2015-10-03, 19:40
Medlem
d00rkeys avatar
I en annan trd hr p Flashback Forum hvdas det d och d att den senaste masskjutningen i Oregon skulle vara en s kallad false flag, att hndelsen allts skulle handla om att den federala staten p ngot skumt stt har arrangerat den fr att f till stnd hrdare vapenlagar och, enligt x22 Report p https://www.youtube.com/watch?v=gqMqvH3G66w, effektivt kunna avvpna det stackars hunsade amerikanska folket* fr att den federala diktaturen och statstyranniet ska kunna fullbordas.

Visserligen kan det ligga en (liten) del i vad konspirationsteorier frmedlar (ibland) och man br nog inte helt och hllet sl dvrat till mot precis allt som man vid en frsta anblick kan tycka r en konspirationsteori. Men samtidigt fr man nog frska se lite till vem avsndaren bakom ett meddelande (som t ex videon ovan) kan vara och sedan dra slutsatser ven utifrn det.

S fr att inte versa trden i det andra delforumet med fler knppgkar och konspirationsteoretiker tnkte jag att vi kanske skulle diskutera saken hr istllet, allts om man kan anse att det ligger ngonting i det hr "false flag"-tnkandet, och kanske i synnerhet i frhllande till det nyligen intrffade massmordet i Oregon.
Citera
2015-10-03, 19:44
Tror det r fr svrt att arrangera en sn hr false flag. Det skulle ju betyda att ett grovt antal skdespelare som r offrens slkt mste ljuga.

Finns nog lttare false flags att arrangera d.
Citera
2015-10-03, 19:48
Medlem
ByeByeBostons avatar
Det har ryktats om att personen p bilden som jag lnkar har varit p ett flertal skjutningar, jag vet inte om det r sant dock.

http://postimg.org/image/648r4gehf/
Citera
2015-10-03, 19:58
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Tror det r fr svrt att arrangera en sn hr false flag. Det skulle ju betyda att ett grovt antal skdespelare som r offrens slkt mste ljuga.

Svrt och svrt?
Att f en rubbad individ att genomfra en viss grning r nog inte s jvla svrt egentligen. Det beror nog bara p hur rubbad och/eller lttmanipulerad han/hon r.

Edit: Frresten s r det nog inte s, ven i foliehattarnas gon, att morden inte har gt rum. /edit

Jag tror dock inte fr ett gonblick att ngon vettig, typ demokratisk, stat eller myndighet skulle vga sig p ngot sdant som det hr, eller som 9/11. Om det p minsta vis kom ut att det faktiskt ligger ngonting i konspirationsteorierna i dessa fall skulle det helt enkelt bli ett jvla liv som ingen sdan stat eller myndighet skulle "verleva".
Citera
2015-10-04, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priz

Finns det ngon vinning i sm bluffar fr regeringen det r ju en enorm risk!

Jag slr nog dvrat till och ftterna bakut fr de flesta konspiratrer. Dem kommer med ngot bevis sen nr man granskar det nrmare visar det sig att det var ngot annat eller har en rimlig frklaring!

Jag har varit med om det gng p gng att deras teorier faller!
Citera
2015-10-04, 18:55
Medlem
fluffypuffys avatar
Hurvida det pverkar om detta var en s.k. false flag eller ej r oskert, men att hans identitet frsks framstllas som vit, foton p honom ser suspekt vita ut, hans facebook r efter skjutningen vertagen och ndrad i.
Han var en mrkhyad muslim med isis-kontakter, och detta borde hamna under "terrordd".
Ryssland hade honom p terrorlista, som usa nekade sig,

http://www.eutimes.net/2015/10/orego...e-from-russia/
Citera
2015-10-04, 22:27
Medlem
Strychnos avatar
OT raderat.

Hll er till mnet!
Inlgg som inte hr till topic kommer att raderas.

//Moderator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in