2016-10-05, 23:10
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Lustigt att versttningen konsekvent anvnde ordet zigenare istllet fr rom.
Blir det kvartssamtal med Jan Helin och Hanna Stjrne imorgon?
Det r vl fr att de sger just zigenare i Bulgarien - "tsigani". ven romerna pratar om sig sjlva som zigenare. ven om de vill ha den officiella benmningen romer. Att zigenare skulle vara ett smutsigt skllsord r bara phitt av PK-maffian och dess medlpare som Soraya Prost etc. fr att kunna framstlla sig som bara s diskriminerade.
Citera
2016-10-05, 23:30
Medlem
Jag tror att kvinnan sa "du kommer att skratta" drfr att summan hon uppgav sig f varje mnad frn bulgariska sociala r s ljevckande lg mtt med svenska mtt. Allts 640 kronor, omrknat till svenska pengar. Jag antar att det gr att leva billigt i Bulgarien om man r tvungen.
Citera
2016-10-06, 00:40
Medlem
Hans AntiZ-Ordet Caldaras anvnde sjlv Z-ordet i programmet!!!!!'

Han har dessutom haft en orkester som heter ZiggeDIN- (din zigge-inte
min - DESKI vill inte ha ngon ZiggeROM.

Vilken jvla falsk hycklare.
Citera
2016-10-06, 00:43
Bannlyst
Men vnta nu.. sdana hr pstende var direkt nazistiska och grundade i frmlingsfientliga psykoser om man pstod detta nr de frsta spnnande tiggarna damp ner i vrt land.

Nu r tiggare det minsta man oroar sig ver. Dessutom har vi inte tid fr en pissmedia som frst frnekar sedan flera r efter korrigerar. Tnk om krokodilerna velade lika mycket nr de hade sina mten om hur de skulle agera vid komete som tog alla dinosaurier. om de skullr ta skydd i vattnet.

Fan frdrjning p verkligheten i pissmedia r monumental.
Citera
2016-10-06, 02:30
Medlem
VarMansPosts avatar
Att vara gd - bra och viktigt program.

Bara hoppas att s mnga som mjligt ur den "politiskt korrekta" (pk-hjrntvttade) befolkningen i landet ser detta. Inklusive gravt pk-strda som Stefan Lfven.

Dom dr bulgariska hallickbrderna r sjlvfallet lngt ifrn unika. Det finns dylika verallt i Sverige.
Citera
2016-10-06, 03:31
Medlem
Hurt-kes avatar
Medskyldiga till denna mnniskohandel r alla dumsvennar som ger pengar till hitresta tiggare!
Citera
2016-10-06, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
EU-migranter mste ha arbetstillstnd och en fast adress fr att kunna f bidrag och det har nog ytterst f Zigenare och definitivt inte tiggare.
Hade hennes man jobbat som byggare eller liknande s kanske.
Fast adress r nog inte s svrt. Jag kollade upp ngra skrotbilar som belgrade skolans parkering och fick fram att garen hade adress p stadsmissionens boende.
Citera
2016-10-06, 09:28
Medlem
Guru-Gurus avatar
Men detta kan inte stmma att tiggeriet r organiserat?! En snabb sk p Google avsljar att det r precis tvrtom!
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6008633
http://www.metro.se/nyheter/nej-tigg...!R8zdmiAt7b1g/
http://www.dn.se/nyheter/nej-tiggeri...e-organiserat/
http://www.svd.se/studie-slar-hal-pa-myter-om-tiggare
Uppdrag Granskning - gr om, gr rtt! Fr inte kan det vara s att msm ljuger oss rakt i ansiktet
Citera
2016-10-06, 10:32
Medlem
dark horses avatar
En farlig typ den dr Janne J, det lr bli svrt att snka honom s de fr vl sparka honom snett uppt p ngot stt, ett vlavlnat chefsjobb dr han inte kan hlla p med sin subversiva verksamhet att hela tiden frstra den etablerade sanningen fr de som vet vad som r bst fr svensken att veta.

Om dessa ziggebossar har gandertt till div. platser ute i landsorten skulle det vara konstigt om inte de attraktivaste platserna i storstderna gdes av ngon. Chansen r nog minimal att de skulle lta ngon enskild tiggar-entreprenr ga de lnsammaste platserna.
Citera
2016-10-06, 13:32
Baaarnen gick frn att vara smbarn till att inte vara barn men med en rtt att ldersljuga fr "alla skulle gjort likadant".

Nu kommer PK-dumjvlarna sga: Ja, liiiiiite organiserat r det, typ ibland, men majoriteten r ensamma och utsaaaaaata romer som r fattiga.

Att slaskmedia under flera r odlat myten om det icke-organiserade tiggeriet och p s stt lagt flera miljoner kronor i "bossarnas" fickor r bara en parentes i dessa sjuka mnniskors trttsamma hjrnor.
Citera
2016-10-06, 13:39
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubrik
Fast adress r nog inte s svrt. Jag kollade upp ngra skrotbilar som belgrade skolans parkering och fick fram att garen hade adress p stadsmissionens boende.
Men d r det nog inte ngon av dom fattigaste tiggarna som ger bilen utan ngon av organisatrerna.
Antar att bilen var reggad i Sverige.

Dock mste man ha ett arbetstillstnd ocks fr att kunna f bidrag men det har talats om att frng det i vissa fall men det vore ett lagbrott.

I fallet som debatten handlar om r det ganska klarlagt att det var bidrag frn Bulgarien dom fr, hade dom ftt barnbidrag och socialbidrag s hade dom ftt nstan 3-dubbelt s mycket som en bulgarisk medelinkomst och kunnat leva i lyx och det vore verkligen inte bra.
Citera
2016-10-06, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Men, vad jag ocks strde mig p var zigenerskan som intervjuades mot slutet av programmet hemma i sin villatrdgrd i den bulgariska byn.
Intervju sker ca 45 minuter in i programmet http://www.svt.se/ug/se-program/uppd...16-avsnitt-6-1 , s hr sger krringen skrattande p frgan hur hon frsrjer sig nu (45:51 in i klippet):
- Om jag berttar brjar du skratta. Vi fr 640SEK i social- och barnbidrag.

Jag antar hon menar veckovis betalning.
Frn svenska skattebetalare. Hon lever p det, i Bulgarien. Skattar t det.

Och har socialen ingen koll ver hur bidragen betalas ut?
Hur r det mjligt att f barnbidrag eller socialbidrag utan att ens vara svensk medborgare, ja inte ens vara boende i Sverige?

Skrmdump https://i.imgsafe.org/554ba0ddfd.jpg

Hon lever inte p svensk soc, hon har soc frn Bulgarien, dremot var en av hennes slktingar som flydde frn bossarna i Arvika, tror du har missuppfattat en hel del hr.
Det r versttarens versttning av vad hon fr i bulgarien, versatt i svenska kronor. har du problem med frstelsen eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in