2015-10-10, 02:23
Medlem
Hejhej. Finns det någon bra lista där de mesta inom ätväg är listat med hur mycket kalorier det innehåller?

Har länge varit väldigt smal och har länge velat gå upp några kilon utan att ha lyckats. Gymmat/gymmar men ser inte resultatet på min kropp som jag vill ha. Har flyttat hemifrån så nu har jag äntligen 100% kontroll över vad som ska handlas så nu ska jag verkligen ta tag i detta

Funderar på att bla. börja dricka milkshakes då och då(inget proteinpulver) och ändra min frukost så skulle vara trevligt om man kunde plocka från en lista varor som innehåller mkt kalorier.

Något jag bör tänka på genom detta eller är det bara att köra på? Har hört att vi kvinnor en dag helt plötsligt går upp väldans mycket i vikt. Jag är ung(under 22) så jag undrar om detta(mitt projek att öka i vikt) kommer påverka min kropp "negativt" i framtiden(när dagen kommer som jag vips går upp i vikt)?
Citera
2015-10-10, 02:50
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pcfreak
Hejhej. Finns det någon bra lista där de mesta inom ätväg är listat med hur mycket kalorier det innehåller?

Har länge varit väldigt smal och har länge velat gå upp några kilon utan att ha lyckats. Gymmat/gymmar men ser inte resultatet på min kropp som jag vill ha. Har flyttat hemifrån så nu har jag äntligen 100% kontroll över vad som ska handlas så nu ska jag verkligen ta tag i detta

Funderar på att bla. börja dricka milkshakes då och då(inget proteinpulver) och ändra min frukost så skulle vara trevligt om man kunde plocka från en lista varor som innehåller mkt kalorier.

Något jag bör tänka på genom detta eller är det bara att köra på? Har hört att vi kvinnor en dag helt plötsligt går upp väldans mycket i vikt. Jag är ung(under 22) så jag undrar om detta(mitt projek att öka i vikt) kommer påverka min kropp "negativt" i framtiden(när dagen kommer som jag vips går upp i vikt)?

Tja, typ det första som dyker upp om man kan använda Google och dyl.
http://www.kaloritabell.com/kaloritabell_a_till_o.html

Smaklig spis!
Senast redigerad av JerryCotton 2015-10-10 kl. 03:00.
Citera
2015-10-10, 13:39
Medlem
pelviss avatar
Det finns bra appar också som sköter det hela. Är ditt mål att gå upp i vikt räknar den ut hur mycket du ska äta för att öka i vikt och berättar hur mycket kalorier du behöver och har kvar i intag resten av dan.

Jag använde en sådan när jag skulle ner i vikt, efter ett par veckor hade jag koll på de vanligaste livsmedlens kaloriinnehåll och kunde därefter bättre bedöma dagligt intag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in