Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-07, 23:52
Medlem
en1kronas avatar
Egentligen borde jag vara glad över allt i livet, bra med vänner, hyffsat ekonomsikt, snälla föräldrar/syskon. Men innerst inne mår jag dåligt, är deprimerad och har tänkt i nått år om självmord. Har sån jävla dålig självkänsla, och det ända som är kul är idrott. Kan även tillägga att jag har OCD om det spelar någon roll.

Som tur så är jag anonym här men det är så jävla pinsamt, då jag var 10-11 var jag med en kompis och studsade studsmatta, det blev sent och min kompis gick in för att göra något en längre tid. Jag fortsatte att hoppa och hans granne/kusin gick upp på studsmattan och försökte typ ha sex med mig, jag sa ingenting och han började göra lite allt möjligt (men allt hände med kläder på)

Min kompis kom ut grannen sprang iväg, kompisen hann inte se något och jag gick hem och försökte glömma allt.

Tror ni det kan bero på för att jag blev typ sexuellt överfallen då jag var yngre?
Senast redigerad av en1krona 2015-10-07 kl. 23:58.
Citera
2015-10-07, 23:59
Medlem
sommarlovs avatar
Det hände då.
Nu är nu.
I morgon är ett oskrivet blad.
Du kan själv bestämma vad det ska stå, fyll det med positiva glada händelser...
Citera
2015-10-08, 00:04
Medlem
en1kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det hände då.
Nu är nu.
I morgon är ett oskrivet blad.
Du kan själv bestämma vad det ska stå, fyll det med positiva glada händelser...
Tänkte bara att jag såg en TV show där en kille blev sexuellt överfallen som barn och det ledde till senare år att han blev besatt av att handla saker varje dag som gjorde han i skuld på flera miljoner.
Sen sa de att flera av dessa fall (inte bara att man handlar mycket) beror på att de blev sexuellt överfallen som barn.
Citera
2015-10-08, 00:07
Medlem
Du mår inte dåligt pga vad som hänt dig.
Du mår dåligt pga vad du tänker.

Om jag ser en spindel och tänker:
"Den är ENORM!!! DEN KOMMER ATT DÖDA MIG!!!"
Så blir jag rädd.

Om jag ser en spindel och tänker:
"Den är såååååååååååååååååå gullig"
Så blir jag inte rädd.

Varför du tänker på ett sätt som gör att du mår dåligt är faktiskt också helt oviktigt.
Ta reda på vad det är du tänker för att skapa ditt mående.
Träna på att tänka på ett annat sätt.
Citera
2015-10-08, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Tänkte bara att jag såg en TV show där en kille blev sexuellt överfallen som barn och det ledde till senare år att han blev besatt av att handla saker varje dag som gjorde han i skuld på flera miljoner.
Sen sa de att flera av dessa fall (inte bara att man handlar mycket) beror på att de blev sexuellt överfallen som barn.

Skitsnack. Dom yrar.
Citera
2015-10-08, 00:09
Medlem
Akilles-själs avatar
Nej en såndär sak är inget att haka upp dig på.
Det ger inte mer trauma än vad du själv skapar.
Snarare OCD som fuckar upp dig emotionellt, eller något annat i livet.

Må väl
Citera
2015-10-08, 00:19
Medlem
en1kronas avatar
Men varför säger vissa att våldtäktsmän är hemska då de har förstört barns liv då det faktiskt inte skadade dom?

Edit: Tack för alla svar än så länge.
Citera
2015-10-08, 03:51
Medlem
Det är väldigt svårt att svara på om du mår dåligt pga detta.
En del kan hantera en våldtäkt och ta det som en smäll på käften dvs när blåtiran är borta är smällen, en del tar livet av sig.

Inte för att låta som en keff skolkurator men alla bär på sin skit.
Citera
2015-10-08, 09:34
Medlem
Densomsas avatar
Håller med föregående, omöjligt för någon annan att svara på. Det är något som du behöver utforska själv, kanske med någon professionell.

Att det inte skulle kunna påverka dig och att det isf är ett val beroende på dina tankar är däremot inte sant. Så fungerar det inte. Det som psyket uppfattat som överväldigande och som inte kunnat processas ligger kvar och påverkar. Många som lider av psykisk ohälsa har obearbetade trauman i ryggsäcken.

När började din OCD?
Citera
2015-10-08, 16:43
Medlem
en1kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densomsa
Håller med föregående, omöjligt för någon annan att svara på. Det är något som du behöver utforska själv, kanske med någon professionell.

Att det inte skulle kunna påverka dig och att det isf är ett val beroende på dina tankar är däremot inte sant. Så fungerar det inte. Det som psyket uppfattat som överväldigande och som inte kunnat processas ligger kvar och påverkar. Många som lider av psykisk ohälsa har obearbetade trauman i ryggsäcken.

När började din OCD?
Runt den åldern, svårt att säga precis men det var runt då.
Citera
2015-10-08, 20:00
Medlem
Densomsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Runt den åldern, svårt att säga precis men det var runt då.

Ok. Kan ju vara värt att nysta vidare i det om du kämpar mycket idag.
Citera
2015-10-09, 23:20
Medlem
Det är klart att sådant sätter sina spår. Vilken grannjävel. Oavsett, man får inte komplex PTSD av en sådan händelse. Jag tycker dock att du borde ventilera detta med en psykolog. Detta är inget att skämmas över, absolut inte. Detta är dessvärre rätt vanligt vet du..

OCD och brist på kontroll har ju ett visst samband. Du hade ingen kontroll eller makt över situationen, som dessutom kunde ha satt dig i en enorm skam inför din kamrat. Se till att ventilera detta med någon professionell..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in