Citat:
Ursprungligen postat av
Bleppe_Bf
Det är processorn som är sex år gammal som inte orkar med de nyare videoformaten på youtube.
Dra igång systemhanteraren, eller för all del top i terminalen, och kolla på processoranvändningen när du ser en youtube video. När processorn går över 60% så går fläkten på högvarv.
Kollade nu och den varierar mellan 190% - 200% när jag kollar på youtube! Låter som extremt mycket enligt mig, dock kan jag inte så mycket om datorer så vad vet jag hehe.
Processornamnet heter iallafall Google Chrome Helper. Kan det vara tilläggsprogram som jag installerat?
Edit: Testade nu att använda youtube i Safari. Då gick inga fläktar igång och ovannämnda Google Chrome Helper låg bara på 1,4%, rejäl skillnad. Kan även nämnas att inget program tog mer än 13,1%.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Deg blir oftast inte mycket damm i MBP, och de är heller inte så känsliga för underlag då de inte har några öppningar för ventilation på undersidan. Bara man ser till att den smala öppningen på baksidan av skärmens gångjärn är fritt så brukar det funka som det ska med ventilationen.
Men det kan ibland bli knas med systemhamteraren och då kan den behöva återställas. Läs i länken nedan och följ råden. Du har en MacBook Pro som man inte kan ta ut batteriet ur.
https://support.apple.com/sv-se/HT201295
Okej, ska testa detta