2015-10-18, 23:20
Medlem
ridethelightnings avatar
Även om vi har religionsfrihet i det här landet så måste man se det hela pragmatiskt: det gäller att skicka signaler till muslimerna att de inte är välkomna. Speciellt inte om de ska envisas med att utöva icke-västerländska och bakåtsträvande sedvänjor.
Just nu signalerna vi snarast att Sverige och Svenskarna gärna särar sina skinkor och öppnar sina plånböcker inför islamistiskt rövknullande. Det finns mycket mer att göra men det här är ett förslag i rätt riktning.
Citera
2015-10-18, 23:24
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ridethelightning
Även om vi har religionsfrihet i det här landet så måste man se det hela pragmatiskt: det gäller att skicka signaler till muslimerna att de inte är välkomna.

Fast då blir det "Religionskrig" utav det hela, och eftersom SD's huvudfokus är att befria folk från förtryck snarare än att försöka omvända dem, så blir ditt argument här inget annat än ett false-flag-inlägg från en grupp som HATAR SD snarare än stödjer dem.
Citera
2015-10-18, 23:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenflooded
Religionsfrihet ja, men i Sverige menar vi att ingen religion ska aktivt utövas i klassrummen.

Menar du att enbart BÄRANDE av religiösa symboler skall kunna ses som "utövning av religion"?
Om ja, så vore det extremt kul att få se Svenska skolan avsmycka alla som har ett kors i ett halsband runt halsen (vilket de flesta troende Kristna barn har idag 24/7).

Citat:
Varifrån kommer vidskepelsen att kvinnligt huvudhår skapar sådan sexlust hos män?

Från samma vidskepelse som förespråkar kläder på människor trots att klimatet som sådant INTE gör det.
I korthet: Religiös IDIOTIdogm, oanpassningsbar till rådande klimat- eller sociala förutsättningar.
Citera
2015-10-18, 23:47
Medlem
ridethelightnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast då blir det "Religionskrig" utav det hela, och eftersom SD's huvudfokus är att befria folk från förtryck snarare än att försöka omvända dem, så blir ditt argument här inget annat än ett false-flag-inlägg från en grupp som HATAR SD snarare än stödjer dem.

Läs mina övriga inlägg härpå FB. Då borde det framgå ganska tydligt att jag inte hatar SD.
Har inte speciellt mycket övers för religion i allmänhet. Vidskepligt trams är vad det är.
Men om ett sånt här förslag kan sända signaler till potentiella bidragsparasiter att det gör klokast i att välja något annat värdland så är det väl bara bra?
Citera
2015-10-18, 23:48
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Menar du att enbart BÄRANDE av religiösa symboler skall kunna ses som "utövning av religion"?
I princip ja när det gäller slöja, vars bärande tycks vara en väsentlig symbolhandling för muslimer. Unga muslimskor får väl lära sig/godta att vara utan slöjan del av dagarna.
Men om folk har ett litet silverkors under skjortan/blusen kan det förstås inte bli fråga om kroppsvisitationer för att kolla det, eftersom det är för omgivningen helt osynligt.
Visst finns det en viss principiell motsättning här mellan religionsfriheten o dess yttringar och våra svenska seder och värderingar. Där tycker jag de senare har företräde eftersom vi lever i Sverige o ingen annanstans.
Klara man inte att aceeptera våra regler o värderingar får man väl fundera på om man vill bo här.
Det är väl därför det inte kommer så många araber/wahhabister hit, de kan under inga omständigheter ta seden dit de kommer.
Citera
2015-10-19, 00:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
I princip ja när det gäller slöja, vars bärande tycks vara en väsentlig symbolhandling för muslimer. Unga muslimskor får väl lära sig/godta att vara utan slöjan del av dagarna.
Men om folk har ett litet silverkors under skjortan/blusen kan det förstås inte bli fråga om kroppsvisitationer för att kolla det, eftersom det är för omgivningen helt osynligt.

Så så länge folk utövar sin religion osynligt i skolan så är det OK, men i samma ögonblick deras utövande kan SYNAS, så är det INTE ok?

Rastafarianbarn får se upp, då deras frisyrer kan bli föremål för allmän trosrelaterad utredning, skolmässigt sett. Klipper de sig inte på EXAKT rätt sätt, så åker de ut... Det samma gäller judebarn med polisonger antar jag?
För att inte tala om omskurna. De borde ABSOLUT inte tillåtas duscha med sina skolkamrater på idrottslektionerna...

och skillnaden mellan dig och IS är exakt VAD?
Citera
2015-10-19, 00:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ridethelightning
Läs mina övriga inlägg härpå FB. Då borde det framgå ganska tydligt att jag inte hatar SD.
Har inte speciellt mycket övers för religion i allmänhet. Vidskepligt trams är vad det är.
Men om ett sånt här förslag kan sända signaler till potentiella bidragsparasiter att det gör klokast i att välja något annat värdland så är det väl bara bra?

Fast ditt inlägg proklamerade att det är ISLAM som inte är välkommet här, medan du lägger noll fokus på alla andra skadliga religioner vi har i vårt land.
Hyckleri?
Citera
2015-10-19, 00:08
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Så så länge folk utövar sin religion osynligt i skolan så är det OK, men i samma ögonblick deras utövande kan SYNAS, så är det INTE ok?

Rastafarianbarn får se upp, då deras frisyrer kan bli föremål för allmän trosrelaterad utredning, skolmässigt sett. Klipper de sig inte på EXAKT rätt sätt, så åker de ut... Det samma gäller judebarn med polisonger antar jag?
För att inte tala om omskurna. De borde ABSOLUT inte tillåtas duscha med sina skolkamrater på idrottslektionerna...

och skillnaden mellan dig och IS är exakt VAD?
Diskussionen gällde religiösa symboler i skolan - borde förbjudas eller ej. De osynliga kan man nog lämna därhän.
Skillnaden mellan mig och IS är att IS, till skillnad från mig, hade omskurit halsen på dig.
Citera
2015-10-19, 00:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Diskussionen gällde religiösa symboler i skolan - borde förbjudas eller ej. De osynliga kan man nog lämna därhän.

Nej, skall man förbjuda religiösa symboler i skolan, så måste man förbjuda alla.
Allt annat vore hyckleri.
Särskilt om målet är att "stoppa förtryck".

Tro mig, Du är IS (alt. falskflaggande Anti-SD), mentalt sett.

SD's förslag hade viss merit, men du har drivit det till att bli anti-religion istället, vilket effektivt förvanskar SD's ursprungliga mening med detta = Du är Anti-SD (eller bara korkad).
Senast redigerad av Trolltestet 2015-10-19 kl. 00:30.
Citera
2015-10-19, 00:35
Medlem
ridethelightnings avatar
Citat:
Fast ditt inlägg proklamerade att det är ISLAM som inte är välkommet här, medan du lägger noll fokus på alla andra skadliga religioner vi har i vårt land.
Hyckleri?

Ja men nu handlade väl tråden om slöjan som en muslimsk företeelse. Känns som att vi fick jobba ganska länge och målmedvetet för få bort bort kyrkans politiska inflytande, och gå mot ett sekulariserat samhälle. Jag uppfattar det som att Islam idag är ungefär där kristendomen befann sig för några hundra år sedan. Så om ett slöjförbud är ett medel för att mota Olle (eller Abdullah) i grind, så why not?

Kristna/hinduiska/buddhistiska fundamentalister, uppfattar jag inte som speciellt synliga eller tongivande i samhällsdebatten. Kanske inte det primära hotet mot Sverige 2015?
Men absolut: börjar dessa grupper mopsa upp sig, kräva särbehandling, högljudda böneutrop samt hävdar "kränkning" vid minsta kritik mot deras religion - ja då får vi väl vrida åt tumskruvarna några varv även där.
Citera
2015-10-19, 00:41
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Men nu vill jag höra vad du gör med dina små barn om det blir slöjförbud i svenska skolor.
1) Menar du att barnen aktivt utövar sin religion med slöjan?

En slöja i sig har inget med religion att göra det är ett klädesplagg som alla andra och är därför inte ens en religös symbol.

Däremot så måste muslimska kvinnor och män täcka vissa specifiks delar.

Hos kvinnan så ingår även delar av huvudet här ja. Slöjan är för detta endamål ett bra klädesplagg.

Kroppen måste också täckas lämpligt är då byxor och sedan klänning som täcket bröst och axlar.

Då är klänning och byxor enligt din logik nu ett religöst plagg bara för att det är ett plagg vi använder för att tävla våra kvinnor.

Jag hoppas själv du förstår hur korkat detta låter och inser att slöjan är ingen religös symbol utan ett klädesplagg som alla andra.

Citat:
2) Att barnen om de inte får ha slöja i skolan då måste tas ur skolan o stoppas in i någon muslimsk friskola?

Ja självklart kommer folk ta deras barn ur din skola och placera i skolor som tillåter täckande klädsel.

Du tycker slöjan är ett problem men du tycket inte det är ett problem att svenska tjejer klär sig som horor ??

Citat:
3) Är det du o din fru som bli förkrossade om de inte fick ha sin slöja i skolan eller barnen?

Alla såklart. Min dotter ska inte behöva känna att hon blottar sig när hon går till skolan.

Citat:
4)Väcker åsynen av flickornas naturliga hår sexuell lust hos de unga pojkarna?

Förstår du ens ?

Slöjan är en liten del av klädseln. Det handlar om att man ska täcka allt som inte anständigtvis kan visas och ja slöjan ingår som en del utav den Klädseln.

man visar inte mer än anständigtvis kan visas.

Man skiljer ut sig från de prostituerade.

Det ska synas att du är en kvinna som har respekt för sig själv och INTE som dagen tjejer som går runt i saker ni kallar kläder jag kallar det underkläder. [/quote]

Citat:
Religionsfrihet ja, men i Sverige menar vi att ingen religion ska aktivt utövas i klassrummen.
Efter skoltiden är det bara att sätta igång med vilka ritualer som helst.

Det är ingen religion som aktivt utövas i klassrummet för att man bär slöja. Utan det är endast ett av många klädesplagg för att kunna täcka sin Kropp.

Ens kropp är förfan inte till för er beskådning.

Citat:
PS
Varifrån kommer vidskepelsen att kvinnligt huvudhår skapar sådan sexlust hos män? Kan det ha varit så på Mohammeds tid o då måste det vara så än i dag?

Det står i koranen att kvinnan inte ska visa mer än vad som anständigtvis kan visas.

Det står också att hon ska skilja ut sig från de icke troende och de prostituerade hon ska därför fästa "slöjan" så att den täcket barmen.
Senast redigerad av bergwall94 2015-10-19 kl. 00:44.
Citera
2015-10-19, 00:41
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Glöm det, inte värt det.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2015-10-19 kl. 00:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in