• 1
  • 2
2015-10-10, 14:15
Medlem
Hej,

Jag tog en antibiotikakur för ett år sedan och slutade med den för ungefär 7 månader sedan, under samma period utövade jag oralsex på en kvinna jag inte vet vem det var och märkte ett par dagar efteråt den här beläggningen på tungan, om det var från antibiotikakuren eller om det var från kvinnan eller om det var en blandning däremellan vet jag inte. L

Läkaren sade först att det var candida som jag hade fått av antibiotikakuren men sade vid nästa besök att det bara var en vanlig gulvit beläggning, vet inte riktigt vad jag ska tro men han rekommenderade mig att suga på persikokärnor samt dricka Vischyvatten, jag tycker inte riktigt att något av det har hjälpt. Fick utskrivet en antifungusmedicin men tyckte inte det hjälpte heller riktigt.

Jag fick höra att det antagligen skulle vara borta ett par månader efter att man hade slutat med antibiotikakuren eftersom de "vanliga" bakterierna skulle börja komma tillbaka men nu har det ju gått 7 månader...

Någon som har något tips? Jag har även testat skrapa bort det men allt är tillbaka dagen efter.. Är trött på att se den här skiten på tungan och vill ha tillbaka min rosa tunga

https://imgur.com/a/ZyftK
Citera
2015-10-10, 14:21
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Det är naturligt, skyddar tungan.
Citera
2015-10-10, 14:26
Medlem
Patrik2108s avatar
Jag har haft samma så länge jag kan minnas och borstar tungan ordentligt varje morgon och ofta även på kvällen. Grejen är att det även ger dålig andedräkt. Om du hittar någon medicin så dela gärna med dig.
Citera
2015-10-10, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Det är naturligt, skyddar tungan.
Jo jag vet, men vill bli av med det..

Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag har haft samma så länge jag kan minnas och borstar tungan ordentligt varje morgon och ofta även på kvällen. Grejen är att det även ger dålig andedräkt. Om du hittar någon medicin så dela gärna med dig.
Ja, precis, det ser ju inte så jäkla bra ut heller.
Citera
2015-10-10, 18:20
Medlem
lithionits avatar
kan vara så enkelt som bara bakterie och beläggningar av t.ex. gammal mat, köp en tungskrapa!

Ser inte ut som du har så mkt tunghår, men om man har det så får man såna beläggningar väldigt lätt.
Av antibiotika kan man i vissa fall få munsvamp, men det ser inte ut som din tunga gör.
Citera
2015-10-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
kan vara så enkelt som bara bakterie och beläggningar av t.ex. gammal mat, köp en tungskrapa!

Ser inte ut som du har så mkt tunghår, men om man har det så får man såna beläggningar väldigt lätt.
Av antibiotika kan man i vissa fall få munsvamp, men det ser inte ut som din tunga gör.
Det ska jag testa, ifall det inte funkar, ska jag igen gå till läkaren då?
Citera
2015-10-10, 19:44
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adsorb
Det ska jag testa, ifall det inte funkar, ska jag igen gå till läkaren då?

om problemen upphör så tycker jag att det är en waste of time att söka läkare både för dig och för vården :P

Hur är din andedräkt? Om man har mycket bakteriebeläggningar så får man ofta dålig andedräkt också.
Citera
2015-10-11, 01:21
Medlem
Citat:
om problemen upphör så tycker jag att det är en waste of time att söka läkare både för dig och för vården :P

Hur är din andedräkt? Om man har mycket bakteriebeläggningar så får man ofta dålig andedräkt också.
Den är inte bra, men tror det beror på den här beläggningen som inte fanns där sedan innan.
Citera
2015-10-12, 16:52
Medlem
Citat:

Använde tungskrapan nu x antal gånger och det ser väl lite bättre ut just nu men det tenderar att alltid komma tillbaka oavsett
Citera
2015-10-12, 22:14
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Min tunga såg mycket värre ut än din efter antibiotikakur, jag såg tiden an men det gick inte bort.

Problemet löste sig när jag körde minutiös munhygien. Tandtråd och munskölj (det var nån vanlig billig sort från Ica) morgon och kväll, tandborstning efter varje måltid och kanske en extra omgång med tandtråd eller tandpetare. Ingen tungskrapa eller andra konstigheter.
Citera
2015-10-13, 02:12
Medlem
Vilka symptom har du fått?

Allmän Trötthet, tyngkänsla i nedre bålen, pinkar mindre med mörkare färg på urinen, ont/molande låg smärta/trötthet i ländryggen, svårt att sova, trälig mage, uppblåst, huvudvärk och lite upp i varv?

Antar att du har lite "känslig personlighet" med tanke på din tungform?
Senast redigerad av Taogoli 2015-10-13 kl. 02:14.
Citera
2015-10-13, 12:07
Medlem
Jag har likadant ibland, när jag slarvat med munhygienen. Kör jag noggrant med tandpetare och tandtråd brukar det bli bättre...kanske är bakterierna mellan tänderna som påverkar tungan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in