2015-10-12, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Tror knappast att någon ser SD som förfäktare för mänskliga rättigheter eller att någon sd:are vinner Nobels fredspris i sitt arbete mot kvinnoförtryck i de närmaste miljoner åren. Det här är bara en retorisk knep från SD:s sida och det är ironiskt varje gång då SD:s Kvinnor vill "hjälpa" förtryckta muslimska kvinnor. Politiskt verksamma sverigedemokrater som arbetar med mänskliga rättigheter blir i regel uteslutna ur partiet.
Märkligt då att organisationer som ser sig som förfäktare för mänskliga rättigheter inte går före och kräver ett slöjförbud. Läs Mona Walters blogg och bilda dig om vad det handlar om.
Citera
2015-10-12, 00:32
Medlem
Alla religiösa symboler borde vara förbjudna i den offentliga skolan. Vad privatskolor väljer att göra är upp till dem.

Detta ska gälla alla religioner. Dvs inga religiösa klädesplagg. tex kippa, slöja, huckle, turban, durkslag(pastafari) osv osv.

Inga religiösa symboler öppet. Kors, davidstjärnor, jing/yang, kors osv.

Hela poängen är att i skolan ska inga känna att de blir påtvingade någon annans religion. Är man ett barn kan saker som vuxna anser vara frivilliga symboler vara påtvingade eller kännas påtvingande.

Vissa länder driver just påtvingande och grupperingar efter utseende så pass att de har skoluniform.

SD kan inte bara förbjuda slöja utan ska de göra det måste det gälla alla religiösa klädesplagg osv. Skolan ska vara sekulär och opolitisk.

Barn ska inte ha politiskt provocerande kläder heller som tröjor där det står tex Moderaterna är bäst och alla andra suger fett.
Citera
2015-10-12, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Märkligt då att organisationer som ser sig som förfäktare för mänskliga rättigheter inte går före och kräver ett slöjförbud. Läs Mona Walters blogg och bilda dig om vad det handlar om.
Mona Walter blä. Jag tror att hon bara skriker efter uppmärksamhet. Ett slöjförbud känns lamt. Förbud mot heltäckande klädsel eller vad det heter har SD större chans att påverka i den riktningen. Har ofta funderat på slöjbärande kvinnor som passerar förbi mig ibland, ofta har såna tighta byxor och tröjor på sig. Så jätteförtryckta är dem inte.
Citera
2015-10-12, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metronomicum
Alla religiösa symboler borde vara förbjudna i den offentliga skolan. Vad privatskolor väljer att göra är upp till dem.

Detta ska gälla alla religioner. Dvs inga religiösa klädesplagg. tex kippa, slöja, huckle, turban, durkslag(pastafari) osv osv.

Inga religiösa symboler öppet. Kors, davidstjärnor, jing/yang, kors osv.

Hela poängen är att i skolan ska inga känna att de blir påtvingade någon annans religion. Är man ett barn kan saker som vuxna anser vara frivilliga symboler vara påtvingade eller kännas påtvingande.

Vissa länder driver just påtvingande och grupperingar efter utseende så pass att de har skoluniform.

SD kan inte bara förbjuda slöja utan ska de göra det måste det gälla alla religiösa klädesplagg osv. Skolan ska vara sekulär och opolitisk.

Barn ska inte ha politiskt provocerande kläder heller som tröjor där det står tex Moderaterna är bäst och alla andra suger fett.
Ditt förslag gör skolan mer ateistisk än sekulär.
Citera
2015-10-12, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Vad är det för jävla fråga, vad jag vet finns det inga föräldrar som tvingar sina barn till att bli nunnor, sedan är de försvinnande få om det ens finns barn som är det? Du kan ju lägga fram bevis för det till att börja med och varför det ens skulle vara ett problem. Inget som ökar i vilket fall.
Jo det finns ju katolska nunnekloster för små flickor.
Citera
2015-10-12, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Så du vill förbjuda människor att klä sig som de vill för att musselmännen vill förbjuda andra att klä sig bäst fan du vill.

Det är ju ingen skillnad på dig och en ISIS-krigare. Ni är ju lika korkade bägge två.

Jag hörde två killar: "Vi kastar sten på muslimska kvinnor för de är dumma, vet du vad de gör i sina hemländer? Jo, kastar stenar på sina kvinnor" Fy fan, ge mig en sten... där kommer en kvinna.
- Era svin, kasta sten på kvinnor"

Finns redan många förbud i vårat land mot att klä sig som man vill. Nazistkläder är totalförbjudet på skolorna bara för att ta ett exempel.
Citera
2015-10-12, 00:57
Medlem
Minipaxs avatar
Bra förslag, jag förstår inte ens att det har blivit en fråga.
Det är en del av normaliseringen av oönskade ideal och värderingar, efter ett tag vänjer sig folk vid arabklädsel och då drar man igång nästa steg. Slutmål : Islam.

Tack men nej tack, bort med skiten.

När vi sedan har återtagit förnuftet så kan ni sitta och bråka om huruvida man ska få ha en kors-symbol runt halsen eller icke.
Citera
2015-10-12, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
SD kliver upp ett steg och höjer sin röst. Nu vill SD verka för totalförbud mot alla former av jihab, slöja, burka och niqab osv....i skolorna.

Vad man har på sig hemma är en privatsak. Men är det inom skolan så är det tabu att ha slöjan lindat runt skallen som en taliban. SD menar att det vilar på att barn under 16 år inte ska bli tvingade till religion.

http://avpixlat.info/2015/10/11/sd-motionerar-om-slojforbud-i-grundskola-och-forskola/

Frågor:
1. Varför just 16 år?
2. Varför inte förbud på universitet och gymnasium?
3. Varför inte förbud på allmän plats?
4. Bör SD ta ett steg högre?
5. Annat? Bra/Dåligt?

Ser inga problem med att folk bär hijab, däremot tycker jag det borde finnas vissa restriktioner på att bära niqab (inom yrken är det ju ändå arbetsgivaren som bestämmer).

"SD menar att det vilar på att barn under 16 år inte ska bli tvingade till religion. "

Okej, så slöjbärande muslimer är alltså ett större problem än dårar som t.ex. medlemmar i livets ord som antastar varandra och tafsar på samt indoktrinerar små barn? Förbjud då alla former av hemskolning och religiösa sekter / församlingar i Sverige. (Ytterligare ett tecken på islamofobin som råder inom partiet.)

Jag håller med om att man ska "ta seden dit man kommer", däremot ser jag ej problemet i att bära t.ex. hijab eller andra former av lätta huvudbonader.

Och varför ska man dra gränsen just vid 16 år? Känns bara som någon random brainstorm fail siffra som petats in i motionen av något icke geni.
Citera
2015-10-12, 01:07
Avslutad
Citat:
Mona Walter blä. Jag tror att hon bara skriker efter uppmärksamhet. Ett slöjförbud känns lamt. Förbud mot heltäckande klädsel eller vad det heter har SD större chans att påverka i den riktningen. Har ofta funderat på slöjbärande kvinnor som passerar förbi mig ibland, ofta har såna tighta byxor och tröjor på sig. Så jätteförtryckta är dem inte.
Din insikt i problemet bygger du alltså dina iakttagelser av kvinnor som passerat dig på gatan?

Det är bara att konstatera att du inte är värd att ta på allvar. Avslöja gärna mer av din okunskap och idioti, du är en utmärkt valarbetare för SD. Troll.
Citera
2015-10-12, 01:12
Medlem
Citat:
Ditt förslag gör skolan mer ateistisk än sekulär.

Sekulär är separat kyrka och stat. Ingen religion ska dominera i det offentliga allmänt ägda.
Enda sättet att inte favorisera någon religion eller låta någon religion vara drivande i samhället är att låta alla religioner ta lika mycket plats i samhället. Dvs ingen. Med samhället menar jag det offentliga som alla är delaktiga i. Vad folk gör privat är en annan sak eller om de har egna föreningar osv.

Skolan idag är redan vad du skulle kalla ateistisk då den lär ut evolutionsteorin och andra grejer som är helt i kontrast mot vad alla större religioner säger om hur världen är skapt och fungerar.
Citera
2015-10-12, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarnet
Ser inga problem med att folk bär hijab, däremot tycker jag det borde finnas vissa restriktioner på att bära niqab (inom yrken är det ju ändå arbetsgivaren som bestämmer).

"SD menar att det vilar på att barn under 16 år inte ska bli tvingade till religion. "

Okej, så slöjbärande muslimer är alltså ett större problem än dårar som t.ex. medlemmar i livets ord som antastar varandra och tafsar på samt indoktrinerar små barn? Förbjud då alla former av hemskolning och religiösa sekter / församlingar i Sverige. (Ytterligare ett tecken på islamofobin som råder inom partiet.)

Jag håller med om att man ska "ta seden dit man kommer", däremot ser jag ej problemet i att bära t.ex. hijab eller andra former av lätta huvudbonader.

Och varför ska man dra gränsen just vid 16 år? Känns bara som någon random brainstorm fail siffra som petats in i motionen av något icke geni.

Gissningsvis för det är en ålder då man anses vara tillräcklig vuxen för att kunna fatta beslut själv på ett helt annat sätt. Under 15 anses man inte ens kunna ta ställning för om man vill ha sex eller blir påtvingad det tex. 16 istälelt för 15 är antagligen för att det är till den åldern man går ut den obligatoriska grundskolan.

MEn skoluniformer vore det klart enklaste sättet att bemöta det hela på då varken religiösa plagg,symboler eller statuskläder osv blir synliga och har då inte lika stor påverkan på barnen.

Eftersom barn räknas som att de inte kan bestämma något själva(upp till 15 iaf) eller ens vara det minsta ansvariga för sina handlingar så försvinner hela argumentet med att barnen ska få välja tex kläder själva, i samhällets bok räknas det som att det är föräldrarna som bestämt åt dem då barnen inte anses veta bättre.
Citera
2015-10-12, 01:28
Medlem
Oriamendis avatar
Den här stora jakten på religionen islam är en av SD:s sämre sidor enligt mig. Det är i första hand inte religionen islam som är problemet utan den ghettoframkallande mångkulturen (och som i själva verket är anti-kultur), den oundvikliga konsekvensen av att stora grupper från flera olika kulturer hamnar i ett samhälle där de inte har någon kulturell/historisk koppling.

Än mer dumt är det att jaga hijab-sjalen. Det är framför allt kontraproduktivt då olika kulturer har olika parametrar om vad "nakenhet" är. Att då försöka framtvinga en förändring meddelst huvudduk är en helt poänglös väg att gå, för att inte säga krånglig vad gäller genomförbarheten.

Citat:
Ursprungligen postat av ElMosavi
Det enda tecknet på att Mohammed var pedofil är att han gifte sig med Aisha när hon var 9 år. Det är dock en myt faktiskt, muslimer tror inte på det, sunnimuslimer däremot gör det vilket är en gren av islam. Shiamuslimer och sufi menar att hon var 19 år ungefär.

I sådana fall var hon väl nekrofil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in