2015-10-06, 19:29
Medlem
Tja!

Det är så att jag tänkte beställa lite kläder online från USA som sedan levereras till en släkting som bor där och tar med sig när han hälsar på.

Dock har jag stött på ett problem där jag märker att vissa märken även har storleken XS, något som inte alls finns i Sverige/Europa vad jag vet om. Har endast vågat beställa från butiker där den minsta storleken tillgänglig är S.

Kan inte kolla deras size chart då den av någon anledning aldrig beskriver XS utan bara S-XXL. Så min fråga till er är om någon annan här som alltid handlar S i Sverige vet vad man ska göra? är XS för litet eller är det som S för oss?

Kan tillägga att jag endast är 173 cm och smal.
Citera
2015-10-06, 19:43
Medlem
XS finns även här i Sverige och Europa. Då storlekar från/i staterna ofta är dimensionerade för lite större kroppsform ( en S i staterna är större än en S i Thailand tex ), så skulle jag uppskatta, att det fungerar med en sådan för dig, om du normalt har S. Jag har själv L ( man ) , men när jag köper kläder på resor till New York, så brukar jag handla M. Men finns det ingen måttlista från sidan där du ska beställa? Typ vad de olika storlekarna motsvarar i inch/cm?
Citera
2015-10-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
XS finns även här i Sverige och Europa. Då storlekar från/i staterna ofta är dimensionerade för lite större kroppsform ( en S i staterna är större än en S i Thailand tex ), så skulle jag uppskatta, att det fungerar med en sådan för dig, om du normalt har S. Jag har själv L ( man ) , men när jag köper kläder på resor till New York, så brukar jag handla M. Men finns det ingen måttlista från sidan där du ska beställa? Typ vad de olika storlekarna motsvarar i inch/cm?

Grejen är att jag kan inte tänka mig att det ska finnas en storlek mindre än vad som bör passa mig. Det jag funderar över är om XS är riktat mot tonåringar som är mellan 13-16 kanske. För om allt är anpassat mot vuxna bör jag väl ha XS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in