Man har redan diskuterat MD5-summor i en annan tråd, så snälla håll er till topic:
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=262232
.LA.: Jag tror att jag förstår vad du menar. Det skulle kanske vara bättre med enbart några stycken moderatorer som har tillgång till IP-adresser, och inte alla. De som varit mods länge skulle man kanske ha mer förtroende för än de som man knappt känner.
Men det knappast hjälper. De, som är oroliga för anonymitet, surfar redan via t ex proxy:s. De som inte gör det bryr sig kanske inte så mycket om det.
Sedan finns det en annan sida på det hela: System administratorer på ISP:s. De har ju tillgång till loggar, databaser, servrar, osv. De kan avlyssna trafiken (ibland gör de det för det är nödvänligt, för att upptäcka/felsöka eventuella problem i egna nätverk). De känner vi inte öht, vet inte vilka de är. Anti-piratbyråns infiltratör hos ISP:n Bahnhof har man ännu inte glömt...
Som sagt, bara den andra sidan av problematiken.
Tillägg: För mig kommer "yttrandefrihet" före lagar... Iom FB följer svensk och britisk lagstiftning så har forumet ingenting med "yttrandefrihet" att göra längre.
/Cody