Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-29, 19:52
  #13
Medlem
deadhead.s avatar
Har själv köpt flera OEM nycklar och alla fungerar galant. Vid vissa tillfällen får man ringa Microsoft och bekräfta att få sin nyckel upplåst men den nyckeln som du köper ifrån Kinguin eller andra ställen ska fungera lika bra som en fullständig nyckel. Skillnaden är då att du personligen äger nyckeln. En OEM nyckel är specifikt kopplad till moderkortet och kan endast användas en gång.
Citera
2018-08-18, 08:28
  #14
Medlem
Har köpt 4 Windows 10 Pro licenser på eBay !

Var först väldigt skeptiskt men allt är fullt lagligt och funkar som det ska !

Ett råd är att INTE köpa OEM versioner för de kan man INTE installera om utan problem !

Det hela är väldigt enkelt då man får en kod och en nedladdningslänk direkt till Microsoft !

Sedan är det bara att tanka ned och installera !

Ångrar att jag inte gjort detta tidigare !

Nackdelen om det nu kan räknas till nackdelar är att licenserna är knutna till moderkortet !
Man kan installera om hur många gånger som helst utan att behöva kontakta Microsoft !

Men för 29 kronor tycker jag det kan vara värt det

För övrigt är det min första lagliga version av Microsoft Windows !

Jag har kört med knäckta versioner ända sedan Windows 95, 98, 2000, XP och 7

Jag tror docjk INTE det går någon nöd på Bill
__________________
Senast redigerad av tedbundylive 2018-08-18 kl. 08:31.
Citera
2018-10-21, 00:54
  #15
Medlem
GalFisks avatar
Ofta är det MSDN-nycklar som säljs. De är äkta men förbjudna att sälja, och kan bara användas till ett fåtal aktiveringar. Dvs din nyckel kanske funkar första och andra gången du installerar, för att sen bli obrukbar. När jag jobbade åt MS fick vi samtal om såna rätt vad det var.
Citera
2018-10-21, 10:02
  #16
Medlem
PeterNosters avatar
I en annan tråd i samma ämne skriver en postare att de här billiga OEM licenserna kommer från företag som har köpt massor och kånkat. Enligt samtal med MS var det OK att sälja vidare.

(FB) köpa nedladdningsbart windows 10, möjligt?

Köp svenskt på Programvara.win.
Priserna verkar vara dagspriser och varierar.

Försökte byta licens åt en kund igår som hade dåligt samvete för en illegal installation av Win10 uppdaterad från en Win7. Det går inte.

Win 10 licensen får en "Digital licens" medans köpta OEM nyckeln kallas en Produktkod.

Däremot verkar det fortfarande gå att installera Win10 från en Win7 oavsett hur Win 7 är installerad bara man fått den aktiverad "på något sätt".

Så man kan utgå från en OEM produktkod för antingen Win7 eller win10.
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2018-10-21 kl. 10:30.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback