Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-10, 19:24
  #37
Medlem
AgravaineSWs avatar
Själv går man i gymnasiet och har två dt50r 98.
Citera
2015-10-12, 14:09
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgravaineSW
Själv går man i gymnasiet och har två dt50r 98.

Samma här, drar inte mycket och är roliga att mecka med
Citera
2015-10-13, 07:28
  #39
Medlem
AgravaineSWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treplusfyra
Samma här, drar inte mycket och är roliga att mecka med

Och så är dem biffiga Folk tror man är galen för man kör en gammal dt
Citera
2015-10-22, 20:27
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgravaineSW
Och så är dem biffiga Folk tror man är galen för man kör en gammal dt

"Finne med kniv" och "Stulen Dt" matchar perfekt.
Citera
2015-10-22, 20:47
  #41
Medlem
66ccskyhawks avatar
äh lägg ner nu. är jävligt nöjd me min "plastfjollmoppe" sym- 2010
gått över 2000mil endast bytt cylle en gång. (i trimmningssyfte monterade 65cc) o bytt olja var 100. bytt drivrem en gång. startar alltid har ALDRIG lämmnat mig vid sidan av vägen
arnas är den 100% problemfri med sin digitala tändning. inga jävla brytarspetsar som sotar ihop.
bekvämligheter som led strålkastare (har kört en gammal REX i mörkert såg fan inte ett piss) en cigguttag under sadel elstart och automatchoke. och 0.2liter milen i soppa.

slå det med en jävla puch dakota

skämt osido så är gammelmopparna alltid coolast snyggast o roligast att köra. men morderna moppar är bättre på andra sätt
Citera
2016-09-02, 15:27
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 66ccskyhawk
äh lägg ner nu. är jävligt nöjd me min "plastfjollmoppe" sym- 2010
gått över 2000mil endast bytt cylle en gång. (i trimmningssyfte monterade 65cc) o bytt olja var 100. bytt drivrem en gång. startar alltid har ALDRIG lämmnat mig vid sidan av vägen
arnas är den 100% problemfri med sin digitala tändning. inga jävla brytarspetsar som sotar ihop.
bekvämligheter som led strålkastare (har kört en gammal REX i mörkert såg fan inte ett piss) en cigguttag under sadel elstart och automatchoke. och 0.2liter milen i soppa.

slå det med en jävla puch dakota

skämt osido så är gammelmopparna alltid coolast snyggast o roligast att köra. men morderna moppar är bättre på andra sätt

Håller med, plus att scootrar är så himla mycket mer praktiska. T.ex kan man utan svårighet åka och storhandla; en bärkasse mellan benen, en påse under sadeln och en i packboxen. Har själv en Sym -03, 70cc.
Citera
2016-09-05, 11:24
  #43
Medlem
Det måste vara svårt när allt handlar om att göra rätt för att inte vara en fjolla. Gör vad du vill om du gillar det och skit i vad andra tycker.
Citera
2016-09-05, 15:21
  #44
Medlem
Harbards avatar
Ärligt talat, om man är över 18 och kör cross-moppe så är man en fjolla. Scooter blir då mer acceptabelt, mer vuxet och dessutom är det pendlar fordon många väljer idag. Du ser inte gubbar på cross-moppar men du ser gubbar på 50cc scootrar. De försöker inte vara coola, de försöker bara transportera sig själva, precis som gubben på cykeln.

Kör man dock runt på en trimmad 50cc scooter och är över 18 så är nått snett, då kan man likaväl gå upp till maxi-scooter 125, 150cc som dessutom är billigare, går snabbare är du kan köra längre sträckor, t.om på motorvägen. Dock är de inga vrålåk, en 70cc 2 taktare drar vilken 150cc 4 takt som helst men jag vill se den dagen en trimmad moppe kör 3 mil i 100 knyck utan att behöva byta hela motorn.
Citera
2016-09-05, 15:24
  #45
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3D
Håller med, plus att scootrar är så himla mycket mer praktiska. T.ex kan man utan svårighet åka och storhandla; en bärkasse mellan benen, en påse under sadeln och en i packboxen. Har själv en Sym -03, 70cc.

Är inga problem på en vanlig moppe heller, tankväska, en väska/box på pakethållaren och en bra ryggsäck.
Citera
2016-09-06, 11:21
  #46
Medlem
Rexxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Ärligt talat, om man är över 18 och kör cross-moppe så är man en fjolla. Scooter blir då mer acceptabelt, mer vuxet och dessutom är det pendlar fordon många väljer idag. Du ser inte gubbar på cross-moppar men du ser gubbar på 50cc scootrar. De försöker inte vara coola, de försöker bara transportera sig själva, precis som gubben på cykeln.

Kör man dock runt på en trimmad 50cc scooter och är över 18 så är nått snett, då kan man likaväl gå upp till maxi-scooter 125, 150cc som dessutom är billigare, går snabbare är du kan köra längre sträckor, t.om på motorvägen. Dock är de inga vrålåk, en 70cc 2 taktare drar vilken 150cc 4 takt som helst men jag vill se den dagen en trimmad moppe kör 3 mil i 100 knyck utan att behöva byta hela motorn.

Du prickade mig där på varje punkt.

Kör en Derbi Senda till jobbet varje dag, som bruksmoped. Även ibland för nöjeskörning!

Har även en Yamaha Aerox som jag trimmat rätt så rejält, dock håller den att åka i 100km/h i 3 mil. Den är såpass vässad så jag kan ligga på halvgas i 100 och håller varvet nere. Sen att jag ställt in och byggd ihop motorn helt perfekt underlättar hållbarheten.

Sen vad du tycker, det skiter jag fullständigt i.
Citera
2016-09-06, 11:33
  #47
Medlem
dacks avatar
Rex sportmaster med vicktoria motor utan pluggningar.
Det var grejer det!
Citera
2016-09-09, 02:11
  #48
Medlem
finns inget som en dracc
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback