Citat:
Ursprungligen postat av
PatricHbg
Och d lgger du din tid p flashback.....
Jag har onekligen lagt en del tid p Flashback. Jag r fortfarande inte 25 fyllda s jag har haft perioder av tristess dr jag inte har vetat vad jag ska gra. Det hr r frsta gngen jag loggar in p flera mnader.
Citat:
Ursprungligen postat av
Thesupreme
Tnker inte be om ett re, men vad r det fr fretag du driver? Hur ser ekonomin ut i dessa och den stora frgan jag frmodligen aldrig sjlv kommer att uppleva mer n i mina drmmar: hur knns det att bolla fritt med livet utan begrnsningar?
r det kul att driva fretag?
Skulle jag haft denna chans i livet vore jag nog verlycklig just nu. Givetvis tar man det fr givet efter ett tag antar jag.
Men jag r nog ekonomiskt besatt. Har just bytt jobb och skaffat egen lgenhet, borde vara jtteglad men jag knner bara en brda.. Jag tnker pengar p varenda pryttel ja mste kpa fr att kunna spara undan en extra slant varje mnad, men till vilket pris? Att jag sjlv mr smre? Jag vet inte.
Vad det r fr fretag spelar egentligen mindre roll. Min huvudsakliga inkomst r aktier och dess avkastning. Efter ngra r av det brjade jag engagera mig i och vara med och bilda ngra bolag. Mitt frsta fretag var emellertid redan nr jag var 16 r.
Nr jag var 18 studerade jag en utbildning samtidigt som jag brjade f pli p mina aktieinvesteringar. Nr jag var 19 insg jag att jag kunde tjna miljoner om ret p det och hoppade av den utbildningen jag gick p och tog lite ledigt samtidigt som jag brjade frbereda mig fr en annan utbildning som jag knde mer passionerat fr, en utbildning som skulle leda till att jag kan utveckla mina egna produkter inom mitt intresseomrde.
Jag kan bara sga att det spelar ingen roll hur mnga miljoner du har p banken fr ditt vlbefinnande, s lnge du inte lter avsaknaden av detsamma dra ned dig. Det handlar bara om bekvmlighet och tidsbesparing. T.ex. har jag kunnat resa business class till USA 4 ggr i r. Den bsta gvan du kan ge dig sjlv r att lra dig investera med aktier. Ett tmligen blygsamt sparande kan d resultera i miljoner s smningom. Har sjlv en vn som r dagisfrken som har sparat ett par tusenlappar i mnaden och som nu precis har ntt miljonen.
Jag ska stta knslorna om pengar i ett ntskal:
Pengar r ngonting man har lagt ned tid fr att f och drfr r de vrda olika mycket fr olika mnniskor. Fr den som har lagt ned ett antal timmar fr varje tusenlapp kommer den tusenlappen vara tusen gnger mer vrd fr den n fr mig som kan dra in 100 000 som resultat av en timmes arbete (jobbar vldigt lite). Fr att frtydliga nu s r det inte s att jag sitter en timme och voil 100k, jag investerar lngsiktigt i aktier vilket krver vldigt lite arbete. Jag gr lite investeringar d och d, sen vntar jag 12 mnader tminstone innan jag sljer. Det resulterar i relativt f timmars faktiskt arbete om ret.
Fr alla intresserade av aktieinvesterande kan jag sga att det inte alls r srskilt spnnande, det krver tlamod och en del tur. Vad jag kan sga om saken r att du inte ska tro p snabba framgngar, svettas ver temporra motgngar utan flja den lngsiktiga trenden.
Kort sagt: Det r svrt att lyckas p kort sikt. Det r svrt att misslyckas p lng sikt. ven botten av den senaste brskraschen r hgre n motsvarande niv tio r tidigare.
Vad gller fretagsdrivandet r det nog den bsta delen av ekonomiskt oberoende, att kunna vlja hur mycket tid och vad man lgger den tiden p. Jag skulle inte sga att det r roligt att driva fretag utan snarare att det r roligt att driva ens eget fretag och att frverkliga de ider som man har. Det mest fantastiska r de vnner och kollegor man fr, de man vljer som ska ge en positiv energi varje dag (s det r bst att vlja noggrant), och ta sig igenom alla aber.
Nu har jag haft turen som kommit i kontakt med fantastiska mnniskor som hjlper mig med att skapa ngonting nytt och fantastiskt. Vnta och se