I vr organisation rullar vi ut OS, annan mjukvara och uppdateringar med CapaInstaller:
http://www.capasystems.com/?show=bdc
Sjlv r jag inte involverad i processen med att gra paketen, men njuter av hur enkelt jag kan lgga installationspaket p valfria maskiner i AD allt efter behov. Jmfrt med "Ghost" som tidigare var det verktyg vi anvnde r Capa en drm att arbeta med. Om ngon ber om en uppdatering till t.ex. Adobe Reader checkar jag om mina kollegor har frdigstllt ett paket till fremlet, om s, s "klistrar" jag den p hela gruppen, eller utvalda maskiner, omstartar "agenten" och uppdateringen bliver installerad utan att anvndaren mrker ngot. (Brasklapp: Ngra saker krver att programmet inte anvnds, och ngra krver omstart..)
Nr man har flera loakliteter att servicera r det megasknt att bara lsa mail och lsa uppgiften frn dr man nu tillflligtvis befinner sig
Var lokation har sin egen Capa-server, naturligvis, det ville vara vansinnigt att distribuera software ver interntet.
SCCM ? Tja, jag vet faktiskt inte varfr vi inte valt det... Vi samarbetar ttt med MS, men jag kan frga mina kollegor som hanterar vrat deploymentsystem vad som som avgjorde valet av Capa till frdel gentemot SCCM.