2015-10-05, 22:18
Medlem
kan man inte ordna alla album i ngon slags hierarki/mappstruktur? mste man ha alla tusentals album lsa p samma niv? inte speciellt bra program fr att organisera foton isf.

edit, jag ser nu att man kan gra folders och album.

min reviderade frga r d. om jag har alla mina foton i en mappstruktur p datorn i finder, kan jag lsa in dem till iphoto s att de hamnar i samma struktur? har tiotusentals foton och har ingen lust att mappa in dem manuellt igen!
Senast redigerad av lbxxman 2015-10-05 kl. 22:40.
Citera
2015-10-20, 09:11
Medlem
tzjs avatar
Tror inte det gr att gra s, men om du har mappar och album i iPhoto s migreras samma uppsttning till photos om du migrerar biblioteket.

Annars r det manuellt arbete som gller. Kan hnda att du kan gra det enklare genom att anvnda smarta album. Testa det.
Citera
2015-10-20, 12:32
Medlem
cykelsadels avatar
Tyvrr... iPhoto petar in allt i samma fil.

r du ute efter en mer automatiserad import som skter en mappstruktur s r det Adobe Photoshop Elements som kan ordna detta (om jag inte minns fel). Vid import s skall du kunna vlja att den importar bilder till en valfri mapp och drefter skapas det en till mapp automatiskt med datumet som bilden togs.

Photoshop Elements kostar ca 600 kr. Men du kan ju testa programmet gratis i 30 dagar innan du bestmmer dig.

Kanske finns det ngot bra gratis program som ordnar detta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in