Citat:
Ursprungligen postat av
Blocket.se
Jag tror dessa annonser skrivs av personer som inte ens själv tror på att någon ska ta över avtalet.
Dom kanske har en sambo som är på dom, att iaf göra något för att försöka bli av med den.
Annonser som är välformulerade brukar vara dom annonserna som är minst dåliga har jag märkt.
Finns det några som helst fördelar så vill man ju skriva det tycker man.
Jo. Så tänker jag också. Som hur långt bilen gått exakt. Om det övermil, hur de tänker lösa det, hur många månader de bjuder på, vilket ÄR ETT MÅSTE vid ett övertag. Det borde ju tänka på hur mycket en KÖPT bil skulle minska i värde. Men när det gäller leasing så verkar få fatta detta.
Skulle också vara intressant att veta hur många övertag som verkligen blir av i förhållande till alla annonser. Tror faktiskt inte det är särskilt många, de som har en chans för övertag är det är många mil till godo, dvs att den som vill lämna över bilen kört väldigt lite. Detta tillsammans med en kort tid kvar på avtalet tror jag är en nyckel för ett övertagande. Annars kan man ju lika gärna gå och plocka ut en ny bil själv, vilket de flesta lär göra.