Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-04, 18:05
Medlem
Terrorfronts avatar
Norrlands bästa festival går på stenhårt å bombar ut Satyricon å Raubtier rätt så omgående
Minns me glädje när norrbaggarna öppnade första upplagan me "Walk the path of sorrow". En fåla hoppas att dom dunkar in gamla låtar även denna ggn. Å förlåt mig Ume, men varför ska Naglfar spela iår igen? Dom ha redan vart där 2 ggr så varför inte peta in nå bättre? Vart är Dark funeral, Setherial, Enslaved bara för å nämna några riktigt stora.

Satyricon
Raubtier
Battle beast
Firespawn
Cut up
Naglfar

Är klara änsålänge. Så va säger ni övriga? Själv ser ja fram emot 3 dgr hotell me en massa öl å flottigt käk
Citera
2015-10-04, 18:59
Medlem
crusherzs avatar
Ska dit i år igen, ett måste som umebo.

Jag gillar verkligen bokningarna hittills och ska själv se Satyricon, Raubtier, Firespawn och Cut up. Firespawn verkar riktigt spännande från vad jag hört och kan bli riktigt bra.
Citera
2015-10-12, 09:46
Medlem
Terrorfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusherz
Ska dit i år igen, ett måste som umebo.

Jag gillar verkligen bokningarna hittills och ska själv se Satyricon, Raubtier, Firespawn och Cut up. Firespawn verkar riktigt spännande från vad jag hört och kan bli riktigt bra.

Ha aldrig hört Firespawn så ja kollade tuben lite å ja, dom kan nog blir riktigt bra. Så de blir ett band å hålla koll på.

Enda negativa änsålänge är då Sigurds sjukdom som uppkommit. E då faen bara å hoppas att skiten håller sig positiv i fortsättningen så de inte blir tal om inställning.....
Citera
2015-10-12, 11:43
Medlem
Huntards avatar
Jag ska dit igen efter årets succé, så är det bara Sjukt bra arrangemang och välplanerade lokaler att ha festivalen på.

Jag själv avskyr Raubtier men förstår bokningen då det kommer att locka mycket folk (dock tråkigt klientel då raubtiers hardcorefans är i paritet med maidenfans det drygaste som finns på denna jord).
Naglfar däremot är jag grymt nöjd med!

Historiken säger att det kommer bokas lite finska band och därmed håller jag tummarna för Children of Bodom som en potentiell headliner. Meshuggah, Ghost, Månegarm eller Soilwork vore ju trevligt annars.
Citera
2015-11-20, 17:29
Medlem
Terrorfronts avatar
Dark Tranquility
Moloken
Defiatory

Nya band klara för spelning. Tranquility kändes gött faktiskt, ha lyssnat på dom i många år men aldrig pallrat iväg å sett live.

Ngn som har nån länk till Defiatory på tuben typ? Ja få bara upp en massa skit när ja söker på namnet.

Så va säger ni övriga, bra bokningar eller inte?
Citera
2015-11-21, 12:02
Medlem
crusherzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorfront
Dark Tranquility
Moloken
Defiatory

Nya band klara för spelning. Tranquility kändes gött faktiskt, ha lyssnat på dom i många år men aldrig pallrat iväg å sett live.

Ngn som har nån länk till Defiatory på tuben typ? Ja få bara upp en massa skit när ja söker på namnet.

Så va säger ni övriga, bra bokningar eller inte?

DT är en riktigt stabil bokning, grymt bra band som man lyssnat på i många år till och från.
Här är från i somras på wacken https://www.youtube.com/watch?v=9BWY5jZHNGg

De andra banden har jag inte så bra koll på.
Citera
2015-11-29, 13:08
Medlem
Huntards avatar
Håller med föregående! DT är ett jävla genialiskt band att boka, går aldrig fel när dessa herrar uppträder live. Om inte det bästa så bland det bästa du kan se på den svenska livescenen just nu.
Undrar när nästa bandsläpp blir.
Citera
2015-12-09, 19:43
Medlem
Huntards avatar
Jävlar! Raised Fist släpptes idag!!! kommer bli episkt
Citera
2015-12-09, 20:28
Medlem
crusherzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntard

Aldrig sett dem live, men det känns som det kommer bli en bra spelning som man måste se.

De andra två banden har jag ej hört talas om, får ta och lyssna in mig lite.
Citera
2015-12-10, 17:47
Medlem
Terrorfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntard

Kan inte mer än å hålla med. Är egentligen inte mina favoriter men de känns som att dom kommer leverera rejält. Bara hoppas att dom får bomba loss på Idun!

Men moses vettefan, ha kollat runt flertalet låtar på tuben å de känns som att jag tänker missa dom.....

Vanity kan nog bli bra live så om de inte krockar me nå bättre så lär man ramla in å kolla läget
Citera
2015-12-22, 20:19
Medlem
Terrorfronts avatar
Yehupp, då ha vi bandsläpp igen.

Achilles
Helvegen
Hypertension
Oro
Ensiferum

Ja ha inte hört nån av dom förutom Ensiferum å de va onödigt länge sen. Ha dock för mig att finnarna va riktigt bra, så de få bli å damma av några låtar å uppdatera en aning. Övriga få man välan spåna omkring på tuben efter. Va säger ni övriga?
Citera
2015-12-23, 08:06
Medlem
crusherzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorfront
Yehupp, då ha vi bandsläpp igen.

Achilles
Helvegen
Hypertension
Oro
Ensiferum

Ja ha inte hört nån av dom förutom Ensiferum å de va onödigt länge sen. Ha dock för mig att finnarna va riktigt bra, så de få bli å damma av några låtar å uppdatera en aning. Övriga få man välan spåna omkring på tuben efter. Va säger ni övriga?

Precis som ovan har jag inte heller hört talas om de fyra första banden och måste kika lite på youtube. Ensiferum däremot har jag sett ett gäng gånger, senast i sommar. Tycker Ensiferum är en riktigt schysst bokning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in