2017-11-22, 20:32
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
I dag ska det handla om modeindustrin vill grna framst som miljmedveten. nd brnner flera kldjttar nytillverkade, oanvnda klder i Sverige. Fretaget som brnner mest i Uppdrag gransknings kartlggning r H&M.

Ungefr lika intressant som fgelggen som mne.
Herregud. Stndigt detta hackande p H&M, IKEA m.fl storfretag. Om journalisterna kunde gra det dom har i uppdrag att gra istllet fr att vara bittra p fretag som rkar tjna pengar.

H&M brnner allts klder som har frstrts under transport och skadats av vatten och mgel, eller klder som innehller fr hga mngder av otilltna kemikalier. Buhuu liksom.
Citera
2017-11-22, 21:00
Moderator
Dr Kings avatar
Janne Josefsson i trans nr han skall frska stlla HMs miljchef mot vggen. Hon svarar dock lugnt och kallt p hans frgor och det blir Janne sjlv som framstr som en papegoja d han gng p gng upprepar sina frgor fr att frska bevisa sin tes.
Citera
2017-11-22, 23:32
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Janne Josefsson i trans nr han skall frska stlla HMs miljchef mot vggen. Hon svarar dock lugnt och kallt p hans frgor och det blir Janne sjlv som framstr som en papegoja d han gng p gng upprepar sina frgor fr att frska bevisa sin tes.

D sg du ngot helt annat n jag. Hon var ju mer pressad n ett par vlpressade jeans. vertydligt att modebranschen mrkar och brnner. Fine, brnn p s mycket ni vill, men utge er inte samtidigt som ngra miljriddare. Enkelt.
Citera
2017-11-23, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
I dag ska det handla om modeindustrin vill grna framst som miljmedveten. nd brnner flera kldjttar nytillverkade, oanvnda klder i Sverige. Fretaget som brnner mest i Uppdrag gransknings kartlggning r H&M.

Ungefr lika intressant som fgelggen som mne.

Instmmer, och eftersom kvinnor r ointresserade.av fakta tittar inte H&Ms kvinnliga mlgrupp nd. Deras manliga bryr sig inte.

Ett intressant mne vore frvrigt det feministiska hyckleriet i kultur- samt journalistbranchen. Du behver mnga hnder fr att kunna rkna antalet kapten klnning bara p Aftonbladet.
Senast redigerad av Mafia 2017-11-23 kl. 07:17.
Citera
2017-11-23, 07:23
Medlem
c014s avatar
Om modeindustrin r andra strsta miljbelastningen efter oljeindustrin s r det jvligt mrkligt att klder kan vara s billiga att folk anvnder det som engngsplagg i princip. Men skulle man beskatta det s kommer vl ekonomin stanna upp.
Citera
2018-01-20, 13:35
Medlem
Janne Josefsson sade i en intervju att han slutar p Uppdrag granskning efter vren. Trkigt men vntat. Han tnkte sig dock ev. fortstta med journalistik i ngon form.
Citera
2018-01-20, 14:25
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Janne Josefsson sade i en intervju att han slutar p Uppdrag granskning efter vren. Trkigt men vntat. Han tnkte sig dock ev. fortstta med journalistik i ngon form.

Vidriga Jan Helin har vl frbjudit att rannsaka statliga, landsting & kommunala instanser,
helt enligt med slemmiga sosse stadgar.
Citera
2018-01-24, 20:37
Bannlyst
Allts den hr Daniella Sknborg verkar ju inte lite bakom fltet.

