2015-10-09, 08:59
Medlem
be3ngans avatar
Hej! Köpte min Iphone 5s för snart 2 år sedan. För cirka 3-6 månader sen lämnade jag in mobilen för byte av batteri då den dog på runt 20 - 25 % ibland. Fick tillbaka den med samma resultat så jag skickade in den igen. Då bytte dem batteri denna gången men när jag fick tillbaka den funkade inte volym knapparna. Man hör även väldigt dåligt när man ringer till folk så något glapp med ljudet är de helt klart. Nu efter ett tag så funkar det knappt att ladda mobilen heller. Mobilen och laddaren måste ligga "i ett visst läge" för att mobilen ska få ström. Batteriet suger (laddas ur fort), volym knappar sönder (var sönder när jag fick tillbaka den efter batteri lagning), ljudet i mobilen är väldigt dåligt.

Tycker ni jag ska gå till Telenor och snacka med dem om problemet? Svaret lär bli, vi kan reparera den för en summa.

Ska jag vänta tills abonemanget går ut i Januari och byta från Iphone helt?

Vad tycker du? Mobilen funkar bra för övrigt förutom de jag nämt!

Mvh
Citera
2015-10-09, 09:04
Bannlyst
Ärligt talat tycker jag att du ska gå till en apple store butik, om du har nån i närheten, de är oberoende och vid den där jag bor (Täby) kollar de vad som är fel gratis, men reparationen är ändå billig. annars så borde väl du kunna byta mobil utan abonnemanget, annars skulle jag vänta tills den går ut

Hoppas att det har varit till nån hjälp!
Citera
2015-10-10, 08:57
Medlem
Om det inte gått alltför lång tid sedan de bytte batteri (antar att du fick betala för detta) så ska du gå tillbaka och reklamera reparationen. Vad jag förstår så har du fått ytterligare problem efter att den varit på reparation och så ska det ju inte vara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in