2015-10-06, 19:16
Medlem
Hej alla på fb,ska inte skriva världens text utan vill mest ha hjälp med att bli av med ångest,paranoia,övertänkande och jobbiga overklighetskänslor, tacksam för alla svar och helst svar från egna erfarenheter där ni haft något av dessa symptom, går runt trött konstant också troligtvis på grund av ångest
Bomba med svar och frågor😊😊
Citera
2015-10-06, 19:20
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottbullarpotatis
Hej alla på fb,ska inte skriva världens text utan vill mest ha hjälp med att bli av med ångest,paranoia,övertänkande och jobbiga overklighetskänslor, tacksam för alla svar och helst svar från egna erfarenheter där ni haft något av dessa symptom, går runt trött konstant också troligtvis på grund av ångest
Bomba med svar och frågor😊😊

Distrahera dig med en rolig hobby.
Sex till exempel.
Citera
2015-10-06, 20:34
Medlem
Börja andas lugnt, med näsan och magen.
Det i sig kan du göra genom att ta reda på vart ångesten kommer ifrån.
Ångesten kan också lindras genom att börja andas lugnt och sansat (även när ångesten blir som värst)
Citera
2015-10-06, 20:41
Medlem
Hur är det med medicin och droger? Tar du något?
Citera
2015-10-06, 22:16
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Jag hade samma problem förr i tiden. Jag hade stark ångest vilket gjorde att jag sov ca 4h en bra natt, sedan var derealisationen även den väldigt påtaglig. Då led jag inte av paranoia men det gör jag nu. Hursomhaver så blev jag medicinerad med 200mg Sertralin och det mesta löste sig. Var beredd på att du kanske kommer må lite sämre i början av medicineringen dock. Det är övergående.

Lycka till
Citera
2015-10-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Hur är det med medicin och droger? Tar du något?
Håller inte på med droger aldrig testat heller ingen medicinering heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in