• 1
  • 2
2015-10-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
http://avpixlat.info/2014/06/12/anta...at-dramatiskt/

Detta sedan 2006

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/fa...-vaxande-grupp

vad beror det på - kan bestå av ett antal olika faktorer.

2006 fick 1941orna pension - dessa har 12 år i gamla systemet

2014 fick 1949orna pension - dessa har 4 år i gamla systemet.

Vilket naturligtvis borde innebära försämringar framåt i tiden.

Sen har vi ett antal invandrare som inte har så många år i systemet
som blir fattigP ink dito med låga inkomster parat med tider av
arbetslöshet.

Fler har fått förtidspension/tagit ut pensioner före 65 vilket inte
var möjligt förr

Det som motverkar detta är följande

Kvinnorna har ökat i yrkesverksamhet under åren

Antalet med tjänstepensioner har ökat genom åren

SÅ VAR FINNS FÖRKLARINGEN TILL DET ÖKANDE ANTALET
FATTIGPENSIONÄRER?

Från privata pensionsförsäkringar bortses eftersom de redovisas
separat på deklarationsblanketterna samtidigt som tjänstepensioner
o allmänna pensioner slås ihop

1) Det nya systemet innebär att man döljer att det inte finns avsatta medel för pensioner fast folk betalar skatt och pengarna ska gå till det.
2) Man har plundrat alla pensionsreserver och slagit ihop fonder (för att kunna stjäla mer pengar ur fonderna) för att täcka upp massiva underskott i budgeten för att kunna ta emot fler muslimer och annat pack.

Så vad händer?
Jo, man har konstruerat ett system som bygger på att att man tar skatteintäkterna och använder dem till annat än att de går till pensioner samtidigt som man tagit ut de pengar som folk som bidragit har betalat in och betalar in i pensionssystemet. För att lösa detta så tvingas staten låna för att kunna betala pensioner och då har man gjort så att man helt enkelt sänker pensioner för folk som går nu i pension. Man har också höjt pensionsålder i olika etapper för att kunna mildra trycket på pensionssystemet.

Jag har stött på folk som har varit lovade 25kSEK/m fram tills dess de får utbetalningen och då ligger det på 15kSEK/m (om man har tur) annars ligger det på 12k-13kSEK/m. Detta läser man inte om i pk media för de är korrupta och inkompetenta. Har man lekt med sig själv (som det inbreed man är) istället för att gå på lektioner så blir man journalist...

TV4, hade en drive igår där man snackade om att det var fler som gick i pension och det var fler som levde längre. Detta är en myt som byggts ihop för att få folk att tro på en lögn. Sanningen är att man plundrat pensionsreserver och fonder för att pengarna ska gå till muslimerna som sedan är parkerade på bidrag och när de går i pension vilka många gör direkt efter att de kommer hit så får de hägre pensioner än de som har jobbat och bidragit hela livet. Bara det sista mina vänner räcker för att jag ska lägga min röst på SD.

TV4 är som äcklena på DN och Aftonbladet. De har insett att Avpixlat växer snabbt och tar en hel del av deras läsare (för att läsarna insett att pk media ljuger om allt) och då lägger man ut myter som direkt kolliderar med de stories som Avpixlat skriver om i förhoppningen om att man kan locka över trafikintäkter.

det man ska göra är att helt sluta gå in på pk medierna websidor för att de genererar trafikintäkter till pk media och dessutom så loggas IP addresserna.
Citera
2015-10-10, 13:50
Medlem
Till ficken bl a

Har vi några som vet om de som nyligen gått i pension - tjänat
max 7.5 basbelopp o har tjänstepension - hur stor är tjänstepensionen
förhållandevis - o vad händer med lönen jämfört med sista jobbmånaden
o första pensionsmånaden
Citera
2015-10-10, 14:45
Medlem
avrogados avatar
Citat:
SÅ VAR FINNS FÖRKLARINGEN TILL DET ÖKANDE ANTALET
FATTIGPENSIONÄRER?
Råkade svara i 'fel' tråd:

(FB) Endast 400 kr/mån skillnad i pension vid arbetsliv resp. bidragsliv
Citera
2015-10-10, 17:41
Medlem
Rooters avatar
Göran Persson tog ca 250 miljarder ur AP-fonderna men tog å andra sidan över ansvaret för förtidspension och garantipension vilket skulle kunna kunna förklara en stor del av dessa pengar.
Jag vill minnas att jag läst att detsamma gjordes på Palmes tid där 200 miljarder "lånades" ovillkorat.
Hurvida dessa betalades tillbaka vet jag inte.
Skulle inte förvåna mig om även Moderaterna under sin tid "lånat" pensionspengar.

Någon mer påläst kanske har svaren om Palme och Reinfeldts regeringar.
Citera
2015-10-11, 01:23
Medlem
Citat:
Till ficken bl a

Har vi några som vet om de som nyligen gått i pension - tjänat
max 7.5 basbelopp o har tjänstepension - hur stor är tjänstepensionen
förhållandevis - o vad händer med lönen jämfört med sista jobbmånaden
o första pensionsmånaden

du kan dra fram dina basbelopp och leka smart och slug som politiker och journalister brukar leka. Vad man ska titta på är vad de som jobbat kontinuerligt non-stop och haft riktiga jobb blivit lovade och vad de får ut nu i handen. Det är vad man ska fokusera på och inte dravel som basbelopp och annat papegojsnack. Om jag säger att det finns folk som jag snackat med och som blivit lovade ett och får ut ett lägre belopp beror det inte på att basbeloppen har förändrats eller att de helt plötsligt den sista månaden jackat av jobbet. Sådan fantasier kan bara politiker och hornalister kläcka. Det är ingen nyhet att om man är totalt misslyckad så blir man politiker, hornalist eller statstjänsteman. Om de som jobbat och bidragit får ut ett lägre belopp nu kommer du också att få ett lägre belopp om inte allt är plundrat när du kommer på tur.
Citera
2015-10-11, 08:06
Medlem
Men pensionsgrundande inkomstbelopp är maxat vid 7.5 basbelopp
de som tjänar över får INGENTING men kan få försäkring av arbetsgivaren
Dock gäller inte detta de som jobbar statligt - kapten klänning hade typ
49 k/mån i pension på anstalten
Citera
2015-10-11, 12:11
Medlem
Citat:
Men pensionsgrundande inkomstbelopp är maxat vid 7.5 basbelopp
de som tjänar över får INGENTING men kan få försäkring av arbetsgivaren
Dock gäller inte detta de som jobbar statligt - kapten klänning hade typ
49 k/mån i pension på anstalten

Du verkar vara fast i "regler och normer". Det finns en politiker som heter Löfvén. Han har aldrig hållt sina löften = lögnare. Så oavsett vad det står att det är för basbelopp som gäller, vilka regler som anses gälla etc så gäller det inte längre oavsett vad pk media skriver och säger, oavsett vad det står på hemsidor etc. Jag VET att de som går i pension får mindre för att jag HAR SETT och LÄST alla de dokument som de jag känner har fått och det är INTE BARA EN PERSON det gäller men du får tro din pk källor och hoppas på att politiker som Löfven kommer att hålla sina löften. De enda löften han verkar hålla är de till muslimerna. För dem finns det mesta annars åberopar man rasism.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in