2013-06-25, 08:42
Medlem
thomas24s avatar
Det inträffade en skottlossning på söderskolan igår kväll. Känns ganska olustigt då jag bor i närheten. Att det rör sig om antingen kulturberikning eller Mc-kretsar är ställt utom allt tvivel. Helsinborg är dock inte Malmö så man hejar till och nu skall kling och klang utreda det.

http://hd.se/skane/2013/06/24/larm-om-skottlossning-pa-soder/
Citera
2013-06-25, 08:48
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas24
Det inträffade en skottlossning på söderskolan igår kväll. Känns ganska olustigt då jag bor i närheten. Att det rör sig om antingen kulturberikning eller Mc-kretsar är ställt utom allt tvivel. Helsinborg är dock inte Malmö så man hejar till och nu skall kling och klang utreda det.

http://hd.se/skane/2013/06/24/larm-om-skottlossning-pa-soder/

En del skumma typer som smyger omkring på Söder, tror inte på MC-kretsar. Troligtvis drogrelaterad skuld.
Citera
2013-06-25, 08:52
Medlem
thomas24s avatar
Det lät som ett automatvapen.
Citera
2013-06-25, 08:59
Medlem
Citat:
Det lät som ett automatvapen.

För nyfikna 08or, vilken del av HBG gäller detta? Centrum, något i stil med Rinkeby eller Rosengård?
Citera
2013-06-25, 09:02
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldpad
För nyfikna 08or, vilken del av HBG gäller detta? Centrum, något i stil med Rinkeby eller Rosengård?

Söder är ett område helt översållat med arabbutiker och de boende är araber eller slödder som gillar araber. Normala människor bor inte där.
Citera
2013-06-25, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Söder är ett område helt översållat med arabbutiker och de boende är araber eller slödder som gillar araber. Normala människor bor inte där.

Jaha, då är jag med på noterna. Är det ett s.k. miljonprogram må tro?
Citera
2013-06-25, 09:27
Bannlyst
Skottlossning på SKOLA, detta måste väl slås på stort i riksmedia?

Skadades någon?
Citera
2013-06-25, 09:53
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Jaha, då är jag med på noterna. Är det ett s.k. miljonprogram må tro?

Nej. Gamla fina byggnader, en park, ett torg och 2 minuter till centrum. Enda bion ligger där. Man vågar inte köra in med bil och se på bio. Jag blev förvånad när man pratade perfekt svenska på ett café.
Citera
2013-06-25, 09:59
Medlem
thomas24s avatar
Citat:
Söder ligger strax söder om Hbg centrum i centrala staden. Området runt GA-torg och söderskolan är mycket kulturberikat, mest av araber men även en del asiater och bosnier. Jag själv bor i utkanten på söder där det är lite bättre. Detta är förövrigt en gammal arbetarstadsdel som började bebyggas i slutet på 1800-talet
Citera
2013-06-25, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Nej. Gamla fina byggnader, en park, ett torg och 2 minuter till centrum. Enda bion ligger där. Man vågar inte köra in med bil och se på bio. Jag blev förvånad när man pratade perfekt svenska på ett café.

Fina byggnader? Ändå så många kulturberikare? Måste vara låg hyra eller?
Ja, nu för tiden blir man förvånad när deras landsmän pratar korrekt svenska faktiskt.

Citat:
Söder ligger strax söder om Hbg centrum i centrala staden. Området runt GA-torg och söderskolan är mycket kulturberikat, mest av araber men även en del asiater och bosnier. Jag själv bor i utkanten på söder där det är lite bättre. Detta är förövrigt en gammal arbetarstadsdel som började bebyggas i slutet på 1800-talet

Är inte hemma i HGB men med 'GA' gissar jag att du menar Gustav Adolfs torg, eller?
Är det Gustav Adolfsskolan skjutningen har ägt rum eller?
Kan någon orientera mig vart 'söder' är ? haha
Citera
2013-06-25, 15:19
Medlem
thomas24s avatar
Området söder ligger mellan statsparken i norr, södra Stenbocksgatan i öst och Söderviadukten i söder. Gustav Adolfs torg ligger ca 300m från skjutningen och är en av Helsingborgs mest kulturberikade områden. Därmed inte sagt att det är det sämsta området.
Citera
2013-06-25, 17:49
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Fina byggnader? Ändå så många kulturberikare? Måste vara låg hyra eller?
Ja, nu för tiden blir man förvånad när deras landsmän pratar korrekt svenska faktiskt.

Är inte hemma i HGB men med 'GA' gissar jag att du menar Gustav Adolfs torg, eller?
Är det Gustav Adolfsskolan skjutningen har ägt rum eller?
Kan någon orientera mig vart 'söder' är ? haha

Söderskolan hette GA-skolan förut. Många studenter bor på Söder, tyvärr har sos en del lägenheter där och man blir mörkrädd ibland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in