2015-10-02, 11:20
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag är förvånad hur många idioter det finns i tråden. Långt innan man ens trycker på en länk om skolskjutningar vet man att det handlar om en aspergare. Lasermannen, Breivik, Mangs, bakom samtliga skolskjutningar, och bakom 9 av de 10 värsta massmördarna i historien döljer sig samma handikapp - gissa vilket??????
Kanske dags att börja prata om Kevin snart?
Citera
2015-10-02, 11:21
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Intressant om det är han så fick han ju mycket positiv respons iallafall då.
Jo, det var av allt att döma han... tyvärr (eftersom han fick uppmuntran och beröm där alltså).
Citera
2015-10-02, 11:22
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Såvitt jag kan bedöma det var GM i Oregon som vi nu diskuterar imponerad av att Flanegan gjorde sig känd och inte för att han skulle ha varit någon sorts rashetsare.

Okej men kan du med 100% säkerhet säga att han inte innerst inne kände lite glädje över att hans arga färgade afroamerikanska broder gjorde det just mot vita?
Citera
2015-10-02, 11:23
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag är förvånad hur många idioter det finns i tråden. Långt innan man ens trycker på en länk om skolskjutningar vet man att det handlar om en aspergare. Lasermannen, Breivik, Mangs, bakom samtliga skolskjutningar, och bakom 9 av de 10 värsta massmördarna i historien döljer sig samma handikapp - gissa vilket??????
Kanske dags att börja prata om Kevin snart?
Vilken jä--a Kevin?? Mitnick?

Handikappet? Tja, förmodligen psykopatisk narcissism.
Citera
2015-10-02, 11:23
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Hoppla.
Ja, det var ju fyra i alla fall, som åtminstone någon gång behandlats. Men i fallet Lanza så kan man nog knappast tala om att det var medicineringen som orsakade vansinnesdådet i alla fall.

Också den finska skolskjutaren

Pekka Eric-Auvinen: Between December 2006 and January 2007, Auvinen's parents tried to get him referred to a psychiatric outpatient clinic, but the offer was refused, as his symptoms were deemed mild. It was recommended that before a resort to hospitalisation, efforts to use antidepressant medication would be taken first.[4] Auvinen had irregularly taken SSRI-antidepressants one year prior to his death. Suicidal tendencies are a possible side-effect of these antidepressants in early ages between 18 and 24.[18]
Citera
2015-10-02, 11:24
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Okej men kan du med 100% säkerhet säga att han inte innerst inne kände lite glädje över att hans arga färgade afroamerikanska broder gjorde det just mot vita?
Jag är inte som du övertygad om att det var en "färgad afroamerikansk broder".
Citera
2015-10-02, 11:26
Bannlyst
Citat:
Vilken jä--a Kevin?? Mitnick?

Handikappet? Tja, förmodligen psykopatisk narcissism.

Han syftar på filmen We need to talk about Kevin. Jävligt bra.
Citera
Medlem
Findmypasts avatar
I natt sa polischefen i Oregon att de inte tänkte gå ut med identiteten på skytten. De ville inte ge honom den uppmärksamhet som han mest av allt var ute efter. Nu verkar han vara känd, in på bara kroppen, i tråden. Har myndigheterna ändrat sig?
Citera
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Jag är inte som du övertygad om att det var en "färgad afroamerikansk broder".

Vänta nu vem skulle inte vara färgad? Det var dom ju båda två!
Citera
2015-10-02, 11:29
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Också den finska skolskjutaren

Pekka Eric-Auvinen: Between December 2006 and January 2007, Auvinen's parents tried to get him referred to a psychiatric outpatient clinic, but the offer was refused, as his symptoms were deemed mild. It was recommended that before a resort to hospitalisation, efforts to use antidepressant medication would be taken first.[4] Auvinen had irregularly taken SSRI-antidepressants one year prior to his death. Suicidal tendencies are a possible side-effect of these antidepressants in early ages between 18 and 24.[18]
Jag har tidigare förklarat att jag håller med dig om medicinernas bieffekter. Jag är dock inte beredd att skylla massmorden på läkemedelsindustrin.

Sjukdomar (även psykiska) ska behandlas tycker jag, men det vill till att behandlingen sker på ett bra sätt. Antidepressiva läkemedel hjälper. Men de har som sagt biverkningar som man ska vara försiktig med. (Men även huvudvärkstabletter har ju oönskade biverkningar, och jag skulle tro att de även har biverkningar på det psykologiska planet. Dock inte alls lika stora som t ex antidepressiva som helt klart "leker" med hjärnan så att säga.)
Citera
2015-10-02, 11:32
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Vänta nu vem skulle inte vara färgad? Det var dom ju båda två!
Du försöker dra raskortet, och det är där jag inte håller med dig. Se mitt tidigare svar (nr 330).
Citera
2015-10-02, 11:35
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Du försöker dra raskortet, och det är där jag inte håller med dig. Se mitt tidigare svar (nr 330).

Okej men det gällde ju om båda var färgade negrer och det var dom ju så så långt allt väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in