Citat:
Ursprungligen postat av
musttomte
Det här vågar du - men Windows 10 kostar lika mycket
https://www.kinguin.net/category/138...l-oem-key-sp1/
Jag provar, allt jag har att förlora är 60 kr, även om man vart tvungen att köpa en ny nyckel varje månad skulle det ändå bli billigare än att köpa Win 10 Pro på det vanliga viset. Det verkar som om ens nyckel skulle sluta fungera så får man bara en ny nyckel, vissa har haft otur och key:n lagt av efter 1 månad, andra har kört på 1+ år utan problem. Jag tycker jag borde ha "rätt" till Windows 10, jag köpte en dator med 8.1, och en gratis uppgradering utlovades, det som fick mig att köpa datorn istället för att vänta, men det var ju ingen riktig nyckel man fick, som man kunde återanvända vid ominstallation o.s.v. Som sagt, jag provar, killen har varit aktiv sedan 2008 och har gjort 10-tusentals affärer och har toppomdöme, så jag förutsätter att om det blir problem, så får man en ny key. Det är ju värt att prova innan man springer och slantar upp 1200 kr+. Hade jag bara haft en dator hade det inte varit några problem, inte annars heller egentligen men att lägga typ 8000 kr på Windowslicenser, njä, det känns inte särskilt lockande. Går fortfarande uppgradera från 8 till 10 gratis, men då måste man ladda ned en torrent, som inte är helt clean, det går att rensa bort och AV-programmen hittar det som är skumt, men gillar ändå inte känslan av att det kan ligga någon skit där. Inget slår en clean install med en "riktig" nyckel, förr var det ju betydligt enklare att fuska till sig aktivering och som ordnades med program som var legit.
Sen tror jag att alla som har en digital nyckel en dag kommer få ett meddelande om att de måste slanta upp om man vill fortsätta kunna använda
alla och
nya funktioner i Windows 10, som det så fint kommer heta - att de varit så frikostiga att t.o.m. piratanvändare kunnat uppgradera och det står "activated" jag har gjort det typ 20 gånger och det känns lite för bra för att vara sant, är väl bara för att få så många som möjligt att bli hooked på 10 (vem vill gå tillbaka till 8 (!) eller 7, 7 skulle kännas mer lockande ärligt talat. Men ingen vill nog göra varken eller. Men vem vet, den som lever får se, kanske blir det så jävligt att jag får slanta upp 7+ lax för riktiga licenser, men jag tänker i alla fall prova andra alternativ.