2017-10-10, 17:33
Medlem
oshin.cantwells avatar
Är det bara jag som får vissa obehagliga vibbar? https://www.youtube.com/watch?v=x-97fQwpoa8
Citera
2017-11-25, 21:53
Medlem
Nochillss avatar
Elon Musk kom från ingenstans och man hör talas om honom och hans innovationer väldigt ofta nuförtiden.
Han påminner om tidigare visionärer såsom; Henry Ford, Steve Jobs, Thomas Edison mfl som alla ville och kunde förändra världen.

Paris Hilton är väl både fotomodell, dj på Ibiza och arvtagare till ett hotellimperium och hon har ju inte ensam skapat sig en möjlighet som direkt förändrar världen.
Citera
2017-12-01, 05:44
Medlem
100 MW batteridrift... (Motsvarar typ 20 rätt stora vindkraftverk när det blåser.)
Citat:
The world's largest lithium ion battery has begun dispensing power into an electricity grid in South Australia.

The 100-megawatt battery, built by Tesla, was officially activated on Friday. It had in fact provided some power since Thursday due to demand caused by local hot weather.
...
Tesla boss Elon Musk famously vowed to build the battery within 100 days - a promise that was fulfilled
http://www.bbc.com/news/world-australia-42190358
Senast redigerad av iconicatab 2017-12-01 kl. 06:11.
Citera
2018-02-02, 20:02
Medlem
Kodiak-s avatar
Jag gillar hans twitterflöde mer och mer och hur han upplyser oss om hur försäljningen av eldkastare och annat framskrider.
Citera
2018-04-08, 15:08
Avstängd
Är det han som desginat och kommit på den vertikala landingen på rakter? Sjukt häftigt iaf.
Citera
2018-05-05, 08:26
Medlem
arbetets avatar
Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me

Börjar folk vakna upp till mega-bluffen Tesla? Elon Musk verkar ha haft ett nervöst sammanbrott:

Wall Street furious after Elon Musk goes off during bizarre Tesla earnings call
Tesla CEO Elon Musk's refusal to take questions from analysts about the company's financial condition drew sharp criticism from Wall Street analysts and investors on Thursday.

Tesla is burning cash as it tries to ramp up production of its Model 3 electric car that is seen as crucial to the company's growth and future profits.

Musk had said Tesla does not need to raise cash this year, but the company has raised capital each year since its initial public offering in 201
http://www.businessinsider.com/r-tes...r=US&IR=T&IR=T

Som om det inte räckte, han gick senare ut med ännu mer bizarra Tweets:

Elon Musk calls out critics in a tweetstorm

Tesla CEO Elon Musk took to Twitter on Friday to once again confront skeptics of his company.

The tweetstorm followed a combative earnings call on Wednesday that saw Musk ignore questions posed by two analysts.

It's just the latest chapter in Musk's contentious relationship with Tesla bears and short sellers, who he has excoriated in the past.
https://www.businessinsider.co.za/el...gs-call-2018-5

Är han bipolär?
Senast redigerad av arbetet 2018-05-05 kl. 08:29.
Citera
2018-05-05, 09:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me

Börjar folk vakna upp till mega-bluffen Tesla? Elon Musk verkar ha haft ett nervöst sammanbrott:

Wall Street furious after Elon Musk goes off during bizarre Tesla earnings call
Tesla CEO Elon Musk's refusal to take questions from analysts about the company's financial condition drew sharp criticism from Wall Street analysts and investors on Thursday.

Tesla is burning cash as it tries to ramp up production of its Model 3 electric car that is seen as crucial to the company's growth and future profits.

Musk had said Tesla does not need to raise cash this year, but the company has raised capital each year since its initial public offering in 201
http://www.businessinsider.com/r-tes...r=US&IR=T&IR=T

Som om det inte räckte, han gick senare ut med ännu mer bizarra Tweets:

Elon Musk calls out critics in a tweetstorm

Tesla CEO Elon Musk took to Twitter on Friday to once again confront skeptics of his company.

The tweetstorm followed a combative earnings call on Wednesday that saw Musk ignore questions posed by two analysts.

