Citat:
Ursprungligen postat av intespringa
Så är det! Av politiska och historiska skäl mer än något annat antar jag. Du kommer inte få en bettskena till sjukvårdstaxa med enbart lite snack. Krävs i regel en hel del utredningar fram och tillbaka mellan olika läkarspecialiteter där en läkare, oftast neurolog, tillslut skickar en remiss till tandvården om "en bettskena i smärtutredande syfte" formulerat mer eller mindre exakt sådär, annars går det inte igenom. Alternativet är att du blir klassad som någon slags omsorgspatient (läs: mongo).
Har du en hel del dötid på händerna kanske du går plus på det, annars tror jag det bästa för dig är att glömma det.
Precis, det är inget snack om saken att jag får stå för min betskena när jag har problem men jag får inte ihop ekvationen.
Går du till sjukhuset och säger att du har har dålig hörsel så skickar dom dig vidare tills det att du har fått hörselapparat. Men själv så får man aldrig vila käkarna så jag kan dra parallellen att jag har svårt att prata... Är det i munnen så måste man bekosta allt själv...