2015-10-05, 23:04
Medlem
Jag tänkte försöka formatera om en av mina externa hårddiskar så att den går att använda till både mac och PC, dock har jag svårt att förstå dels hur jag ska gå till väga samt vilket operativsystem jag ska välja. Finns där något generellt som funkar för alla sorts PC och alla sorters mac? Och hur vet jag då vilket det är? Och vilket är mest stabilt? Gaaah, alternativen överväldigar!

Total n00b här, help bitte!
Citera
2015-10-05, 23:13
Medlem
Finns ett program på alla nya Mac som gör att man även kan köra PC-applikationer. Heter BootCamp.
Citera
2015-10-06, 07:36
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topcoat
Finns där något generellt som funkar för alla sorts PC och alla sorters mac? Och hur vet jag då vilket det är? Och vilket är mest stabilt? Gaaah, alternativen överväldigar!

Total n00b här, help bitte!

ExFAT om du inte vill köpa någon tredjepartsmjukvara.

Själv använder jag NTFS överallt, och har köpt Paragon till mina Macar för att klara av det.
Citera
2015-10-06, 07:38
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Finns ett program på alla nya Mac som gör att man även kan köra PC-applikationer. Heter BootCamp.

Bootcamp gör INTE att man kan köra Windowsapplikationer. Bootcamp för att man kan alternativboota ett Windowssystem på sin Mac. Det är rätt stor skillnad på de två sakerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in