• 1
  • 2
2016-07-01, 20:57
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jaha men vad bra. Det förklarar ju säkert varför nästan ingen av de allra bästa i världen med grippers använder denna gripper

Nej, det är inte så enkelt. Hade det varit det så hade alla använt just denna gripper och ingenting annat. Anledningen till varför jag berättar att jag har över 100 grippers var bara för att klargöra att jag testat det som finns på marknaden. 100 till antalet har jag inte enbart för träningens skull utan givetvis också för samlingens skull

Det är ganska dumt att träna med fel utrustning om man vill bli bra på en typ av utrustning som det tävlas med. Det är lite som att enbart köra med smith maskin om man vill bli världsmästare i styrkelyft.

Av den simpla anledningen så finns det ingen som tränar seriöst och tillhör världseliten i grippers som tränar enbart med denna typ av grippers.

Ja nu har jag ju inte påstått något annat direkt om andra träningsvarianter.

En justerbar gripper är grym ifall man vill träna upp kross styrka. Vill man certa sig och tävla så är det bara inhandla extra 2-3 grippers för det utöver annan träning för kross.
Citera
2016-07-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Ja nu har jag ju inte påstått något annat direkt om andra träningsvarianter.

En justerbar gripper är grym ifall man vill träna upp kross styrka. Vill man certa sig och tävla så är det bara inhandla extra 2-3 grippers för det utöver annan träning för kross.

Nej du skrev: "där har man så man aldrig behöver köpa fler".

När du skriver det så antar jag ju att du menar att man aldrig behöver köpa fler grippers om man har köpt den. Om du sedan ändrar dig så håller jag med dig, men det var inte det du skrev från början.

Att generellt säga att det där är den enda grippern man behöver är inte ett korrekt påstående. Precis som jag skrev i inlägg #7 så kan man använda den för att träna vissa delar för att bli bra på att stänga grippers.

Vill man köra med inställningsbara grippers så är det mycket bättre att köra med vanliga vridfjädrar där handtagen går att justera som t.ex Silvis, eller köpa Tetting's (om man kan hitta några) och gänga hålet så man kan ställa in dessa. Det är tre till sex gånger så billigt som att köpa Baraban's inställningsbara och mycket bättre. Köper man tre stycken så täcker man spektrumet 60-180 pounds utan problem. Då får man träning som är direkt överförningsbar till standard grippers utan att man behöver gissa hur bra man är med normala grippers.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in