Den där köttbiten är färdig att äta när den köps.
Alltså inte rå, tänkt att användas kall som tillbehör till sallad, lite som kassler eller rostbiff, typ.
Eller som smörgåspålägg.
Fast läser man på Scans baconpaket så står det att det skall tillagas innan man äter det. Så frågan är HUR det är rökt eller varför man ens skriver så då rökta livsmedel är en tillagnings/konserveringsmetod.
(tror det var scans paket det stod så på. Vet ej om det gör det längre men jag vet att jag sett det stå så. Någon som har ett Scan baconpaket hemma ? )
Ja det finns ju olika bacon, en del kanske är farligare. Käkat rått bacon också som är sådär sladdrig i texturen utan att bli sjuk. Men gissar på att det var svenskt bacon. Inte direkt gott så det är inget jag har för avsikt att prova igen heller.
Många som äter rått bacon och överlever alldeles utmärkt! Och googla trikiner så får du se att du inte kommer dö. Men hoppas du håller dig till svenskt fläsk!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!