Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-07, 11:24
  #1
Medlem
http://nsd.se/nyheter/lulea/galna-bi...e-9574518.aspx

Någon som vet något mer kring detta?
Citera
2015-10-07, 12:25
  #2
Medlem
Från artikeln:
Citat:
Allt började med att en man stal en bil i Narvik tidigt under tisdagen. Sedan började rena vansinnesfärden, som gick via Kiruna och Gällivare och sedan söderut.

Polisen fick snabbt bilmodell och registreringsnummer – vilket även NSD gick ut med.

Ett par timmar senare var allt över.


..två bilar, totalt fyra poliser, plus en helikopter som fortsatte jaga honom in i Norge.

Där hade norsk polis satt upp en patrull med spikmatta.
Kort därpå kunde mannen gripas av norska poliser med hundar.


Lång sträcka att ha häng på. Bra chafför tror jag, samt nyfiken på varför han satsade så hårt på att inte bli tagen. Vad drev honom förutom att undvika en olovlig körnning?
__________________
Senast redigerad av Allvaro 2015-10-07 kl. 12:27.
Citera
2015-10-07, 12:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allvaro
Från artikeln:


Lång sträcka att ha häng på. Bra chafför tror jag, samt nyfiken på varför han satsade så hårt på att inte bli tagen. Vad drev honom förutom att undvika en olovlig körnning?

Ett större parti narkotika funderade jag på? Som du säger så känns det inte troligt att gå "all in" pga en olovlig körning.
Citera
2015-10-10, 18:06
  #4
Medlem
Hallå där! Har det framkommit mer info så posta gärna den. Nyfiken som få men är inte på dektektiv humör
Citera
2015-10-10, 20:15
  #5
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvaro
Från artikeln:


Lång sträcka att ha häng på. Bra chafför tror jag, samt nyfiken på varför han satsade så hårt på att inte bli tagen. Vad drev honom förutom att undvika en olovlig körnning?

Hur blev det olovlig körning helt plötsligt? Han hade stulit bilen till att börja med enligt tidningsartikeln.
Citera
2015-10-10, 20:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Hur blev det olovlig körning helt plötsligt? Han hade stulit bilen till att börja med enligt tidningsartikeln.

Jajaja, jag formulerade mig dåligt. Vad var det som drev honom att itne åka fast? Att kötta genom Sverige in i Norge tyder på en stark vilja att itne stanna bilen och ge upp.

Var det droger, trafficking, efterlyst, ja helt enkelt varför man kör i flera timmar för att inte polisen ska ta en.

Straffet som väntar borde ju vara längre än den för fortskaffning av transportmedel och olovlig körning. Om man har lite vett tycker jag. Låter som att ha nhar en del i bagaget att komma undan för.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback