2015-10-08, 18:13
Medlem
Eftersom en beta inte r frdig utvecklat finns det risk att man kan frstra sin PC om man testa beta program/spel?
Citera
2015-10-08, 18:16
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Nej... Dremot kanske data i datorn kan bli skadad.
Citera
2015-10-08, 18:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
r TS en lekman inom mjukvaruprogram s kan man kra detta i denna milj -> http://www.sandboxie.com/
Citera
2015-10-08, 20:09
Medlem
sommarlovs avatar
Nej, det r inte s det fungerar, kanske spelet inte fungerar p alla datorer eller har problem.
Men datorn tar garanterat inte skada!
Citera
2015-10-08, 20:47
Medlem
Ricolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Nej, det r inte s det fungerar, kanske spelet inte fungerar p alla datorer eller har problem.
Men datorn tar garanterat inte skada!
Jo det fanns ju ett gammalt spel som tog bort filer och frstrde datorn, minns inte vad det hette dock.
Edit: Av misstag.
Citera
2015-10-08, 21:00
Medlem
Melange5738s avatar
Det r helt mjligt att man kan skada hrdvaran med spel, det vanliga brukar vara ngon form av verbelastning p grafikkortet. Det ska givetvis inte g men mjukvaran till grafikkorten brukar ofta ligga i grzonen till beta.
Citera
2015-10-08, 22:25
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det r helt mjligt att man kan skada hrdvaran med spel, det vanliga brukar vara ngon form av verbelastning p grafikkortet. Det ska givetvis inte g men mjukvaran till grafikkorten brukar ofta ligga i grzonen till beta.

I sdana fall konstruktions fel eller dligt ihopsatt dator, en korrekt byggd dator klarar 100% drift av bde grafikkort och cpu.

Det enda som kan ske r att grejerna blir fr varma, och moderna prylar brukar stnga av sig innan dom gr snder. Gr din dator snder av belastning s r ngot helt tokigt.

Det nda jag kan tnka mig r drivrutiner som blir hackade och verklockar och mjligtvis kringgr temperatur/volt varningar och ddar hrdvara s, men det mste vara riktigt lngskt, inte hrt talas om ngot sdant ngonsin.
Citera
2015-10-18, 20:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
I sdana fall konstruktions fel eller dligt ihopsatt dator, en korrekt byggd dator klarar 100% drift av bde grafikkort och cpu.

Det enda som kan ske r att grejerna blir fr varma, och moderna prylar brukar stnga av sig innan dom gr snder. Gr din dator snder av belastning s r ngot helt tokigt.

Det nda jag kan tnka mig r drivrutiner som blir hackade och verklockar och mjligtvis kringgr temperatur/volt varningar och ddar hrdvara s, men det mste vara riktigt lngskt, inte hrt talas om ngot sdant ngonsin.

Nej, det handlar inte om "korrekt byggd dator". Det finns mngder med exempel p spel som haft den hr typen av buggar i betalversioner, Paradox senaste hit "Europa Universalis 4" hade den p steamversionen fr ngon av de stora grafikkorten och jag sumpade sjlv ett grafikkort med originalinstllningar p Half Life 2 en gng i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in