Jag är jätte taggad på att fixa en tatuering åt mig på armen, men jag är lite osäker om det skulle medföra problem i framtiden då jag söker jobb. Jag går i skolan för tillfället och utbildar mig till bagare-konditor. Jag vill ha en tatuering av en ros på inre sidan av armen, nedanför armbågen. Den skulle troligtvis synas när man kavlar upp ärmarna på arbetsrocken. Jag vet att vissa inte vill anställa människor med tatueringar att jobba med livsmedel, men är det faktiskt ett större problem? Jag tänker inte skaffa en hel ärm av tatueringar, bara en på armen och kanske nån på skulderbladet o.s.v... Jag skulle bara vilja ha flera synpunkter på denna sak så att jag inte riskerar något i min framtid.
En ros? Är du bagare så kan du ju göra en marsipanros kanske
Så länge du kan täcka den så borde det inte vara nån fara, dvs inte händer eller över kragen.
Jag är kock, skulle nästan tro att 90% av alla kockar har tatuering.
Jag är jätte taggad på att fixa en tatuering åt mig på armen, men jag är lite osäker om det skulle medföra problem i framtiden då jag söker jobb. Jag går i skolan för tillfället och utbildar mig till bagare-konditor. Jag vill ha en tatuering av en ros på inre sidan av armen, nedanför armbågen. Den skulle troligtvis synas när man kavlar upp ärmarna på arbetsrocken. Jag vet att vissa inte vill anställa människor med tatueringar att jobba med livsmedel, men är det faktiskt ett större problem? Jag tänker inte skaffa en hel ärm av tatueringar, bara en på armen och kanske nån på skulderbladet o.s.v... Jag skulle bara vilja ha flera synpunkter på denna sak så att jag inte riskerar något i min framtid.
Tusen tack!
Att ha tatueringar medför inga problem inom yrken där du ej måste se anständig ut då du ska bilda stora kontaktnätverk och möta mycket kunder. Det löser dock många genom att inte tatuera sig på halsen, händerna och i ansiktet så dom kan dölja sina tatueringar med långärmad skjorta. Så jo tänk dig för ifall du skulle vilja byta karriär för med tatueringar på fel ställe kan innebära att du inte får jobbet du vill ha då du helt enkelt inte anses vara representabel för företagets räkningar...
Tusen tack!
Så länge du inte gaddar ett hakkors i pannan så har du inget att oroa dig för.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!