2015-10-05, 16:13
Medlem
deathofyous avatar
Så, Flashback,
Vilken slags slipsknut tycker ni är den snyggaste?
Personligen tycker jag four in hand eller Trinity, Four in hand för simpliciten och Trinity för den halvsymmetriska knuten.

Så, vad tycker ni?
Citera
2015-10-05, 16:20
Medlem
OldFashioneds avatar
Windsor eller halv-Windsor är det enda jag skulle använda mig av. Four in hand går inte alls med cut away collars. Eldredge och annat tjaffs har jag inget till övers för. Köp en snygg slips istället. Mindre är mer.
Citera
2015-10-05, 16:38
Medlem
Windsor helt klart, använder endast cut away krage så det kanske förklarar en del
Citera
2015-10-05, 17:29
Medlem
Bilingualbverns avatar
Det beror ju helt på: typ av skjortkrage, typ av slips, deras färger, vad man bär övrigt, personens ansiktsform/kroppsform/utstrålning, tillfälle etc.. De flesta passar i en four-in-hand eller inte alltför svulstig windsor-variant. Oftast använder jag four-in-hand eller Pratt-Shelby, och ibland Kelvin-knutar, när de passar. Måste säga att bland det fulaste som finns är en alltför spinkig eller rundlagd person med en stor cut-away-krage och en massiv svulstig windsorknut (speciellt då slipsen är rosa/lila osv.) formligen skriker bilförsäljare, revisor från skitskola eller blatte. Och folk som använder ljusare slips än skjorta borde arkebuseras på Savile Row, tänk blå skjorta och vit skinande slips usch!
Citera
2015-10-05, 17:42
Medlem
banan-pyjamass avatar
Använder alltid four in hand till alla kragar, att windsor skulle se bättre ut till cut- away tycker jag inte. Skulle knuten bli alldeles för spinkig i förhållande till kragen är det bara att göra en dubbel fih.
Citera
2015-10-05, 18:28
Medlem
Ajberts avatar
Winsdor är i alla lägen en oerhört tråkig knut. Håller med om att four in hand funkar, och är snyggt, till det mesta.
Citera
2015-10-05, 18:43
Medlem
Jag föredrar en full windsor i professionella sammanhang. Men när jag drar ut på krogen blir det oftast en Four in hand.
Citera
2015-10-05, 22:56
Medlem
AndrewBernards avatar
Antingen en enkel FiH eller dubbel, båda med dimple
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in