Jasså, Jag blev förflyttad hit

. Jag låter det förbli oredigerat stycke så det kanske blir lite knas
Ursäkta, visste ej vart denna tråden skulle ligga.
Men jag blev rörd över att jag skrev en tråd på psykologi forumet att det faktist fanns folk som hjälpte, även om det inte handlade om ett självmords problem jag hade, utan att jag enbart är hypokondriker och behövde lugna ner mig, men ändå, att det fanns folk som la ner sin tid för att hjälpa.
Till saken, jag är en person som lätt blir berörd av saker i världen. Framförallt fattiga som tigger, ej de som missbrukar. inte heller naturkatastrofer konstigt nog, men jag tänkte att om man börjar med det man är engagerad i så kanske lågan blir högre och får intresse att hjälpa detta med.
Näst högst upp på listen är människor som inte mår så bra som jag skulle vilja hjälpa.
Att hjälpa folk i första hand.
Jag har säkert som många här haft tanken att skaffa sig ett fadder-barn. Men det blir aldrig någonting till det, därför tänkte jag att jag åtminstonde tar ett steg närmare genom att skapa en tråd!
Där ni kan skriva av er om era egna upplevelser,
Eller hur man kommer igång,
Eller hur ni själva engagerar i er för saker
Eller varför ni inte gör någonting, söker ni inspiration? stanna i tråden så kanske den kommer, vad krävs för att du ska börja hjälpa?
Dock så skulle jag vilja hjälpa till med nåt annat änn just fadder barn, det känns inte som att man gör så mycket personligt. Självklart gör man någonting, men inte så mycket personligt. Jag kan dock självklart tänka mig detta om det inte finns någonting annat som dyker upp
Men om det finns sopp-kök eller något i den stilen, snälla kom med förslag.
Så snälla flashbackare, ge mig tips på hur man börjar hjälpa människor (Helst om man itne har så mycket pengar i fickan) och inte behöver resa utanför Norden då jag inte har råd.