Citat:
Ursprungligen postat av
rattvisaebra
Tror inte att TS har berättat hela historien, om jag räknat rätt har TS 72 000 kronor i skulder, har du inga betalningsanmärkningar finner jag det märkligt att Lendo skulle neka dig, dock skrev TS att Lendo erbjöd lån på räntor på 20%, detta tror inte jag är så unikt, tror att de flesta lån som Lendo förmedlar ligger däromkring eftersom jag tror att merparten av Lendos kunder är folk med taskig ekonomi.
Annars borde du testa bluestep eller några andra suspekta bolag, du borde hamna på 10-12% ränta där.
Jag kunde inte motstå frestelsen att prova Lendo då de envist skickade "erbjudanden" om hur jag kunde "sänka mina lånekostnader" under en period. Har en bra ekonomi och är definitivt inte i behov av ett lån förmedlat av Lendo eller någon annan, har typ ett bolån till 1.47% ränta.
Det billigaste erbjudandet låg på runt 15% i ränta sedan steg det snabbt till 30%, kände att jag hade råd att göra en låneansökan för skojs skull men blev faktiskt förvånad över resultatet. Svarade självklart inte på något av erbjudanden och blev därför kontaktad via telefon och säljaren sa själv att hon antog att jag ansåg räntorna vara för höga, jag bara garvade och berättade vad ett normalt blancolån kostar.
Lendo är definitivt ett företag som lurar människor med ansträngd ekonomi att ta lån till sämre villkor än vad en seriös långivare med dyra räntor vågar drista sig till. Kan inte tänka mig att t.ex. Bluestep skulle erbjuda mig ett lån med 15% ränta med mina förutsättningar om jag kontaktade dom direkt. Tvärtom skulle de säkert undra varför i helvete jag kontaktar dom och inte min "bank".