en kvinna eller man bör göra. Det är t ex därför pappamånaderna kommit till. Det kan man tycka vad man vill om, men faktum är att det är detta som gjort att Sverige kommit långt på jämställdhetens område. Det är därför inte ett dugg konstigt om man skulle lagstifta mot sjal för minderåriga, det är tvärtom så vi jobbar i Sverige. Det konstiga vore om vi INTE gjorde det, då särbehandlar vi problematiken kring att islam skapar sociala kön.
Citera
2015-10-12, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metronomicum
Sekulär är separat kyrka och stat. Ingen religion ska dominera i det offentliga allmänt ägda.
Enda sättet att inte favorisera någon religion eller låta någon religion vara drivande i samhället är att låta alla religioner ta lika mycket plats i samhället. Dvs ingen. Med samhället menar jag det offentliga som alla är delaktiga i. Vad folk gör privat är en annan sak eller om de har egna föreningar osv.

Skolan idag är redan vad du skulle kalla ateistisk då den lär ut evolutionsteorin och andra grejer som är helt i kontrast mot vad alla större religioner säger om hur världen är skapt och fungerar.
Sekulär är separat kyrka och stat ja, fast icke separerande mellan kyrka och folk. Det du förslår gynnar inte det sekulära samhället utan är rent av ateistiskt. Läs vidare: https://sv.wikipedia.org/wiki/Statsateism
Citera
2015-10-12, 01:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Kör du med personangrepp när ditt kunnande tryter? Jag har poäng där. Varför ha tighta byxor och tighta tröjor samt slöja som "en påstådd förtryckt muslimsk kvinna"? Det skapar ju snarare dubbel sexuell upphetsning, som muslimska män "inte" tycker om. Men vad gäller frågan att förbjuda slöjor. Slöjor är ju mycket vanligt i vissa kristna länder i Europa. Jag läste en artikel på engelska att Kosovo har förbjudit barn upp till 16 år att bära slöjor på skolan. Så kanske SD borde titta närmare på detta såvida det lagförslag inte bara är ironi och ett retoriskt knep från SD:s sida.
Det är mycket enkelt. Jag ska förklara så du slipper sitta och gissa varför folk säger vad de säger.

Mona Walter är en fd muslimsk kvinna som upplevt sig tvingad att bära slöja och nu är emot att andra ska bli utsatta för samma tvång. Har alltså inget med uppmärksamhetstörst att göra.

Jag kör med personangrepp när personen ifråga är en idiot, inte för att mina argument är slut.

Du ser, det är mycket enklare än du trodde. Googla "occrams rakkniv" så begriper du. Kanske.

Jag har nu noterat att du tror att slöja är ett sätt för muslimska kvinnor att hetsa upp män, eftersom du påstår att det bärs samtidigt som tighta kläder. Då vet vi. Då är nästa fråga varför du tycker att småflickor ska bära detta plagg, som du menar att vuxna kvinnor bär för att hetsa upp män?

Slöja är förbjudet i Frankrike också, frågor på det?
Citera
2015-10-12, 02:17
Medlem
Citat:
Slöja är förbjudet i Frankrike också, frågor på det?

Nej det är det inte, niqab och Balaklava liknande historier är bannade - däremot är hijab och andra huvudbonader där hela ansiktet fortfarande syns ej bannade.

Får bäras

Får ej bäras
Citera
2015-10-12, 02:28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Mona Walter är en fd muslimsk kvinna som upplevt sig tvingad att bära slöja och nu är emot att andra ska bli utsatta för samma tvång. Har alltså inget med uppmärksamhetstörst att göra.

Det har dock med kultur och politiska skillnader att göra, eftersom Mona Walter är född och uppvuxen i Mogadishu.

I Mogadishu råder inte samma politiska och sociala klimat som råder i Sverige.
Har Mona Walter någonsin upplevt sig tvingad att bära slöja i Sverige?
Om inte, så bör hon hålla käften i den här debatten.
Citera
2015-10-12, 02:36
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Självklart ska de förbjudas i skolan. Att det inte är det nu är bara pinsamt.
Helst ska islam förbjudas totalt i Sverige.
Citera
2015-10-12, 02:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det har dock med kultur och politiska skillnader att göra, eftersom Mona Walter är född och uppvuxen i Mogadishu.

I Mogadishu råder inte samma politiska och sociala klimat som råder i Sverige.
Har Mona Walter någonsin upplevt sig tvingad att bära slöja i Sverige?
Om inte, så bör hon hålla käften i den här debatten.
Men läs på för helvete ditt troll.

I Mogadishu bar hon aldrig slöja, det var t o m förbjudet för flickor att bära slöja i skolan. (SD, någon?) Knappast några kvinnor bar slöja. Det var när hon kom till Sverige som hon för första gången i sitt liv kände sig tvungen att bära slöja, pga imamernas tryck på de somaliska kvinnorna.

Är det nån som bör hålla käften är det du.
Citera
2015-10-12, 02:45
Medlem
Bonnatorps avatar
Visst, burkan som religiös symbol tycker jag väl inte är någon höjdare direkt med den kvinnoförtryckande aspekten i åtanke. Själva syftet är obsolet då män helt enkelt ska kunna lägga band på sig själv och låta bli att våldta när de blir kåta.
Att de sedan tydligen blir kåta av att se okända kvinnors hår är ju inget annat än en direkt konsekvens av burkan i sig.

Däremot är burkan ett fruktansvärt praktiskt plagg i kallare länder som Sverige, särskilt i lite mer fodrad variant.
Med det sagt är jag helt klart för att burkan skulle kunna bli en del av svensk kultur på så vis. Självklart menar jag den luvliknande varianten då, inte den som täcker hela ansiktet.
Det öppnar dessutom upp för att man kan behålla frisyren även på vintern utan att behöva frysa öronen av sig.

Konstigare saker har hänt i Sverige, så varför skulle då inte även män kunna klä sig i den svenska vinterburkan?
Citera
2015-10-12, 02:56
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Onödig provokation. Kommer bara göra muslimerna mer arga och radikala.

Onödigt? handlar om att vi är i Sverige och inte mellanöstern.

Våra kvinnor skulle bli misshandlade i deras länder. så knip käft.

Vi ska inte sitta och dutta med muslimerna, dom får respektera Sverige, simple as that!
Citera
2015-10-12, 03:48
Bannlyst
Det är ett bra förslag, men som aldrig kommer gå igenom i Riksdagen.
Citera
2015-10-12, 03:49
Medlem
En vacker dag blir Mattias Karlsson statsminister i Sverige. Jag ser det som oundvikligt med sexklöverns strutspolitik. Kanske inom 10år eller så, men det kan gå betydligt fortare nu, det är slutspel i Konungariket Sverige.

Vid det laget kommer Sverige att vara svårt sargat av MENA-kulturer som dessutom livnärs av en enorm bidragsbörda. Då blir denna typen av förslag (assimilering) det enda som kan rädda Sverige eftersom skadan egentligen redan är skedd, det är redan idag försent.

Jag tror det kommer att behövas en något radikalare linje än den givna listan som kanske hade räckt med dagens mått mätt. Sverige behöver folk med hjärta och hjärna som Karlsson, Jomshof, Sällström, etc. Alternativet är inbördeskrig inom 50år.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2015-10-12 kl. 03:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in