2015-10-04, 15:40
Medlem
AntonSandstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Kvinna runt 50 år, ingen koppling mellan de två fallen.
Någon som vet något om kvinnan?
Citera
2015-10-04, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonSandstrom
Någon som vet något om kvinnan?
Jo, jag vet eventuell dödsorsak, men just detta fallet måste lösas av polisen. Så jag håller inne med det, så jag inte stör någon polisutredning, kan bara säga att det kan bli intressant att följa detta fallet.
Citera
2015-10-04, 15:46
Medlem
AntonSandstroms avatar
Citat:
Jo, jag vet eventuell dödsorsak, men just detta fallet måste lösas av polisen. Så jag håller inne med det, så jag inte stör någon polisutredning, kan bara säga att det kan bli intressant att följa detta fallet.
Menar mest på var hon va hemma hörande och vad hon gjorde där ute!
Citera
2015-10-04, 15:50
Medlem
Citat:
Kvinna runt 50 år, ingen koppling mellan de två fallen.
Japp tack.

Citat:

Citat:
Enligt boende i området som vår reporter talat med kan offret vara en kvinna skriven i trakten.
Hon ska under kvällen ha gått bort till Mölletofta värdshus för att handla, men inte återvänt.
Då tillkallades polis.
http://www.hd.se/lokalt/klippan/2015...utreder-brott/

Smitningsolycka verkar mest troligt.
Citera
2015-10-04, 15:51
Medlem
Åkte nyss på E4 och precis efter Rasta Mölletofta hajade till då det på en intilliggande väg utmed motorvägen stod en polisbil med blåljusen påslagna. Cirka 50 m från polisbilen stod en mörkgrå BMW, troligtvis en 1:a av något slag. Vet någon om ett sådant fordon kan kopplas till den döda kvinnan?
Citera
2015-10-04, 15:53
Medlem
Citat:
Ute på kvällspromenad har jag hört, nåt helt vardagligt iaf. Måste väl bo i närheten tänker jag.
Citera
2015-10-04, 15:57
Medlem
Jag kan säga så här! Det är en kvinna född 55. Hon hälsa på några bekanta och skulle gå en sväng. Då hon inte kom tillbaks anmäldes hon till polisen. Dagen efter hittas hon död. De har spärrat av mellan mölletofta och eket. De vill inte gå ut med namn på grund av att det fortfarande utreder fallet och alla anhöriga har inte blivit informerade.
Citera
2015-10-04, 17:53
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Polisen rubricerar nu att det är ett mord

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21522846.ab

Citat:
Kvinnan skulle arbeta sent men kom inte till jobbet - då larmade kollegorna polisen.
Några timmar senare hittades hon död i skogen i Klippans kommun - polisen rubricerar ärendet som mord.
– Ingen misstänkt gärningsman är gripen i nuläget, säger Calle Persson vid Skånepolisen.

Det är lite oklart forfarande om det rör sig om ett mord i mitt tycke.
Citera
2015-10-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Polisen rubricerar nu att det är ett mord

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21522846.ab

Det är lite oklart forfarande om det rör sig om ett mord i mitt tycke.
Det hade du inte alls tyckt om du hade info om skadebilden. Helt klart ett brott är det som har skett, visst mord eller nåt annat allvarligt brott är väl öppet, men hon har inte dött av hjärtinfarkt kan jag ju säga..
Citera
2015-10-04, 18:44
Medlem
Mordrubriceringen är väl ett led i att inledningsvis utreda förutsättningslöst. Det är nog ganska rimligt att anta att den justeras i takt med att det framkommer vad som hänt.

Jag gissar att hon olyckligtvis blivit påkörd av ett fordon framfört av en berusad förare som smitit.
Citera
2015-10-04, 18:46
Medlem
crusades avatar
Citat:
Det hade du inte alls tyckt om du hade info om skadebilden. Helt klart ett brott är det som har skett, visst mord eller nåt annat allvarligt brott är väl öppet, men hon har inte dött av hjärtinfarkt kan jag ju säga..

Det lär ju inte handla om smitning iaf om det rubriceras som mord.
Citera
2015-10-04, 20:05
Medlem
ReedMes avatar
När jag tittar på Aftonbladets bilder, ser det ut som att personalen från rättsmedicin arbetar en bit in i skogen. Sen verkar det gå in en liten skogsväg där. Jag får nästan en känsla av att kroppen har blivit dumpad där inne i skogen.

Nån som vet ifall kvinnan hade ett förhållande/var gift med en man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in