Citat:
Ursprungligen postat av
libben
Nästa gripper du köper borde vara en justerbar gripper från RB. Han gör dem för hand själv personligen och du kan handla direkt från hans hemsida.
Tyvärr så är dessa justerbara grippers med vanliga raka fjädrar inte lika svåra att stänga i slutet. Vill man bli bra på gripeprs och certifiera sig så bör man fokusera på att använda exakt den typen av gripper som man ska försöka stänga. Man bör också till och med hålla sig till samma märke då handtagen kan skilja sig från märke till märke. Det är små saker men som gör skillnad när man försöker att certifiera sig då dessa grippers är helvetes svåra.
Med det sagt så kan man givetvis använda alla typer av olika grippers som variation på sin träning. När det gäller justerabara med rak fjäder så skulle jag rekommendera David Horne's "Vulcan" gripper, den är bättre än Robert Baraban's dito, tycker jag. Pga den har mycket större spann mellan handtagen vilket gör den väldigt svår att sätta i handen, så man får väldigt bra träning i själva sättningen, mycket bättre än med någon annan gripper. Då kan man använda den i kombination med sina COC's, GHP's osv.
Till CEBN rekommenderar jag Silvis T-Rex. Går att ställa från en enkel "COC#2# till "COC#3".
Den går att beställa direkt från deras hemsida eller från USA.