It's just the latest chapter in Musk's contentious relationship with Tesla bears and short sellers, who he has excoriated in the past.
https://www.businessinsider.co.za/el...gs-call-2018-5

Är han bipolär?

Ja, han har tidigare nämnt på twitter att han är bipolär.

Han var mobbad som liten och har därför ett svagt ego, och ett extremt bekräftelsebehov pga sin narcissism.
Citera
2018-05-05, 09:44
Medlem
Soterns avatar
Jag tror han är före sin tid, för mycket före sin tid. Det kan vara svårt för investerare och andra konservativa att hänga med i hans ibland vilda visioner. Han påminner faktiskt lite om just Tesla som också var före sin tid, där hans samtid inte riktigt förstod hans genialitet.
Och likt Tesla kanske han kommer att balla ur i allt mer spektakulära idéer. Hans ”rörpost” som transportmedel tycker jag är ett exempel på lite av megalomani, men visst är han en spännande och pådrivande figur.
Jag skulle absolut inte bli förvånad om hans imperium rasar samman, även om jag alls inte önskar det. Tvärtom önskar jag att det fanns fler sådana innovatörer som vågar gå över gränserna.
Citera
2018-05-06, 06:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag tror han är före sin tid, för mycket före sin tid. Det kan vara svårt för investerare och andra konservativa att hänga med i hans ibland vilda visioner. Han påminner faktiskt lite om just Tesla som också var före sin tid, där hans samtid inte riktigt förstod hans genialitet.
Och likt Tesla kanske han kommer att balla ur i allt mer spektakulära idéer. Hans ”rörpost” som transportmedel tycker jag är ett exempel på lite av megalomani, men visst är han en spännande och pådrivande figur.
Jag skulle absolut inte bli förvånad om hans imperium rasar samman, även om jag alls inte önskar det. Tvärtom önskar jag att det fanns fler sådana innovatörer som vågar gå över gränserna.
Ingen fara! Nu ska han börja göra godis:

Elon Musk is 'super, super serious' about starting a candy company
Sweet. Elon Musk says he's starting a candy company.
The billionaire entrepreneur tweeted Saturday that he is "super, super serious" about starting his own confections enterprise.
"It's going to be amazing," Musk wrote.
https://edition.cnn.com/2018/05/05/u...rnd/index.html
Citera
2018-05-07, 20:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det enda abret med Musks genialitet är att Tesla måste börja tjäna pengar. Att Tesla haft några lönsamma kvartal hjälper inte upp att bolaget har konstant röda siffror.
Håller första kvartalets förlusttakt i sig så blåser Tesla 25-28 miljarder i år.
Det är ohållbart på lite sikt.
Citera
2018-05-07, 23:50
Medlem
GamleJans avatar
Han är en grym entreprenör, uppfinnare och har visioner.

Folk sitter och snurrar foliehattar och nickar medhållande till konspiratoriska Youtube-klipp
medans Elon Musk grundade Paypal (som gjorde internetbetalningar mycket enklare), OpenAI
och Tesla med mera. Ingen jävla pappskalle med andra ord.

Paris Hilton är en bortskämd brud som gjort narr av sin familjs namn och arv.
Skaplig jämförelse.. Jag tänker då inte mata trollet nåt mer.
Citera
2018-05-09, 01:15
Medlem
Läste att Tesla är värderat dubbelt så mycket som Ford även fast Ford tillverkade 6 miljoner bilar förra året och gick 7.6 miljarder plus medan Tesla sålder 100 000 bilar och gick 2 miljarder back.

Citat:
Musk has long used a strategy that relies on funding growth by raising lots and lots of capital. Thompson estimates he’ll need about $8 billion in the next 18 months to keep Tesla operating.

The new compensation package for Musk encourages expanding the size of the company and growing Tesla’s market value, but doesn’t emphasize becoming profitable.

“As a reality check, Tesla is worth twice as much as Ford, yet Ford made 6 million cars last year at a $7.6 billion profit while Tesla made 100,000 cars at a $2 billion loss,” wrote Thompson, who has consistently outperformed the market as a hedge fund manager.

He said, “I have never seen anything so absurd in my career.”

http://fortune.com/2018/03/27/tesla-bankruptcy/

Det blir minst sagt svettigt att vända.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback