En man i 20-årsåldern hittades skadad i samband med en misstänkt bilspräningen i centrala Helsingborg.
Mannen har varit avsvimmad och förts till sjukhus.
– Man har sövt honom där och skadestatusen är därför okänd för mig, säger Hans Nilsson, vakthavande befäl för polisen region sy
Sprängningen inträffade på Magistergatan vid tretiden på morgonen. Två fordon skadades i explosionen, som skedde i ett bostadsområde i närheten av en skola.
Vad vet ni?
Vad kan detta röra sig om?
Senast redigerad av Sorrymf 2015-10-08 kl. 05:20.
Kan det ha något med mordet på Rausgatan för ett par dagar sedan att göra tro?
Välkänt ställa vad jag förstår med samlingar med invandrarkillar på nätter och kvällar.
Förekommer säkert en del affärer också. För något år sedan eller två sköts en kille på samma plats med automatvapen.
Välkänt ställa vad jag förstår med samlingar med invandrarkillar på nätter och kvällar.
Förekommer säkert en del affärer också. För något år sedan eller två sköts en kille på samma plats med automatvapen.
Citat:
Söderskolan är den lilla mångkulturella skolan med det stora engagemanget. På Söderskolan genomsyras miljön av glädje, inspiration och lust att lära. Vi arbetar tematiskt och i små grupper så att eleverna ständigt utvecklar sitt språk och lär sig nya begrepp och färdigheter.
Alla drömmar kan bli verklighet
Eric Saade överraskade eleverna på Söderskolan: ”De ska känna att allt är möjligt”.
En inte alltför kvalificerad gissning är Albaner. Killen som blev skjuten i veckan var Alban.
Bor mycket Araber vid skolan och Araber och Albaner är oftast i luven på varandra.
Killen som blev skjuten 2013 var Arab skjuten av Albaner.
Så det lutar åt en Arab som blivit sprängd av Albaner.
Vi får se.
Senast redigerad av Brottskod 2015-10-08 kl. 05:26.
Bombtekniker är på plats nu får jag höra i telefonen.
Bilen är helt rensad inuti, och framdörren på förarsidan är något öppen.
Kanske kopplat utlösaren till dörren då han låg utanför?
14 tomhylsor ? Enlig " brottskod " länk från hd se. Skjuter de med automatvapen numera på söder ? Ack ja. Även blattarna blir moderna med bättre vapen. Den tid är passerad när man slogs med knytnäven. Nu är det handgranater som minsta del i en uppgörelse. Polisen gör en minnesanteckning, kör in till stationen för att fika och väntar in nästa larm. Passera Stadsparken söderut är inte något ett normal svensk gör efter 1800.
Inte utan skyddsväst i alla fall.
Senast redigerad av Mullret 2015-10-08 kl. 05:54.