2024-10-06, 17:39
Medlem
L.Salanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opx
https://m.youtube.com/watch?v=XOh2h9OPeJg
Mycket bra men beklmmande dokumentr. Sknt att tminstone krringen fick ett knnbart straff! Tyvrr inte helt lngskt att misstnka att vra svenska aktrer i Therese-fallet r inspirerade av dessa metoder fr att tjna pengar. Och det verkar ju fungera alldeles utmrkt bra hr med! Fy fasen vad korrupt!
Citera
2024-10-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Hon klarar tyvrr inte av att leva sjlv, hon behver ngon som r med i hennes liv och hjlper henne med allt frn att vlja mobilabonnemang till att ta ln. Tyvrr r det frsent nu eftersom hon hamnat i ett lge dr varken kommun, skatteverket eller verfrmyndarnmnden vill ta sitt ansvar. Hur kan dom alla lta ett s ruttet fretag gra som dom gr utan konsekvenser? Obehagligt .

Och den brunhriga kvinnan frn Skatteverket verkar tycka att situationen r precis som den ska vara. Obehagligt att se mnniskor vara s empatilsa.

Man fr hoppas att anhriga och vnner till kvinnan hos skatteverket samt till frmyndaren kollar p programmet och frstr vilka hemska mnniskor det r s att det i alla fall fr ngra konsekvenser.
Citera
2024-10-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Gangstern/frvaltaren Linda Walegren p Optio har varit i blsvder frr nr hon slde en gammal bondes maskinpark utan att redovisa ngonting, dr uppe i rnskldsvik. Vid ett annat tillflle stal hon 9000 kronor frn honom.

https://evagesfunderingar.wordpress....-arne-gavelin/

r det ngon som har Linda Walegrens adress eller kanske en bild p henne?

Linda Marie Walegren med personnummer 19730421
Faktorigatan 3 G lgh 1001
63217 Eskilstuna

Vill man inte skicka brev till henne s har hon tre telefonnummer
0731542260
0731542261
0761649474
Citera
2024-10-06, 22:33
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
Skatteverket har grundat sitt beslut p socialtjnstens uppgifter, och socialtjnstens uppgifter kommer enbart frn frvaltaren. Enligt frvaltaren har frldrarna slagit assistenter och krt p en av dem med bilen, men det finns inga polisanmlningar eller liknande som std fr det. Enbart frvaltarens ord.

Vad frvaltaren har emot frldrarna vet man inte.

Optio/frvaltaren inser att det hr r frldrar som kommer bevaka varenda beslut dom tar, krva att Therese fr allt det hon r berttigad till, t.ex. dagliga aktiviteter, telefon, vrdigt boende osv osv.

Istllet fr att behva hantera frldrarna och samtidigt skta jobbet dom anlitats fr s "gmmer" dom Therese. Det r deras arbetsstt och det gr att dom sparar in pengar genom att isolera henne. Det r s jvla genomruttet och jag hoppas att alla involverade i fretaget sjlva rkar ut fr likvrdigt beteende. Jvla as.
Citera
2024-10-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagkanintecykla
Linda Marie Walegren med personnummer 19730421
Faktorigatan 3 G lgh 1001
63217 Eskilstuna

Vill man inte skicka brev till henne s har hon tre telefonnummer
0731542260
0731542261
0761649474
hennes sambo, Rauno Seimil, Mlardalens Pltkonsult AB 070-55 60 176

Jag tar mig friheten att kontakta skatteverket fr att f mer info, terkommer.
Senast redigerad av TheBankMan 2024-10-06 kl. 23:22.
Citera
2024-10-07, 00:35
Medlem
Har jag sett samma program som vriga?

Att Therese hamnat grovt iklm o allt dr till gr inte ens att stta ord p. Och hur hennes assistenter behandlar hennes nskan om att f prata med journalisten osv.

MEN, det r jue vldigt uppenbart att hennes frldrar och d framfrallt mamman r helt psyko.

Jag tvivlar inte ens p att frldrarna krt p en av assistenerna tidigare, att det inte har politsanmlts kan finnas mnga anledningar till.

Och att frldrarna drmed fixat s att det bar blivit helt omjligt att "ta hand om" Therese i deras nrvaro.
Tycker inte heller det r ett dugg synd om frldrarna,, dem har satt sig i situationen sjlva, dremot r det synd om Therese, hon har varken valt att ha frldrar som r psyko eller en frvaltare som gr allt fr att vrida ur s mnga skattekronor som mjligt frn kommuner.

Men jag tycker ocks att problematiken kring det rttfrdigar inte en flytt som gr emot Therese nskan.
En sdant frntagande ska krva kontaktfrbud eller liknande.

