2020-07-25, 19:51
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Tycker denna är horribel. Snacka om att vara naiv. Skatten på 10.000kr kom som en överraskning, och alla avgifter som uppkommer vid överlåtandet betalas av övertagaren 🤣
Vinterdäck för du dessutom köpa till 😀
https://www.blocket.se/ystad/Volkswa...?ca=11&w=3
Ha ha, ja lycka till att bli av med den! Angående skatten så är det väl sånt man tar reda på INNAN man tecknar avtal. Hon, med de flesta andra som annonserar om övertag, har inte fattat det där med värdeminskning. Finns liksom inget incitament att inte hämta ut en helt ny.
Citera
2020-07-25, 19:54
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Man undrar ju om vissa vill bli av med sin bil när man skriver en sådan kass annons
Jag slutar jag aldrig förvånas över hur kassa annonser folk skriver. De vill överlåta en bil, men de talar inte om;
-när den är uthämtad.
-hur länge de är kvar på tiden.
-hur långt den gått.
-hur långt den får gå.
Inte helt sällan saknas ALLA dessa uppgifter, men i vilket fall saknas alltid någon eller några. Tänker inte folk? Relevant information liksom.
Citera
2020-07-25, 20:49
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag slutar jag aldrig förvånas över hur kassa annonser folk skriver. De vill överlåta en bil, men de talar inte om;
-när den är uthämtad.
-hur länge de är kvar på tiden.
-hur långt den gått.
-hur långt den får gå.
Inte helt sällan saknas ALLA dessa uppgifter, men i vilket fall saknas alltid någon eller några. Tänker inte folk? Relevant information liksom.

Jag tror dessa annonser skrivs av personer som inte ens själv tror på att någon ska ta över avtalet.
Dom kanske har en sambo som är på dom, att iaf göra något för att försöka bli av med den.
Annonser som är välformulerade brukar vara dom annonserna som är minst dåliga har jag märkt.
Finns det några som helst fördelar så vill man ju skriva det tycker man.
Citera
2020-07-25, 22:10
Medlem
godboys avatar
Citat:
Jag tror dessa annonser skrivs av personer som inte ens själv tror på att någon ska ta över avtalet.
Dom kanske har en sambo som är på dom, att iaf göra något för att försöka bli av med den.
Annonser som är välformulerade brukar vara dom annonserna som är minst dåliga har jag märkt.
Finns det några som helst fördelar så vill man ju skriva det tycker man.
Jo. Så tänker jag också. Som hur långt bilen gått exakt. Om det övermil, hur de tänker lösa det, hur många månader de bjuder på, vilket ÄR ETT MÅSTE vid ett övertag. Det borde ju tänka på hur mycket en KÖPT bil skulle minska i värde. Men när det gäller leasing så verkar få fatta detta.

Skulle också vara intressant att veta hur många övertag som verkligen blir av i förhållande till alla annonser. Tror faktiskt inte det är särskilt många, de som har en chans för övertag är det är många mil till godo, dvs att den som vill lämna över bilen kört väldigt lite. Detta tillsammans med en kort tid kvar på avtalet tror jag är en nyckel för ett övertagande. Annars kan man ju lika gärna gå och plocka ut en ny bil själv, vilket de flesta lär göra.
Citera
2020-07-26, 00:21
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Tycker denna är horribel. Snacka om att vara naiv. Skatten på 10.000kr kom som en överraskning, och alla avgifter som uppkommer vid överlåtandet betalas av övertagaren 🤣
Vilket satans stolpskott! Denna var ju än värre än de andra idioterna. Inte en bild på bilen i fråga samt det du påpekar om överlåtandet och vinterdäck inte ingår brukar man inte ha koll på vad det kostar om man vill köpa ut bilen?
Citera
2020-07-26, 00:29
Medlem
Blocket.ses avatar
Ja, det borde dom ju få veta om dom hör av sig till åf?
Vore kanske den smidigaste lösningen, att köpa ut bilen, och sedan sälja den privat, eller låte åf köpa tillbaka den haha. Jaja hur dom än vänder och vrider på det, så blir det rövknull av det hela.
Citera
2020-07-26, 14:41
Medlem
Citat:

Ja vilken jävla chock att skatten på nya bilar skjutit i höjden de senaste åren..

Var själv lite sugen på En Tiguan då de ligger bra till i pris på leasing, men en styv tusing extra i månaden så blir det inte lika kul längre.
Citera
2020-07-27, 20:15
Medlem
Blocket.ses avatar
Några månader har gått. Och även några mil verkar det som (:
https://www.blocket.se/stockholm/Vol...?ca=11&w=3
Citera
2020-07-28, 10:50
Medlem
Citat:
Några månader har gått. Och även några mil verkar det som (:

Värdelös annons! Det ska mycket till om man ska vilja ta över en så ny bil. Hon måste bjuda på en massa saker, annars är det bättre att åka och plocka ut en ny bil själv, där man själv får bestämma utrustning och antal mil.
Och varför kan folk inte skriva ut exakt hur långt den har gått? 1000-1499 säger inte så mycket (mer än att den har gjort en hel del övermil).
Citera
2020-07-28, 16:05
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durrav
Värdelös annons! Det ska mycket till om man ska vilja ta över en så ny bil. Hon måste bjuda på en massa saker, annars är det bättre att åka och plocka ut en ny bil själv, där man själv får bestämma utrustning och antal mil.
Och varför kan folk inte skriva ut exakt hur långt den har gått? 1000-1499 säger inte så mycket (mer än att den har gjort en hel del övermil).

Den är nästan så nonchalant skriven att man blir provocerad. Som att hon väntar sig att enkelt kunna bli av med den. Är det någon i tråden som har tagit över ett PLA, eller åtminstone ringt på en sådan annons? Nyfiken på hur det går till i verkligheten, och hur desperat en säljare kan bli i skarpt läge.
Citera
2020-07-28, 16:13
Medlem
Bjurras avatar
Om bilen bara har 12-18 månader kvar på kontraktet finns det väl ett värde i det eftersom många inte vill binda upp sig och utbudet på ett bilar med ettårsleasing är begränsat.

Men att ta över en bil som har 30 av 36 månader kvar är inte så kul.

Vad gäller utrustning så är det svindyrt att skräddarsy utrustning till en leasingbil så den faktorn är rätt minimal.
Citera
2020-07-28, 16:53
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Fantastisk månadsavgift!!!!
Dock måste du betala mig mellan 17.000-19.000kr i handen vid övertagande.
Samt att administrativa kostnader kan förekomma.
Även vinterdäck verkar saknas i denna fantastiska deal.

Finns en likadan ny i Vallentuna, kostar 27400 i kontantinsats, det blir 3745 i månaden utslaget över 36 månader. Finns även XC40 T2 för 3700 från samma handlare, varför skulle man vilja betala mer totalt för att skiljas från kontantinsatsen i början av leasingperioden?

XC40 är populär, gissar att han blir av med bilen om han drar av 5000 på kontantinsatsen och bjuder på överlåtelseavgiften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in