2015-10-06, 11:55
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Från 35 års ålder ungefär. Och som många eminenta skribenter i tråden redan påpekat så är det åldern och utseendet som är det väsentliga. Om hon har fött barn eller inte är av noll betydelse.

Het, mogen kvinna = MILF
Het, ung mamma = Snygg tjej

Hur svårt är det att förstå? ORIGINALBETYDELSEN är en MAMMA sedan har många "lättat upp" och kör på kvinnor även utan barn. Men ORIGINALBETYDELSEN var fortfarande en MAMMA.
Citera
2015-10-06, 14:36
Medlem
Jag räknar 25 trots att jag är 20. Gammal vana i guess.
Citera
2015-10-06, 16:27
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Hur svårt är det att förstå?
Inte det minsta. Om man är osäker är det ju bara att bild-googla på "milf" eller göra en sökning på valfri porrsajt. Inte får man upp några brudar på 18 bast i sökresultaten i alla fall.
Citera
2015-10-06, 18:17
Medlem
EBLFs avatar
Jag tycker att en MILF är någon som är gammal nog att vara din egen mamma.

En 25-årig morsa är ingen MILF, bara en hoe with a baby
Citera
2015-10-06, 20:35
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBLF
Jag tycker att en MILF är någon som är gammal nog att vara din egen mamma.

En 25-årig morsa är ingen MILF, bara en hoe with a baby

Och en hona med barn är en? Hmm ja vad kan dom vara? Typ en mamma? A Mother? Case closed
Citera
2015-10-06, 20:37
Medlem
meramans avatar
Citat:
Inte det minsta. Om man är osäker är det ju bara att bild-googla på "milf" eller göra en sökning på valfri porrsajt. Inte får man upp några brudar på 18 bast i sökresultaten i alla fall.

Och vad kan det bero på? Jo att man har tummat på ursprungsbetydelsen. Och det är ok. Jag klandrar ingen för det. Men vid det hör laget vet vi alla vad ursprunget är. Sedan att saker ändras med tiden är inget nytt.
Citera
2015-10-06, 22:04
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Det var inget svar på din fråga. Det var ett förtydligande på betydelsen.

Men här har du flera personer som klart och tydligt kände till det före amerikan pir:

http://www.ign.com/boards/threads/di...ovie.47500538/

Och enligt uppgifter (obekräftade än så länge) myntades uttrycket när filmen mandomsprovet släpptes 1968

Tja det hedrar dig att du hittade en länk, även om din källa tycks vara ett forum där folk är oense precis som här.

Oavsett så blev uttrycket bara en del av mainstreamkulturen efter filmen.

Då de flesta kvinnor är mödrar, och de flesta kvinnor knullas av någon, så blir ju uttrycket extremt brett och allmängiltigt om det gäller alla kvinnor som fött ett barn som någon vill ligga med.
Citera
2015-10-06, 22:12
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Då de flesta kvinnor är mödrar, och de flesta kvinnor knullas av någon, så blir ju uttrycket extremt brett och allmängiltigt om det gäller alla kvinnor som fött ett barn som någon vill ligga med.
Exakt! Vad är oddsen på att meraman snart kommer in i tråden igen för att påpeka att M:et i MILF står för Mother?
Citera
2015-10-06, 22:20
Medlem
ålder är ju oväsentligt, bara det biologiska fenomenet att hon avlat ett barn.

sedan ordet MILF ingår även att hon är sexig, en het kvinnlig kropp, vilket kvinnor som fött barn får, lite bättre höfter osv, mer kvinnliga i sin form De går från tajt paradisehotel-ungdom till mogen kvinna.

man räknar med att MILF vet vad sex är och vad sexualitet är,

Oavsett vad folket vill säga om att det finns en ålder, så kan man inte ändra den faktiska betydelsen av förkortningarna, vill man ha en annan definition på det så sår man hitta ett annat ord, eller gå till cougar.
Citera
2015-10-07, 01:40
Bannlyst
Intressant diskussion. Ni verkar se definitionen ur ett individperspektiv, medan jag betraktar en MILF som ett allmängiltigt fenomen, dvs universellt attraktiv, välbehållen, mogen kvinna. Således är den mogna kvinnans ålder i relation till killen/mannen helt oväsentligt i min bok. Det är en mogen kvinna, med allt vad det innebär, med eller utan barn, som en vill knulla.
Senast redigerad av Spacetime. 2015-10-07 kl. 01:44.
Citera
2015-10-07, 07:57
Medlem
meramans avatar
Citat:
Exakt! Vad är oddsen på att meraman snart kommer in i tråden igen för att påpeka att M:et i MILF står för Mother?

Oroa dig inte. Skall inte påpeka det igen. Du har ju redan uppfattat det case closed
Citera
2015-10-07, 08:03
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja det hedrar dig att du hittade en länk, även om din källa tycks vara ett forum där folk är oense precis som här.

Oavsett så blev uttrycket bara en del av mainstreamkulturen efter filmen.

Visst gjorde filmen extremt mycket för uttrycket. Har aldrig förnekat det. Och att folk är oense har jag aldrig heller förnekat.

Länken var endast till för att visa att uttrycket fanns före filmen. Vilket härmed bör vara bevisat. Däremot är egentligen ursprunget fortfarande svårt att peka ut. Och det spelar egentligen ingen större roll Var det kommer från.

Inte heller spelar det någon större roll att man har ändrat på ursprungsbetydelsen heller. Jag menar vad är en piss i Mississippi när allt kommer kring?

Utan resultatet är i alla fall att den har haft en annan betydelse från början och den fanns innan amerikan pie.

Hur folk vill tyda och använda den idag är upp till var och en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in