2015-10-07, 10:23
Medlem
Lazeeboys avatar
Har idag följande lån och skulder:

Lån Swedbank 40.000:- (betalat tillbaka drygt 5000:-)
Kreditkort Swedbank 25.000:-
Kredit Resurs 15.000:- (betalat tillbaka drygt 3000:-)

Tog kreditkortet först och det betalas tillbaka varje månad, men vet inte hur mycket som har betalats tillbaka där. Lånet tog jag sedan i våras på 40.000:- och i somras krediten på 15.000:-. Nu är jag dock sugen att samla alla lån och krediter, dvs att jag med ett nytt lån betalar bort kreditkortet och krediten, för att ha allting samlat. Är det möjligt tror ni? Vet att jag har dåligt värde i och med allt ovanstående - kan man prata med banken och om ja, vad är chansen att man får det godkänt? Tänkte kanske 50.000:- så får jag bort 2/3 och sen läggs allt in på det befintliga lånet. Bör väl gå, trots dålig UC? Har fast jobb och drygt 20.000 i inkomst varje månad.

Vad tror ni?
Citera
2015-10-07, 10:26
Medlem
Tre lån är inte så mkt. Inga större belopp heller. Gå in på Lendo.se och gör en beräkning där du önskar samla lånen hos en och samma långivare.
Citera
2015-10-07, 12:21
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Tre lån är inte så mkt. Inga större belopp heller. Gå in på Lendo.se och gör en beräkning där du önskar samla lånen hos en och samma långivare.

Blivit nekad hos Lendo och bara fått jäkla massa skiterbjudanden med 20% i ränta. Därför jag tänkte gå till min egen bank, men tänker ifall det kanske inte ens är värt det?
Citera
2015-10-07, 15:44
Medlem
Innerslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Blivit nekad hos Lendo och bara fått jäkla massa skiterbjudanden med 20% i ränta. Därför jag tänkte gå till min egen bank, men tänker ifall det kanske inte ens är värt det?
Facklån? (Har haft några på högre summor utan problem via fackförbundet för 20-25 år sedan.) Annars måste du ju ha någon som kan borga för ynkliga 73tusen? (Du är fast anställd ? Annars skulle inte jag ställa upp på det.)
Citera
2015-10-07, 18:13
Medlem
Diablo1118s avatar
Känns inte som du gett hela bilden om du blivit nekad av Lendo med de förutsättningarna.

Men om du har 85K i lån och inkomst på 20K. Inga anmärkningar och inte för många UC förfrågningar borde det inte var några problem. Prata först med din bank och om de nekar fråga varför.
Citera
2015-10-07, 19:49
Medlem
Innerslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerslang
Facklån? (Har haft några på högre summor utan problem via fackförbundet för 20-25 år sedan.) Annars måste du ju ha någon som kan borga för ynkliga 73tusen? (Du är fast anställd ? Annars skulle inte jag ställa upp på det.)
Edit: Om du tar ett lån så ska du syfta till att få bort allt.Så kortkrediten inte växer oförklarligt . Det där är inte mycket pengar killen,det borde du lätt fixa...
Citera
2015-10-08, 13:43
Medlem
Tror inte att TS har berättat hela historien, om jag räknat rätt har TS 72 000 kronor i skulder, har du inga betalningsanmärkningar finner jag det märkligt att Lendo skulle neka dig, dock skrev TS att Lendo erbjöd lån på räntor på 20%, detta tror inte jag är så unikt, tror att de flesta lån som Lendo förmedlar ligger däromkring eftersom jag tror att merparten av Lendos kunder är folk med taskig ekonomi.
Annars borde du testa bluestep eller några andra suspekta bolag, du borde hamna på 10-12% ränta där.
Citera
2015-10-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Tror inte att TS har berättat hela historien, om jag räknat rätt har TS 72 000 kronor i skulder, har du inga betalningsanmärkningar finner jag det märkligt att Lendo skulle neka dig, dock skrev TS att Lendo erbjöd lån på räntor på 20%, detta tror inte jag är så unikt, tror att de flesta lån som Lendo förmedlar ligger däromkring eftersom jag tror att merparten av Lendos kunder är folk med taskig ekonomi.
Annars borde du testa bluestep eller några andra suspekta bolag, du borde hamna på 10-12% ränta där.

Jag kunde inte motstå frestelsen att prova Lendo då de envist skickade "erbjudanden" om hur jag kunde "sänka mina lånekostnader" under en period. Har en bra ekonomi och är definitivt inte i behov av ett lån förmedlat av Lendo eller någon annan, har typ ett bolån till 1.47% ränta.

Det billigaste erbjudandet låg på runt 15% i ränta sedan steg det snabbt till 30%, kände att jag hade råd att göra en låneansökan för skojs skull men blev faktiskt förvånad över resultatet. Svarade självklart inte på något av erbjudanden och blev därför kontaktad via telefon och säljaren sa själv att hon antog att jag ansåg räntorna vara för höga, jag bara garvade och berättade vad ett normalt blancolån kostar.

Lendo är definitivt ett företag som lurar människor med ansträngd ekonomi att ta lån till sämre villkor än vad en seriös långivare med dyra räntor vågar drista sig till. Kan inte tänka mig att t.ex. Bluestep skulle erbjuda mig ett lån med 15% ränta med mina förutsättningar om jag kontaktade dom direkt. Tvärtom skulle de säkert undra varför i helvete jag kontaktar dom och inte min "bank".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in