Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-09, 20:22
Medlem
Som jag förstått så finns inte Ambien i Sverige, finns det något motsvarande/starkare? Är det lätt att få utskrivet av VC?
Citera
2015-10-09, 20:32
Medlem
Paragrafryttarns avatar
Jag käkar stilnoct, får mest hallisar och när jag är klar för dagen att vifta bort kräken så spelar jag bort pengar i brist på annat.

Men du kanske håller dig till doser. Skulle nog inte säga att Zolpidem är de starkaste men de är effektiva iaf.
Citera
2015-10-09, 20:33
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weirdscience
Som jag förstått så finns inte Ambien i Sverige, finns det något motsvarande/starkare? Är det lätt att få utskrivet av VC?
Ambien och Stilnoct är samma sak.

https://en.wikipedia.org/wiki/Zolpidem
Citera
2015-10-09, 20:34
Medlem
Det är samma som stilnoct. Finns i Sverige och det är inget man får som första medicin.
Citera
2015-10-09, 20:36
Medlem
Paragrafryttarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det är samma som stilnoct. Finns i Sverige och det är inget man får som första medicin.

Atarax om man har tur.

De kollade mina journaler och fick fram att jag brukat ett 20-tal olika tabletter som inte verkade innan jag fick mina Stilnoct. Så det är en väg att gå, nu funkar tabletterna iaf.
Citera
2015-10-09, 20:52
Medlem
Ok, ska försöka få Stilnoct eller Atarax. Tack så mycket!
Citera
2015-10-09, 21:16
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:

Be INTE om stilnoct. Då får du det aldrig. Man måste dansa med vården först, få mediciner som inte fungerar osv innan starka sömntabletter kommer på tal. Man kan liksom inte gå in och säga ''Jag kan inte sova. Ge mig ett recept på stilnoct.'' Då kommer läkaren direkt se dig som en missbrukare som försöker få piller.
Citera
2015-10-09, 21:47
Medlem
lithionits avatar
Citat:

Allt är relaterat till dosen, om du vill ha någon som är vääääldigt sederande är theralen ett bra alternativ, man somnar som en stock (och tyvärr mår som en zombie dagen efter) :P
Ambien/stilnoct/zolpidem är en bedräglig medicin, ger god sömn första veckorna, men man blir så underbart bäng av medicinen att det ofta slutar med sittande framför datorn och konstiga telefonsamtal/sms istället för sömn

Om du bara är ute efter största möjlig sedation så är svaret en cocktail av många olika sederande substanser samtidigt, men kan bli letalt så djup medvetslöshet är något som är mer lämpat för operationsrummet
Citera
2015-10-09, 22:26
Medlem
nonameds avatar
nitrazepam är lite starkare. Fortfarande rätt svag i jämförelse med andra.
Citera
2015-10-09, 22:31
Medlem
flodponnys avatar
lergigan tror ja de heter den somnar alla på
Citera
2015-10-10, 12:35
Medlem
Paragrafryttarns avatar
Citat:

Atarax är skit.
Citera
2015-10-10, 16:36
Medlem
Stillnoct är inte speciellt effektiv utan ganska svag on korttids verkande. Notzinan eller Levotzin som är samma medicin 100 mg tabletter är både effektiva och långtidsverkande ofta sover man många dygn om man tar en sådan tablett och går också som en zombie nästa och ibland under dom kommande dagarna.

Tycker man om bentso och vill ha en bentso baserad sömntablett som också ger eufori och välmående så om man fast tar en snabbverkande alternativ så skulle det kunna vara Xanor 2 mg snabbverkande tablett eller Dormicum eller Halcion som man i finland fast båda är olika mediciner så av Dormicum eller Halcion får man bara 20 st ut i gången från apoteket och Dormicun är effektivare än Halcion.

Dormicum är också den enda bentson man kan göra självmord med och det räcker att man tar ca 60 st i gången. Vill man ha en långtidsverkande bentso så skulle det kunna vara Xanor 3 mg eller Xanor 2 mg depot men det tar för det mesta ett dygn förrän tabletten börjar verka så därför rekomenderas att man biter sönder tabletten och låter den smälta i munnen så tar det högst en halv tiimme förrän den börjar och verka.

Men nu är i alla fall Notzinan eller Levotzin 100 mg betydligt effektivare än bentso alternativen jag gett men dessa skapar inget vidare välmående eller eufori så därför så rekomenderar jag att ni provar bentso alternativen jag gett om om ni inte tycker dessa är tillräkligt effektiva så kan ni prova Notzinan eller Levotzin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in