Hej jag studerar och hade tänkt att utnyttja chansen att arbeta lite och få bra lön, dvs jobba på lördagar och/eller söndagar och få ut ett snuskigt bra OB-tillägg varje gång.
Jag vet dock inte så mycket om affärer som ger ut OB, därför kollar jag här på flashen i hopp om att ni ska hjälpa en vilsen gosse till att tjäna staten.
Vad jag har hört har ICA sjukligt bra OB-tillägg, man kan tydligen tjäna 150kr/timmen vanligtvis och med ob få hela 300kr/timmen. Om detta är sant vet jag dock inte och det lämnar jag osagt. Men OM det är sant att ICA ger ob-tillägg på helger, gäller det ALLA ICA-affärer då eller är det upp till butiken att avgöra om de vill dela ut OB-tillägg eller inte?
Hade även varit grymt med mer tips på ställen som ger en en bra OB-lön :-)
Har själv jobbat på ica och efter 12:00 på lördag och hela söndagar är det 100% OB! Hade själv 118 kr/h som ingångslön, så 118 ggr 2 på de timmarna. Fortfarande jävligt bra timlön på ett ställe som ica och om man är student..
EDIT: Räkna INTE med 150 kr/h som ingångslön. 125 kanske beroendes på åldern.
Senast redigerad av Dissociative 2015-10-02 kl. 16:57.
Really? Antar att det kassajobb då va? Krävs det nån tidigare utbildning? Hur fick du jobbet? Hittar inget ställe där man kan maila ica.
Jag gjorde allt. Lasta in nya varor i i hyllorna, tog hand om posten, satt i kassan. Maila inte, gå in i butiken och prata med chefen. Det ökar chanserna att få jobb drastiskt. Jag fick jobbet då jag först hade praktik där 2 månader genom arbetsförmedlingen.
Behövs ingen tidigare utbildning annat än att du klarat gymnasiet
Just det, har en bekant som jobbar på ICA, och fick höra den rejäla höjningen pga OB, och var verkligen tvungen få svar på det lät inte så troligt för att vara ICA men ack
Där det är dubbelt betalt från lördag klockan 12.00 och sen hela söndagen.
Så spelar nog ingen roll om det är Ica, Coop, Intersport eller XXL.
Alla som har handelsavtal har bra OB
Just det, har en bekant som jobbar på ICA, och fick höra den rejäla höjningen pga OB, och var verkligen tvungen få svar på det lät inte så troligt för att vara ICA men ack
Jobbar nu på Statoil och där ska OB'n visst vara ännu bättre då Statoil inte går under handels utan fordon Har inte riktigt kollat upp det än dock
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!