Citat:
Ursprungligen postat av flows
Jag är rätt så med dig, men tappar dig vid slutet. Vad är det idag som du inte tycker fungerar? Dessa "trollmoderatorer" måste ju också kunna se IP-adresser? Var det inte det du vill ha bort? Eller menar du att de ska identifiera troll på andra sätt?
Nu förstod jag säkert inte helt bara, vore toppen om du förklarade lite till.
Ursäkta att jag inte svarade (men jag har ett annat liv också).
Gullan förstod vad jag menade.
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Det .LA. säger är att det bara borde vara några få mods som har möjlighet och uppdrag att göra IP-sökningar och inte som idag, samtliga. Jmf supermodsen som initialt var fyra med uppdrag att banna troll och annat oknytt när a/a2 inte var närvarande.
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Frågan är om det finns någon som är intresserad av det uppdraget, idag görs den kollen av 50-60 mods, skulle trollmodsen vara en 3-4 st så skulle de säkert inte få tid till annat än att serva övriga mods. Det låter tråkigt tycker jag, men det betyder ju inte att alla tycker så.

Hur som helst så diskuteras detta med IP i Outlaw och en liknande idé som din finns med i diskussionen.
Okej...
... men det finns säkert några mods som skulle kunna ta på sej det uppdraget (eftersom ip-sökning inte används så ofta).
Jag tror ändå att många skulle känna sej säkrare om risken för ip-läckaget minimerades (oaktat jämförelser med Banhof).
Hoppas ni tar användarnas (må vara paranoida) känslor på allvar för att därigenom öka deras yttrandefrihet. :smart: