2019-10-18, 12:37
Medlem
Vet inte det kostar ca 200kr mer i månaden att öka mitt avtal från 1500 mil till 2000 mil om året. På 36 månader blir det 7200kr mer. Däremot kostar varje övermil 7,5kr så kör man 1500 mil över blir det 11.250kr så det är kanske värt att lägga till dem 200kr i månaden om man vet man sig att man kommer upp i minst 1500 mil om året. På så sätt behöver man ju inte oroa sig för övermilen. Sen får jag även tillbaka 3.5kr på undermil upp till 500mil om man inte kommer upp i 4500 mil
Citera
2019-10-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradaren
Vet inte det kostar ca 200kr mer i månaden att öka mitt avtal från 1500 mil till 2000 mil om året. På 36 månader blir det 7200kr mer. Däremot kostar varje övermil 7,5kr så kör man 1500 mil över blir det 11.250kr så det är kanske värt att lägga till dem 200kr i månaden om man vet man sig att man kommer upp i minst 1500 mil om året. På så sätt behöver man ju inte oroa sig för övermilen. Sen får jag även tillbaka 3.5kr på undermil upp till 500mil om man inte kommer upp i 4500 mil

Hur långt in i avtalstiden kan du öka dina mil?
Citera
2019-10-18, 17:21
Medlem
Bra fråga!
Vet inte men antar att dem kör någon uträkning om du nu skulle öka milen efter 1 år så blir det ju mer än 200 kr i månaden för det blir utslaget på 24 månader istället.
Citera
2019-10-18, 19:42
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Det står iof i annonsen att han kommer betala för övermilen.

Hur ser det ut med dom flesta kontrakten?

Är det någon större skillnad på att betala för övermilen eller att öka milen vid kontraktsskrivning.
Ökar man milen i kontraktsskrivningen så borde det även inkludera en extra service. Gör man det efter så kan jag tänka mig att man kan åka på förutom själva övermilen, även en extra service.
Även däcken kan vara på gränsen till godkände om bilen gått över 5000mil.
Detta är bara vad jag tror. Att öka milen i efterhand ser jag som något mer eller mindre desperat åtgärd. Något som återförsäljaren självklart tjänar massa pengar på.
Citera
2019-10-19, 23:48
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Denna är också skön. Totalt 80 mil kvar att köra. 80 MIL!!!!
https://www.blocket.se/stockholm/Aud...?ca=11&w=3
Men för helvete vad pantad. Någon borde ringa på annonsen enbart för att säga vilken idiot han är. Han lär snällt få betala resterande månader medan bilen står still. Sanslöst.
Citera
2019-10-20, 06:23
Medlem
Citat:
Ökar man milen i kontraktsskrivningen så borde det även inkludera en extra service. Gör man det efter så kan jag tänka mig att man kan åka på förutom själva övermilen, även en extra service.
Även däcken kan vara på gränsen till godkände om bilen gått över 5000mil.
Detta är bara vad jag tror. Att öka milen i efterhand ser jag som något mer eller mindre desperat åtgärd. Något som återförsäljaren självklart tjänar massa pengar på.

Precis. Sen är ju däckslitaget räknat på de milen man tog från början så antar att det man betalar för övermil är just för övermil.
Service, slitage osv lär tillkomma utöver övermilen man betalar för
Citera
2019-10-25, 22:58
Medlem
Blocket.ses avatar
Ska man skratta eller gråta?
https://www.blocket.se/gavleborg/Pri...?ca=11&w=3
Inte nog med att det bara finns 1/4 kvar av milen att köra, fast bara halva tiden gått. Fanskapet vill att övertagaren ska stå för överlåtelseavgiften med.
Här får du nog bjuda på femsiffriga belopp, samt ställa dig på alla 4 och ta metervis med balle, om någon ens ska lyfta luren.
Citera
2019-10-26, 09:18
Medlem
Citat:
Inte nog med att det bara finns 1/4 kvar av milen att köra, fast bara halva tiden gått. Fanskapet vill att övertagaren ska stå för överlåtelseavgiften med.
Här får du nog bjuda på femsiffriga belopp, samt ställa dig på alla 4 och ta metervis med balle, om någon ens ska lyfta luren.

Lär väl kosta han 25-30k om han vill komma ur detta fina avtal som grädden på moset måste du även lämna tillbaka bilen i Göteborg trots att bilen finns i Gävle
Citera
2019-10-26, 10:20
Medlem
godboys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Lär väl kosta han 25-30k om han vill komma ur detta fina avtal som grädden på moset måste du även lämna tillbaka bilen i Göteborg trots att bilen finns i Gävle
Gott om idioter. Han lär nog få punga upp ännu mer än 25-30K.
- Bilen är ju inte ny längre och största värdeminskningen är ju i början.
- Han har kört på tok för långt. Lär ju kosta lite med övermilen.
- Självklart kommer han få betala både överlåtelseavgiften, övermilen och tre fyra månadshyror.
Tror nog han kommer få svårt att bli av med bilen utan att gräva djuuuuuuuuuupt i plånboken. Troligen har han inte råd att göra det heller. Han skulle nöjt sig med en Peugeot 308 med rätt milantal.
Citera
2019-10-26, 23:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Hahah gillade speciellt det här stycket i annonsen:
"Avtalet löper ut i april 2021, så det är alltså 18 månader kvar. Optimalt för dig som vill ha ett enkelt bilägande och inte vill binda upp dig på 36 månader."

Hur fan är det ett enkelt bilägande för den stackars sate som tar över avtalet när man först och främst bara har 1500 mil kvar att köra på 1 1/2 år. Och sen måste punga ut över 6k varje månad? Vilken jubelidiot. Rätt åt han som satt sig själv i den sitsen.
Citera
2019-10-27, 09:49
Medlem
Blocket.ses avatar
Milkostnaden på denna bil blir 74kr milen, så det är absolut inte bekymmersfritt (: haha.
Jag förstår inte hur man kan leasa en premiumbil med ynka 1500mil år? Ska man köra dom korta sträckorna så kan man ju gott göra det i en Golf? Och ska man köra 3000 mil per år som vederbörande har gjort i en premiumbil så måste det vara mer lönt att köpa en? Men det är ju såklart frestande att ”plocka” ut en ny MB utan att behöva punga ut en krona i ögonblicket.
Citera
2019-10-27, 22:17
Medlem
sektledarenIIs avatar
Är det någon som kan förklara för mig varför man vill ta över någon annans leasing. Måste väl vara smartare att lösa det själv.

Eller lägger man pengar under bordet för att få folk att ta över leasing?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in