Att verfrmyndarnmnden ocks nekar begran om att byta frmyndare nr hon r hittad med hnvisning till att det inte gr nr man har skyddade personuppgifterlter jue helt galet.
Citera
2024-10-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenion

Att Therese hamnat grovt iklm o allt dr till gr inte ens att stta ord p. Och hur hennes assistenter behandlar hennes nskan om att f prata med journalisten osv.

MEN, det r jue vldigt uppenbart att hennes frldrar och d framfrallt mamman r helt psyko.

Jag tvivlar inte ens p att frldrarna krt p en av assistenerna tidigare, att det inte har politsanmlts kan finnas mnga anledningar till.

Och att frldrarna drmed fixat s att det bar blivit helt omjligt att "ta hand om" Therese i deras nrvaro.
Tycker inte heller det r ett dugg synd om frldrarna,, dem har satt sig i situationen sjlva, dremot r det synd om Therese, hon har varken valt att ha frldrar som r psyko eller en frvaltare som gr allt fr att vrida ur s mnga skattekronor som mjligt frn kommuner.

Men jag tycker ocks att problematiken kring det rttfrdigar inte en flytt som gr emot Therese nskan.

Att verfrmyndarnmnden ocks nekar begran om att byta frmyndare nr hon r hittad med hnvisning till att det inte gr nr man har skyddade personuppgifterlter jue helt galet.

Var hmtar du uppgiften ifrn att Ts mamma skulle ha krt p ngon?

Jag har obekrftade uppgifter p att du har krt p ngon. Jag tvivlar inte en sekund p att det r sant.
Citera
2024-10-07, 20:18
Medlem
Citat:

S du anser allts att det r ok att flytta ett barn frn sina frldrar mot bdas vilja fr obekrftade uppgifter dr den kidnappade inte varit inblandad ht och dr ingen har blivit polisanmld eller dmd?

Sen mer eller mindre hlla henne inlst p denna nya plats utan mjlighet att f prata med utomstende och utan att ha tillgng till ngon mobiltelefon eller ngot annat fr att kunna kontakta omvrlden.

Gissar att du tycker det r ok fr att den som r kidnappad r gravt handikappad och drmed inte ska f ha ngon egen vilja i livet.

Hade du tyckt att det varit lika ok om en familj med ett vuxet barn som inte r handikappat blir frflyttad mot sin vilja ver hela landet och sen hlls inlst dr utan att f ha ngon kontakt med sin familj eller omvrlden ht?
Citera
2024-10-07, 20:20
Medlem
Uppenbarligen har hon ju inte ens ftt veta att hennes frldrar inte har en aning om vad hon befinner sig. Utan sitter och vntar och hoppas p att dom ska komma till hennes fdelsedag. Det r verkligen grymt hur man kan behandla en mnniska fr att sko sig sjlv med s mycket pengar man kan.
Citera
2024-10-07, 20:55
Medlem
Therese mamma verkar inte ha ett ont i sig inte pappan heller men dom str upp fr sin dotter och det r otroligt fint.

klart som fan dom blir frbannade ver att ngon kidnappar deras dotter.

man kan ju ocks frga sig varfr gick det s bra med en god man i 22 r??
Citera
2024-10-07, 21:16
Medlem
Citat:

Dina antaganden och frdomar hr inte hemma hr.
Citera
2024-10-07, 21:25
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Du har skert sett samma program, men du verkar tolka det p ett helt annat stt n dom flesta andra. Hur har frldrarna satt sig i situationen sjlva? Om en anstlld blir pkrd i tjnsten, varfr skulle hen/fretaget skita fullstndigt i att g vidare med det? Det r t.o.m. ett brott att inte anmla en sdan hndelse, och med tanke p fretagets rykte s r det ingenting som talar fr att dom bara skulle ignorera en sdan sak heller.

Hade internet varit fullt av positivitet runt Optio hade jag automatiskt varit mer cynisk kring frldrarnas story, men ngra enkla googlingar bort visar vilket typ av fretag Optio r:

Signild hade rejla problem med Optio:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...-veckan-rackte
Samma kvinna som frskte ta sig ifrn Optios fngelse, men det tnkte inte optio lta hnda:
https://sverigesradio.se/artikel/6293675

En annan trd p flashback frn ngon som har egen erfarenhet av Optio:
(FB) Optio AB - Luriga frvaltare

Och ytterligare ett exempel p hur Optio ligger i grzonen till det olagliga fr att lura landet p pengar:
(FB) Arne, 83, sattes under frvaltare p ls grund stmmer staten

Fler som ftt knna p Optios vidriga beteende:
https://www.vlt.se/artikel/anhoriga-...sliga-atgarder

Och s avslutar vi med en familj som lyckats ta sig ur sekten Optio:
https://www.facebook.com/share/p/1mb1beYyLrBZPTwr/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in