Citat:
Ursprungligen postat av
swedenflooded
Men nu vill jag höra vad du gör med dina små barn om det blir slöjförbud i svenska skolor.
1) Menar du att barnen aktivt utövar sin religion med slöjan?
En slöja i sig har inget med religion att göra det är ett klädesplagg som alla andra och är därför inte ens en religös symbol.
Däremot så måste muslimska kvinnor och män täcka vissa specifiks delar.
Hos kvinnan så ingår även delar av huvudet här ja. Slöjan är för detta endamål ett bra klädesplagg.
Kroppen måste också täckas lämpligt är då byxor och sedan klänning som täcket bröst och axlar.
Då är klänning och byxor enligt din logik nu ett religöst plagg bara för att det är ett plagg vi använder för att tävla våra kvinnor.
Jag hoppas själv du förstår hur korkat detta låter och inser att slöjan är ingen religös symbol utan ett klädesplagg som alla andra.
Citat:
2) Att barnen om de inte får ha slöja i skolan då måste tas ur skolan o stoppas in i någon muslimsk friskola?
Ja självklart kommer folk ta deras barn ur din skola och placera i skolor som tillåter täckande klädsel.
Du tycker slöjan är ett problem men du tycket inte det är ett problem att svenska tjejer klär sig som horor ??
Citat:
3) Är det du o din fru som bli förkrossade om de inte fick ha sin slöja i skolan eller barnen?
Alla såklart. Min dotter ska inte behöva känna att hon blottar sig när hon går till skolan.
Citat:
4)Väcker åsynen av flickornas naturliga hår sexuell lust hos de unga pojkarna?
Förstår du ens ?
Slöjan är en liten del av klädseln. Det handlar om att man ska täcka allt som inte anständigtvis kan visas och ja slöjan ingår som en del utav den Klädseln.
man visar inte mer än anständigtvis kan visas.
Man skiljer ut sig från de prostituerade.
Det ska synas att du är en kvinna som har respekt för sig själv och INTE som dagen tjejer som går runt i saker ni kallar kläder jag kallar det underkläder. [/quote]
Citat:
Religionsfrihet ja, men i Sverige menar vi att ingen religion ska aktivt utövas i klassrummen.
Efter skoltiden är det bara att sätta igång med vilka ritualer som helst.
Det är ingen religion som aktivt utövas i klassrummet för att man bär slöja. Utan det är endast ett av många klädesplagg för att kunna täcka sin Kropp.
Ens kropp är förfan inte till för er beskådning.
Citat:
PS
Varifrån kommer vidskepelsen att kvinnligt huvudhår skapar sådan sexlust hos män? Kan det ha varit så på Mohammeds tid o då måste det vara så än i dag?
Det står i koranen att kvinnan inte ska visa mer än vad som anständigtvis kan visas.
Det står också att hon ska skilja ut sig från de icke troende och de prostituerade hon ska därför fästa "slöjan" så att den täcket barmen.