2016-10-05, 21:03
Medlem
Vad är det med glasögonmannen som kommenterar nu?

Han sitter och upprepar om och om igen att man inte får generalisera och att detta bara är enstaka sällsynta fall, detta kan om man vill utläsas "fortsätt, fortsätt, fortsätt ge pengar även om det i vissa fall går till gangsterbossar", sedan pratar han om faran med detta program......alltså......

En sak jag undrar med tiggare och organisering är ju hur vet bossar/tiggare var det finns lediga platser ute på landsbygden?? kör dom random genom sverige och slukar massor med bensinpengar tills dom hittar en tom plats, knappast va?
Citera
2016-10-05, 21:05
Medlem
Flus avatar
Lustigt att översättningen konsekvent använde ordet zigenare istället för rom.
Blir det kvartssamtal med Jan Helin och Hanna Stjärne imorgon?
Citera
2016-10-05, 21:07
Medlem
Dofternas avatar
Calderas är så skrämmande dålig oavsett vad man tycker om tiggeri och zegeuners.
Varför kan karlajäveln inte bara säga att det är åt helvete? Nähä då, det kan ju öka "anti-ziganismen".

Men våga ta tag i vad som orsakar "anti-ziganismen" istället gobbastrutt. En bra början kan tex vara att visa och prata runt det här programmet.
Gott jobbat UG.

Nu ska jag gå och bajsa.
Citera
2016-10-05, 21:10
Medlem
minhembiogubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Vilken idiot han från nätverket är, förbjud tiggeri för alla utländska. Endast svenska medborgare får tigga så blir vi av med problemet.
Precis, jag har inga problem med att dela med mig till en broder eller syster som har hamnat i problem.
Pga havererad psykvård och tuffare klimat så är det inte alla som klarar det.
Jag har inga problem med det.

Jag har dock problem med zigenare som bajsar på lekparker och kyrkogårdar, stjäl allting som är löst och rånar åldringar.
Citera
2016-10-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minhembiogubbe
Precis, jag har inga problem med att dela med mig till en broder eller syster som har hamnat i problem.
Pga havererad psykvård och tuffare klimat så är det inte alla som klarar det.
Jag har inga problem med det.

Jag har dock problem med zigenare som bajsar på lekparker och kyrkogårdar, stjäl allting som är löst och rånar åldringar.
Ja ge pengar till en psyksjuk som inte ens vet att man ska prioritera räkningarna, de kommer säkert gå till ett härbärge eller "mat"...
Citera
2016-10-05, 21:38
Medlem
KokaGrodas avatar
Men, vad jag också störde mig på var zigenerskan som intervjuades mot slutet av programmet hemma i sin villaträdgård i den bulgariska byn.
Intervju sker ca 45 minuter in i programmet http://www.svt.se/ug/se-program/uppd...16-avsnitt-6-1 , så här säger kärringen skrattande på frågan hur hon försörjer sig nu (45:51 in i klippet):
- Om jag berättar börjar du skratta. Vi får 640SEK i social- och barnbidrag.

Jag antar hon menar veckovis betalning.
Från svenska skattebetalare. Hon lever på det, i Bulgarien. Skattar åt det.

Och har socialen ingen koll över hur bidragen betalas ut?
Hur är det möjligt att få barnbidrag eller socialbidrag utan att ens vara svensk medborgare, ja inte ens vara boende i Sverige?

Skärmdump https://i.imgsafe.org/554ba0ddfd.jpg
Citera
2016-10-05, 21:42
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Men, vad jag också störde mig på var zigenerskan som intervjuades mot slutet av programmet hemma i sin villaträdgård i den bulgariska byn.
Intervju sker ca 45 minuter in i programmet http://www.svt.se/ug/se-program/uppd...16-avsnitt-6-1 , så här säger kärringen skrattande på frågan hur hon försörjer sig nu (45:51 in i klippet):

Hur är det möjligt att få barnbidrag eller socialbidrag utan att ens vara svensk medborgare, ja inte ens vara boende i Sverige?

Du verkar vara mer än lovligt trög, hon säger inte att hon får pengar från Sverige utan summan är översatt till SEK.
Tror du verkligen att hon har koll på växelkursen så att hon vet att hon får exakt 640kr???

Det kanske kommer som en chock för dig att även skitländer som Bulgarien har socialbidrag och barnbidrag.
Citera
2016-10-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Calderas är så skrämmande dålig oavsett vad man tycker om tiggeri och zegeuners.
Varför kan karlajäveln inte bara säga att det är åt helvete? Nähä då, det kan ju öka "anti-ziganismen".

Men våga ta tag i vad som orsakar "anti-ziganismen" istället gobbastrutt. En bra början kan tex vara att visa och prata runt det här programmet.
Gott jobbat UG.

Nu ska jag gå och bajsa.
Det finns ingen som ensamt ökar anti-ziganismen som honom.
Citera
2016-10-05, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda

Vad har du fått det ifrån att pengarna kommer ifrån Sverige? Nog för att jag tycker illa om bidrag och zigenare men att fabricera som de gör är under all kritik.
Citera
2016-10-05, 21:54
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Du verkar vara mer än lovligt trög, hon säger inte att hon får pengar från Sverige utan summan är översatt till SEK.
Tror du verkligen att hon har koll på växelkursen så att hon vet att hon får exakt 640kr???

Det kanske kommer som en chock för dig att även skitländer som Bulgarien har socialbidrag och barnbidrag.
Ja, eller så är det du som "verkar vara mer än lovligt trög".
Varför tycker hon att den svenske reportern ska skratta åt hennes svar om att hon får bulgariska bidrag? Är det underhållande? Eller så tycker även hon att det är galet att svenska myndigheter inte har bättre koll på vem dom beviljar bidrag?
Det låter mer troligt....

Hon går skrattande till banken....
Citera
2016-10-05, 22:00
Avslutad
Jag säger inte att hon får pengar från Sverige, men OM det är så, kan det ju handla om ungefär samma summa varenda vecka, så det alltid ligger runt 640. Därför som hon sade det.

Jag reagerade också på det: "du kommer skratta". Men samtidigt är det märkligt att Sverige skulle betala ut pengar veckovis till romer i Bulgarien. Men det kan vara så att hon har en kontakt i Sverige som fixar det och skickar en liten summa(640 kr) varje vecka.
"Du kommer skratta" var kanske en anspelning på att han kom från just svensk TV, om hon nu verkligen får pengar härifrån.
Citera
2016-10-05, 22:06
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag säger inte att hon får pengar från Sverige, men OM det är så, kan det ju handla om ungefär samma summa varenda vecka, så det alltid ligger runt 640. Därför som hon sade det.

Jag reagerade också på det: "du kommer skratta". Men samtidigt är det märkligt att Sverige skulle betala ut pengar veckovis till romer i Bulgarien. Men det kan vara så att hon har en kontakt i Sverige som fixar det och skickar en liten summa(640 kr) varje vecka.
Klart det går till på så sätt. "Fenomenet" med att anhöriga hämtar ut pensioner (som aldrig dör), socialbidrag osv till personer som inte bor i Sverige längre och transfererar pengarna via Western Union till hemlandet är utbrett.

Du betalar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in