2015-10-04, 17:41
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kanske säkert för flyktingar som inte är kurder, men många flyktingar från både Syrien och Irak är just kurder.

Om Erdogan lyckas få igång sitt inbördeskrig mot kurderna kommer saken att ställas på sin spets. Som jag skrev ovan kan EU inte gärna skicka tillbaka folk som flyr undan den turkiska regimen till Turkiet.

Då får väl EU lyfta luren till Albanien och köpa flyktinglägerkapacitet därifrån också då, åt kurderna som Erdogan vill döda. Albanien behöver "utländska investeringar" och det viktiga för EU är inte om "alla trivs" i Turkiet - det viktiga för EU är "varsomhelst men inte Schengen".
Citera
2015-10-04, 17:54
Medlem
Med miljoner i läger i justa Turkiet - vad händer när Turkiet blir EU-medlem - ha ha ha
Citera
2015-10-04, 18:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Då får väl EU lyfta luren till Albanien och köpa flyktinglägerkapacitet därifrån också då, åt kurderna som Erdogan vill döda. Albanien behöver "utländska investeringar" och det viktiga för EU är inte om "alla trivs" i Turkiet - det viktiga för EU är "varsomhelst men inte Schengen".

Det bor 16 miljoner kurder i Turkiet. Albanien är ett litet land.
Citera
2015-10-04, 18:21
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Med miljoner i läger i justa Turkiet - vad händer när Turkiet blir EU-medlem - ha ha ha

Frågan är lika aktuell som vad som händer när grisar får vingar och kan flyga.

Detta sagt, så tror jag inte att flera miljoner syrier i längden kan bo i läger i Turkiet. Särskilt inte kurder, som har anledning att frukta den turkiska regimen.
Citera
2015-10-04, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Frågan är lika aktuell som vad som händer när grisar får vingar och kan flyga.

Detta sagt, så tror jag inte att flera miljoner syrier i längden kan bo i läger i Turkiet. Särskilt inte kurder, som har anledning att frukta den turkiska regimen.

Självklart går inte Turkiet med på att husera dessa flyktingar för all framtid. Dom är dock en en bra bricka att ha i ett större spel där man kan framhäva Turkiets intressen (vilka de än må vara). I förlängningen så är flyktingläger ohållbara oavsett om dom finns i Svedala eller i Turkiet (därav EU's önskan att Turkiet anstränger sig för att integrera flyktingar).
Citera
2015-10-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Självklart går inte Turkiet med på att husera dessa flyktingar för all framtid. Dom är dock en en bra bricka att ha i ett större spel där man kan framhäva Turkiets intressen (vilka de än må vara). I förlängningen så är flyktingläger ohållbara oavsett om dom finns i Svedala eller i Turkiet (därav EU's önskan att Turkiet anstränger sig för att integrera flyktingar).

Du nosar på något intressant som jag väntat med:

Turkiet vill gå med i EU - turkarna är inte så jävla dumma utan rätt smarta-
De har skrivit på FNs Azylkör men reserverat sig så endast euopéer kan få
azylstatus i Turkiet (No Joke)

Gissningsvis vill inte Turkiet ha dessa afganer/araber/syrier m fl i sitt land
eftersom med flera miljoner såna kan ju EU tycka att vi vill inte ha med
Turkiet. Det finns således risk för att Turkarna inte ställer upp på detta.

Men dom kan alltid skickas till Kina o Mongoliet där finns det plats för dem
som betalar - kanske även i Sahara o Kalhari-öknarna för där finns space
Citera
2015-10-04, 19:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Självklart går inte Turkiet med på att husera dessa flyktingar för all framtid. Dom är dock en en bra bricka att ha i ett större spel där man kan framhäva Turkiets intressen (vilka de än må vara).

Det känns som Turkiet inte surar jättemycket om Assad blir kvar i Syrien med Rysslands hjälp. Nu när Putin bombar loss sätter han ju mest käppar i hjulet för USAs plan att ta bort Assad-regimen och kaosa med olika CIA-tränade rebellgrupper som nu Ryssland jävlas med.

USAs mål är ju långsiktigt att plocka varje skitland i MENA. Irak, Afghanistan, Libyen, nu är det Syriens tur. Om Assad faller står Iran näst på NWO-amerikanernas "overthrow"-lista. Nu gör Putin samma trick som när USA skulle gå in i Libyen - han skyddar regimen, och det är kortsiktigt det enda sättet att få slut på kaoset och kunna tömma Turkiets flyktingläger.

Det blir till syvende och sist ett helvete för NWO-globalisterna eftersom får dom backa från Syrien kan dom inte ge sig på Iran. Om vi får ett slut på stridigheterna inne i Syrien med Putins hjälp kan vi nog vänta oss lite fler stageade terror-attacker. Hade jag ett flygbolag hade jag inte flugit över Syrien kan jag säga. Detta för att skylla Assads regim för terror och att någon regimtrogen grupp har skjutit ner nån airliner - allt för att kunna fortsätta enligt handboken. Bocka av ännu ett land på "overthrow-the-government-here"-listan.

Men långsiktigt måste stabilitet råda i Syrien - det går dock emot USAs intressen efter 9/11. Så jag är inte så hoppfull - vi såg Soros (NWO-globalistdåre av värsta sorten) t.ex. lobba för att EU MÅSTE ta emot flyktingarna. Det måste vi inte alls det. Vi kan också få USA att sluta understödja "rebellterrorister" i dom här proxyländerna - det är ett mycket säkrare sätt att uppnå stabilitet långsiktigt.

Det är därför för mig helt främmande att alla jävlar ivrar om svenskt NATO-medlemsskap. Vi blir fullkomligt invaderade av migrationsströmmar som genereras av USA och i förlängningen NATOs proxykrig i Syrien. Men det verkar folk vara helt blinda för. Men det är en annan tråd.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-10-04 kl. 19:29.
Citera
2015-10-04, 19:34
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Det var detta jag anade och skrev om i en tidigare tråd. Sverige/EU kommer fylla på med kolonisatörer under hösten. För att nästa år stoppa tillströmningen under några månaden eller något år. Därefter samma sak igen och igen och igen. Invandring, massinvandring, invandring, massinvandring...osv.

Allt detta för att svensken skall tro att allt är som vanligt.

Man låter offret förblöda långsamt.

Death by a thousand cuts.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här