Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-11, 03:48
  #1
Medlem
Jag har allt varit den som gjort saker JAG velat göra men de senaste åren har jag inte vågat sticka ut.
Jag har levt efter vad andra tyckt och tänkt. Och när jag då gjort det så blir det saker jag inte riktigt kan stå för. Jag agerar på ett sätt som jag tror att andra tycker är normalt.
Men det är slut med det, för det har förstört min självkänsla. Att till exempel ta hem en tjej från krogen för att ha sex har blivit en sak jag försökt (och ibland gjort). Anledningen till att det bara blivit ibland är att jag känner den pressen att alla kollar på mig och jag måste bevisa att jag vågar skaffa brudar. Det gör att allt låser sig för mig och jag blir osäker, men de gångerna jag skiter i vad andra tycker så ser jag så mycket mer valmöjligheter bland tjejerna och jag får så mycket blickar jag aldrig lagt märke till innan.
Och på detta ska jag kunna gå hem rakryggad utan nåt hemsläp och vara nöjd med kvällen. Och visst ibland hittar man ju nånting som kan vara värt att satsa på och då gör man det bara.

Jag ser bra ut och borde inte vara rädd för att bli dissad, men när den där pressen kommer så blir man osäker och det syns.
Nu när jag gör saker som jag vill kommer jag inte ha några problem med att stå för det...
Citera
2015-10-11, 03:57
  #2
Medlem
KortStubins avatar
Kanon att du kommit till insikt med hur du vill ha det. Fortsätt så.
Citera
2015-10-11, 04:35
  #3
Medlem
loliravers avatar
Perfekt.

Att göra det man vill är den perfekta livsstilen, lite som att gå på bio ensam.
Citera
2015-10-11, 04:43
  #4
Medlem
Håller med er. Jag har alltid fått såna perioder men hamnar alltid tillbaka i normerna. Men denna gången kommer jag bara fortsätta göra vad jag vill.
Citera
2015-10-11, 05:46
  #5
Medlem
Det är ju viktigt att vara sig själv just av den orsak du nämner att man då kan stå för det man gör eller som Frank Sinatra sjunger "I did it my way".
Citera
2015-10-13, 03:52
  #6
Medlem
Om du inte tror på dig själv, hur kan du begära att någon annan ska göra det? Skit i vad andra tycker.
Citera
2015-10-13, 10:21
  #7
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Bra! Sån har jag varit i princip hela mitt liv, mitt går än så länge ut på att våga vara den jag verkligen är. Det ger en annan närvaro + att man får vänner på en djupare nivå.
Citera
2015-10-13, 16:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpplystSvampgud
Bra! Sån har jag varit i princip hela mitt liv, mitt går än så länge ut på att våga vara den jag verkligen är. Det ger en annan närvaro + att man får vänner på en djupare nivå.
Helt riktigt. Man älskar sig själv oavsett om andra gör det eller inte och då bryr man sig endast om de som gillar en. Så istället för att tryckas ner för att nån inte gillar en så lyfts man upp av de som gillar en.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback