2010-01-06, 14:48
Medlem
Exaktes avatar
Den typen av välgörenhet bidrar bara till mer misär, vilket är ganska roligt. Alla idioter som sitter hemma i sofforna och skänker pengar för att rädda livet på en människa och tror att de gör något bra. Konsekvensen av att de räddar livet på den människan blir endast att fler lidande barn kommer att födas. Rädda ett lidande barn - Fyra barn kommer i framtiden få lida för det.

Förstår mig inte heller på er som säger att ni inte skänker på grund av att ni inte är säkra på att pengarna hamnar där de ska hamna eller att ni inte har råd. Förstår ni inte att ni gör människorna en otjänst även fast pengarna hamnar hos dem? Även om ni skulle haft råd eller ha brytt er så borde ni inte skänka.
Citera
2010-01-06, 16:13
Medlem
Nums avatar
Deltar aldrig i sånt. Ska jag ge pengar överhuvudtaget så ger jag fan inte dom till några mellanhänder som säger att pengarna kommer till bra ändamål.
Citera
2010-01-06, 16:17
Medlem
Masingas avatar
Har inget förtroende för insamlingar av det här slaget, inga andra heller för den delen. Korruption gör att jag inte litar på ngn oraganisation, så därför skänker jag aldrig någonsin ett enda öre.
Citera
2010-05-05, 21:51
Medlem
Tycker att era svar här är mycket märkliga. Vill man inte ge support i frågan eller komma med något positivt undrar jag varför man kommenterar frågan. Givetvis ska du göra vad du kan för att hjälpa andra människor. Köpa godis, eller strunta i att hjälpa andra människor för att det är mycket administrationkostnader låter helt galet. Vi lever i en del av världen där vi har så mycket, mer än avd vi behöver. Har man rest runt mycket i fattigare länder och sett behovet av hjälp och tacksamheten från dessa människor är det här en självklar fråga. Hur gör man för att hjälpa andra. Har inga bra svar på din fråga, undrar själv hur jag ska göra. Jag håller på att arrangera en välgörenhetsgala på ett hotell och funderar på hur jag ska gå till väga med pengarna som samlas in.

Gör det som du tror på och skit fullständigt i de konstiga kommentarer du fått här. Att hjälpa och göra andra människor glada är bland det finast som finns. Kör hårt!
Citera
2010-07-29, 01:38
Medlem
Tips på att samla in pengar till välgörenhet

Tjenare ! Jag har starka funderingar på att snart starta en grupp i min skola, målet är enkelt : Samla ihop pengar till välgörenhet.

Är det nu någon som sitter därute på något riktigt bra tips på hur man gör detta ? To be honest börjar kak-försäljning att kännas lite som en kliché

Skriv om ni har något relevant och bra förslag
Citera
2010-07-30, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kocke
Tjenare ! Jag har starka funderingar på att snart starta en grupp i min skola, målet är enkelt : Samla ihop pengar till välgörenhet.

Är det nu någon som sitter därute på något riktigt bra tips på hur man gör detta ? To be honest börjar kak-försäljning att kännas lite som en kliché

Skriv om ni har något relevant och bra förslag

Samla ihop allt skit Ni/Era föräldrar/Gamla farmor inte behöver. Allt från leksaker till gammalt skit på vinden, osv. Boka ett bord på en loppmarknad och ställ er där med prylarna. Stå en hel dag.
Citera
2010-10-10, 12:58
Medlem
dunderdasens avatar
Gått ur Svenska Kyrkan, var ska jag skänka pengarna istället?

Tänkte ge pengarna till nån slags organisation som verkligen gör nytta istället, men har ingen aning om var pengarna behövs mest. Har ni några idéer?
Citera
2010-10-10, 13:00
Medlem
Vattenspanns avatar
Själv tror jag inte på några ideella organisationer men dom jag misstror minst skulle väl vara Läkare utan gränser.
Citera
2010-10-10, 13:03
Medlem
ozzyruless avatar
Ta pengarna själv :P . Annars läkare utan gränser eller något miljöprojekt!
Citera
2010-10-10, 13:04
Medlem
zBr9s avatar
Läkare utan gränser brukar vara mitt standardval när jag plötsligt behöver skänka pengar någonstans. Har aldrig läst att dom haft några skumraskaffärer eller skandaler för sig, och dom verkar operera över hela världen urskiljningslöst. Gillar dom!
Citera
2010-10-10, 13:09
Medlem
dunderdasens avatar
Ah Läkare utan gränser verkar ju vara ett ganska bra val faktiskt, funderade lite på Sjöräddningssällskapet också. Helst vill jag bara ha en stående överföring månadsvis, så jag vill välja en och inte hålla på och byta, fast man skulle ju kunna dela upp det iförsig.
Citera
2010-10-10, 13:09
Medlem
kesostampes avatar
http://www.stadsmissionen.se/Geochhj...en-direktgava/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in