Jag slr vad om att hon aldrig har prostituerat sig utan bara hittar p fr att gra sig viktig.
Oerhrt icke trovrdig....
Citera
2018-01-24, 20:52
Medlem
PotentOpponents avatar
En sak blev jag jvligt konfunderad ver i kvllens program.
Nr poliserna gjorde tillslag i Sundsvall p den dr stugbyn och konfronterade den prostituerade s beslagtog dom hennes pengar hon tjnat, vilket var 1500 kr.
Vad jag frstr s r det inte illegalt att slja sex, men illegalt att kpa.
Hur kan d poliserna hvda att de kan ta hennes pengar med hnvisning att det r brottsliga pengar? Hon har ju inte begtt ngot brott, s varfr beslagtar dom hennes pengar nr pengarna redan har bytt gare? Verkar konstigt tycker jag.
Ngon som r insatt i hur det ser ut juridiskt?
Citera
2018-01-24, 21:05
Medlem
Joe Blows avatar
Kvllens program skulle lika grna kunna presenteras som hur unga skrupelfria tjejer utnyttjar ldre mn som sker bekantskap och sex och r villiga att betala fr det. UG gmmer sig bakom den genomfeminiserade lagboken. Dolda-kameran-reportage r s ltta och tacksamma att gra d det uppfattas som den osminkade verkligheten. Boo hoo. Det r synd om alla unga tjejer och det r alla svenska mns fel.
Citera
2018-01-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PotentOpponent
En sak blev jag jvligt konfunderad ver i kvllens program.
Nr poliserna gjorde tillslag i Sundsvall p den dr stugbyn och konfronterade den prostituerade s beslagtog dom hennes pengar hon tjnat, vilket var 1500 kr.
Vad jag frstr s r det inte illegalt att slja sex, men illegalt att kpa.
Hur kan d poliserna hvda att de kan ta hennes pengar med hnvisning att det r brottsliga pengar? Hon har ju inte begtt ngot brott, s varfr beslagtar dom hennes pengar nr pengarna redan har bytt gare? Verkar konstigt tycker jag.
Ngon som r insatt i hur det ser ut juridiskt?

Pengar som kan hrrras till brottslig verksamhet fr polisen beslagta.
Hon har inte begtt brottet, men pengarna kommer frn ett brott.
Citera
2018-01-24, 22:13
Medlem
Knotknets avatar
D ska vi frska reda ut vad i kvllens program som r moraliskt fel, och vad som borde vara lagligt, och vad som borde vara reglerat i lag.

En normal sugardating som skildrar i programmet r inte p ngot stt moraliskt fel, och borde heller inte vara olagligt. Nr vanliga svenska tjejer helt frivilligt ingr en relation med en man. Det frekommer inget tvng verhuvudtaget.

Hon som pstr att hon varit hora p Malmskillnadsgatan, vilket jag kraftigt inte tror p men ska nd klargra om vi ltsas att det r sant. Nej det r inte moraliskt fel att kpa sex av en hora som helt frivilligt valt att slja sexuella tjnster. Det borde ocks vara lagligt. Det kan omjligen ligga p torsken att ta reda p om den svenska vanliga horan mr dligt egentligen. Att pst att det inte gr att ing ett avtal nr det frekommer pengar r s jvla tramsigt s man dunkar huvudet i vggen.

Den rumnska tjejen, hr kan vi brja prata moral. Det ligger tycker jag sexkparen att ha s mycket knsla och mnniskoknnedom fr att avgra att den hr kvinnan kommer frn en oerhrt tuff situation och har sitt ursprung i steuropa. D hon inte pratar svenska r hon frmodligen heller inte svenska. Det finns ocks sjl att tro att den rumnska tjejen kan vara utsatt fr trafficking och arbetar under en hallick. Det r allts mycket sannolikt att det r omoraliskt att kpa sex av den rumnska tjejen. Det finns ocks sjl att i lag reglera att sexkparen i detta fall ska kunna frst att den hr kvinnan kan vara utsatt fr sexhandel och drmed avst sexkp.

Det strsta vergreppet i programmet r dock nr polisen tar pengar av en fattig utsatt kvinna som gett vldigt mycket av sig sjlv fr att tjna ihop en lg summa fr oss svenskar men en ganska stor summa i rumnska mtt mtt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in