Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-06, 20:34
  #1
Medlem
tempeZZts avatar
När chauffören skulle lasta bilen på bageriets bak(!)gård stals den av en 37-årig man. Efter ett tag fick en polisbil upp jakt på den stulna bilen, men jakten fick avbrytas för att inte riskera andras säkerhet. Den stulna bilen hittades senare på ett industriområde och mannen kunde senare under visst tumult gripas på en skolbuss.

24kalmar.se/2015/10/06/brodbilstjuven-greps-efter-tips-fran-allmamheten/

http://www.barometern.se/kalmar/brod...s-fran-bageri/

Vad var detta för idiot?
Citera
2015-10-06, 21:46
  #2
Avstängd
Fy fan vilket pack. Det är ingen lek med en bil i fel riktning på E 22 med mitträcke. Pundartyp?
Citera
2015-10-06, 21:47
  #3
Medlem
ersattningsids avatar
Black Cobra kanske...

sist stal dom väl mazariner och kakor
Citera
2015-10-06, 22:09
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggasaxen
Fy fan vilket pack. Det är ingen lek med en bil i fel riktning på E 22 med mitträcke. Pundartyp?
Fel riktning på väg med mitträcke är inte vad jag hört. Vad jag vet så var det mot färdriktningen i en påfart, men att han vände innan han kom ut i mötande trafik.
Citera
2015-10-07, 08:40
  #5
Medlem
SR77s avatar
Han måste ha varit riktigt sugen på frukost 😊
Vet man om han stal något eller var det bara en galning som fick för sig att dra på en joyride, gta style?
Citera
2015-10-09, 23:13
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SR77
Han måste ha varit riktigt sugen på frukost 😊
Vet man om han stal något eller var det bara en galning som fick för sig att dra på en joyride, gta style?
Jag hörde att GM även krockade med bilen innan han påbörjade sin flykt i en skolbuss, vilket inte framkommer i artikeln.
Citera
2015-10-09, 23:45
  #7
Medlem
SR77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plong91
Jag hörde att GM även krockade med bilen innan han påbörjade sin flykt i en skolbuss, vilket inte framkommer i artikeln.
Flykt i en skolbuss låter inte så genomtänkt direkt. Var det skolbarn på bussen så är det bland det galnaste jag hört.
Varför gör man en sån här grej?
Är man inte hög som ett hus så finns det faktiskt ingen bra ursäkt 😏
Citera
2015-10-10, 01:03
  #8
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SR77
Flykt i en skolbuss låter inte så genomtänkt direkt. Var det skolbarn på bussen så är det bland det galnaste jag hört.
Varför gör man en sån här grej?
Är man inte hög som ett hus så finns det faktiskt ingen bra ursäkt 😏

Fortfarande ingen ursäkt men möjligen en begriplig förklaring...

Otrolig historia som får mig att tänka på Nikanor Teratologen...

Citat:
Pingsten åttisju stal en lång räkel å en liten knubbi sak me hemmagjorda masker av
äggkartonger å potatistryck som skulle föreställa tant Anita å Televinken en skåpvagn me konditorivaror å snörde ut allt utom dom småskiaste bakelserna. Sen körde dom till Anderstorps dascenter å locka me sä åttatie utvecklingsstörda in i fordone innan personalen hann göra någe. Ett par dagar senare hitta en lummi surkart bilen på Kyrkvägen mellan Kåge å Ersmark. Inne i den låg CP-barna ihjälgasade, å dom fläskiaste hade fått skinkerna bortskurna medans dom levde.
Då vi gjorde hembesök hos Holmlund bjöd han oss på rimsockrat fetfläsk. Han grät koboltfärgade tårar när vi berätta om massmordet.
- ”Gu så jävla hemst”, stöna han. - ”Va dom där fetmaklumparna måst ha lide.”
Vi pressa han int mer utan gick me oförrättat ärende. Men de ä lika säkert som att ja ha vrålstånd att Holmlund gasa dom, å att ja å Kent-Håkan fick smaka rykande färsk mongoskinka den där morron.
Citera
2015-10-10, 01:16
  #9
Medlem
Renspluggs avatar
Häktad i alla fall. Det är nästan så att jag skulle bry mig och begära ut dagboksbladet.

http://www.barometern.se/kalmar/brod...v-tingsratten/
Citat:
På fredagen häktade Kalmar tingsrätt mannen som misstänkt för de båda brotten.

Under förhandlingen i Kalmar tingsrätt framkom att 37-åringen är bostadslös och inne i ett narkotikamissbruk.

– Amfetaminet hjälper mig när jag saknar jobb och bostad, förklarade han inför domstolen.
Citera
2015-10-10, 01:53
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SR77
Flykt i en skolbuss låter inte så genomtänkt direkt. Var det skolbarn på bussen så är det bland det galnaste jag hört.

CITAT:

"Vid en bilverkstad i Gunnarsmo, utanför Orrefors, hade mannen parkerat bilen. Men han nöjde sig inte med det – mannen stal även en hammare från verkstaden. Efter det fick polisen tips om att mannen hade hoppat på en skolbuss (linje 139) påväg mot Nybro.

Enligt uppgifter till 24Nybro/24Kalmar så fanns det elever från lågstadiet på bussen.

– Det blev lite tumult när vi konfronterade mannen på bussen. Han hotade en polis med hammare och han gjorde våldsamt motstånd i samband med gripandet. Mannen försökte ta sig loss och vi var tvungna att använda oss av pepparspray

Mannen, som är född 1978, är sedan tidigare känd av polisen och anhölls av åklagare under tisdagseftermiddagen."


"– Det var även barn som väntade på andra bussar, som också går på lågstadiet. De var i chock och mådde inte så bra och fick prata med sina lärare. En del barn grät och var ledsna. Synd att det hände just där, säger en läsare som hört av sig till tidningen."


Inte bara en galen pundare på skolbuss, en galen pundare MED HAMMARE på skolbuss.

Jag tycker du skulle göra folk en stor tjänst om du fixade dagboksbladet Rensplugg! En sån här vill man ha koll på.
Citera
2015-11-09, 23:17
  #11
Medlem
Lars-Arnes avatar
Ryktet säger C.W. Känd kalmarpundare.
Citera
2016-01-26, 20:09
  #12
Medlem
Det är C.W
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback