• 1
  • 2
2015-10-10, 22:32
Medlem
Vågar man köpa en windows 7 produktnyckel på t.ex Ebay för 150 spänn, ladda ner ISO-filen hos Microsoft, installera & aktivera och sedan ev. uppgradera till win 10?
Citera
2015-10-10, 22:43
Medlem
StigAllans avatar
Om du vågar vet väl du bäst?
Men ta och slösa 150 kr och skriv sedan här hur det fungerar.

Vi är nog många som är intresserade över hur det skulle gå.
Citera
2015-10-10, 22:46
Medlem
cykelsadels avatar
Är det en retail icke aktiverad licens så tror jag nog inte att de skulle vara några problem.

Licenser som inte får användas är
OEM, NFR, Academic.
Citera
2015-10-10, 22:55
Medlem
Fungerar utmärkt att köpa en licens på ebay, dock kan du köpa en windows 10 licens direkt och göra en ren installation, alltså ingen uppdatering.
Citera
2015-10-10, 23:17
Medlem
MrMadoffs avatar
Ja det fungerar brukar själv göra det.
Citera
2015-10-11, 08:45
Medlem
Har nu köpt en win 7 Pro nyckel (ebay). Inväntar en nyköpt Lenovo-laddare från USA, meddelar er hur det hela avlöpt när laddaren kommit, troligen kommande vecka...
Citera
2016-08-26, 03:40
Medlem
hur kan dom sälja det så billigt, alltså en windows 10 nyckel? Har hittat så billigt som 150kr från användare med över 10000 positiva reviews. Microsoft säljer ju samma nycklar för 1200kr?

Något lurt eller bara att tacka och ta emot?
Citera
2016-08-26, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337
hur kan dom sälja det så billigt, alltså en windows 10 nyckel? Har hittat så billigt som 150kr från användare med över 10000 positiva reviews. Microsoft säljer ju samma nycklar för 1200kr?

Något lurt ?
Ja, naturligtvis.
Är väl för det mesta Volym och studentlicenser som inte får säljas vidare, kan även vara köpta med stulna kreditkort mm. Ibland fungerar dom i flera år, ibland spärras dom efter några veckor, lite lotteri mao.
Senast redigerad av Nypan-sr 2016-08-26 kl. 07:00.
Citera
2016-08-28, 13:26
Medlem
Skriv om det fungerar eller ej måste ha win7 nyckel
Citera
2017-01-29, 00:57
Medlem
Låter ju för bra för att vara sant, en PRO nyckel för typ 80 kr, men de alla snackar om någon download som de ska bifoga, antar att det är något crack eller skit, och att man inte kan använda dessa nycklar på en nyinstallerad version av Windows 10 som man installerat med Windows 10 ISO från MS egen sida? Som sagt, låter det för bra för att vara sant så... under mitt liv har bara ett undantag skett från denna regel. Och jag har svårt att se att någon e-bay skojare skulle utgöra det andra. Men även om det är något crack de vill att man ska ladda ned, så länge skiten fungerar så... men följer väl med spyware och skit som i 95 % av alla Windows torrents.
Citera
2017-01-29, 06:40
Medlem
musttomtes avatar
Det här vågar du - men Windows 10 kostar lika mycket

https://www.kinguin.net/category/138...l-oem-key-sp1/
Citera
2017-01-29, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Det här vågar du - men Windows 10 kostar lika mycket

https://www.kinguin.net/category/138...l-oem-key-sp1/

Jag provar, allt jag har att förlora är 60 kr, även om man vart tvungen att köpa en ny nyckel varje månad skulle det ändå bli billigare än att köpa Win 10 Pro på det vanliga viset. Det verkar som om ens nyckel skulle sluta fungera så får man bara en ny nyckel, vissa har haft otur och key:n lagt av efter 1 månad, andra har kört på 1+ år utan problem. Jag tycker jag borde ha "rätt" till Windows 10, jag köpte en dator med 8.1, och en gratis uppgradering utlovades, det som fick mig att köpa datorn istället för att vänta, men det var ju ingen riktig nyckel man fick, som man kunde återanvända vid ominstallation o.s.v. Som sagt, jag provar, killen har varit aktiv sedan 2008 och har gjort 10-tusentals affärer och har toppomdöme, så jag förutsätter att om det blir problem, så får man en ny key. Det är ju värt att prova innan man springer och slantar upp 1200 kr+. Hade jag bara haft en dator hade det inte varit några problem, inte annars heller egentligen men att lägga typ 8000 kr på Windowslicenser, njä, det känns inte särskilt lockande. Går fortfarande uppgradera från 8 till 10 gratis, men då måste man ladda ned en torrent, som inte är helt clean, det går att rensa bort och AV-programmen hittar det som är skumt, men gillar ändå inte känslan av att det kan ligga någon skit där. Inget slår en clean install med en "riktig" nyckel, förr var det ju betydligt enklare att fuska till sig aktivering och som ordnades med program som var legit.

Sen tror jag att alla som har en digital nyckel en dag kommer få ett meddelande om att de måste slanta upp om man vill fortsätta kunna använda alla och nya funktioner i Windows 10, som det så fint kommer heta - att de varit så frikostiga att t.o.m. piratanvändare kunnat uppgradera och det står "activated" jag har gjort det typ 20 gånger och det känns lite för bra för att vara sant, är väl bara för att få så många som möjligt att bli hooked på 10 (vem vill gå tillbaka till 8 (!) eller 7, 7 skulle kännas mer lockande ärligt talat. Men ingen vill nog göra varken eller. Men vem vet, den som lever får se, kanske blir det så jävligt att jag får slanta upp 7+ lax för riktiga licenser, men jag tänker i alla fall prova andra alternativ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in