Citat:
Ursprungligen postat av
Vanno
Kör du med personangrepp när ditt kunnande tryter? Jag har poäng där. Varför ha tighta byxor och tighta tröjor samt slöja som "en påstådd förtryckt muslimsk kvinna"? Det skapar ju snarare dubbel sexuell upphetsning, som muslimska män "inte" tycker om. Men vad gäller frågan att förbjuda slöjor. Slöjor är ju mycket vanligt i vissa kristna länder i Europa. Jag läste en artikel på engelska att Kosovo har förbjudit barn upp till 16 år att bära slöjor på skolan. Så kanske SD borde titta närmare på detta såvida det lagförslag inte bara är ironi och ett retoriskt knep från SD:s sida.
Det är mycket enkelt. Jag ska förklara så du slipper sitta och gissa varför folk säger vad de säger.
Mona Walter är en fd muslimsk kvinna som upplevt sig tvingad att bära slöja och nu är emot att andra ska bli utsatta för samma tvång. Har alltså inget med uppmärksamhetstörst att göra.
Jag kör med personangrepp när personen ifråga är en idiot, inte för att mina argument är slut.
Du ser, det är mycket enklare än du trodde. Googla "occrams rakkniv" så begriper du. Kanske.
Jag har nu noterat att du tror att slöja är ett sätt för muslimska kvinnor att hetsa upp män, eftersom du påstår att det bärs samtidigt som tighta kläder. Då vet vi. Då är nästa fråga varför du tycker att småflickor ska bära detta plagg, som du menar att vuxna kvinnor bär för att hetsa upp män?
Slöja är förbjudet i Frankrike också, frågor på det?